• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Jengirl
    Joanna/Nojsan

TACK !

Precis så är det, jag vill ha mina bröst tillbaka, inte de här kälkbackarna. Jag är 165 cm lång, väger 54-55 kg. Har idag 70A-B. Funderar på anatomiska gelehallon 200-250 g (mäts gelehallon i vikt och de vanliga i volym ??). Inte mycket, jag vet, men det är viktigt att de känns naturliga och ser naturliga ut.

Jag här läst hur mycket som helst på nätet och vet snart varken ut eller in.

Ska på konsultation om några veckor, vi får se var det landar.

• algit

EnYsterSyster:
    Hej och välkommen hit.Håller med Jengirl o joanna/nojsan till 100%.
    Jag har oxå tre barn som jag ammat och gått ner i vikt resultat inga bröst kvar knapppt.
    Har nu bröst igen o det är underbart.
    Och om andra har en åsikt om det är det mej fullständigt likgiltigt.
    Det är isåfall deras problem.
    Men jag oroade oxå mej för det innan att folk skulle kommentera det.
    Men INGEN har sagt något INGEN har frågat.
    Och så verkar det vara för de flesta här.
    Och jag hade innan B-cupa nu E så det syns.
    Så om du inte vill berätta det och om du inte gör jättebröst så kommer ingen att märka det jag lovar.

• algit

Pernilla 25:
    Jättefina bilder ,vilka coola grabbar du har!!!!!!
    Och sååå fin du var.
    Lycka till!

• anni_81

Hej!
    Någon som har gjort en bröstoperation i Göteborg och kan rekommendera någon klinik eller läkare i göteborgsområdet??
    Har tänkt att lägga in geléhallon rund, någon som har erfarenhet av dom?

• Emma86

Hej hej!

Ny på stället här, så skönt med en seriös sajt ang. bröstop. :) passagen är ju rena rama lekstugan!

Iaf har jag mina funderingar kring bröstförstoring och ska nog genomföra en sådan så snabbt jag har råd, innan jul hoppas jag på iaf :) har funderat många många år, och nu har jag bestämt mig. Kruxet är att jag bor i Umeå, men jag ska ringa citadellkliniken i morrn, hört mkt gott om dem och höra om jag kan boka in operationen ganska snart efter konsultationen så jag slipper åka i mellan, vad tror ni? Är ni som opererat er nöjda?

Sköt om er!//Emma

• Swing

EnYsterSyster: koksalt brukar mätas i ml eller cc. Geléhallon och sånt i gram. Det är ingen större skillnad. Skillnaden är att koksalt tenderar att se lite större och mer bollformat konstgjorda ut än anatomiska geléallon.

Du behöver inte alls berätta för omgivningen!! Jag har haft mina anatomiska geléhallon 360g i mer än ett år och bara berättat för man/barn, ett par jämnåriga släktingar och min bästis. Ingen annan anar eller kan se nåt. Gick från 75B till 75D och hade vadderad D-kupa från tidig vår till min operation i augusti. Ingen på mitt konservativa kontor har märkt nåt. Jag kan vara hur urringad som helst för jag har ingen sån där synlig, avslöjande implantatkant upptill (tjejerna i Moore, Victoria Silvstedt m.fl.). Du kan läsa mer i mina tidigare inlägg i denna tråd. Lycka till!

• mysan99

Nu är det 2 veckor på torsdag som jag opererade mig. Hade ont första veckan under brösten ( snittet ligger där ) men nu i helgen började jag bli jätte öm på/i brösten är det någon som har upplevt det en tid efter op eller ni ömmar inte alls på brösten? (Svårt att förklara hoppas att ni förstår vad jag menar)
    Kram

• Cickan

Hej hej!

Ny här. Upptäckte den här tråden för ett tag sedan och den verkar riktigt bra. Alla verkar så trevliga och stöttar verkligen varandra.

Har länge funderat på att göra en bröstförstoring och har nu äntligen tagit tag i det och bokat en tid för konsultation hos läkare på Art Clinic i Gbg. Har länge haft komplex för mina små bröst 75A och vill ha lite större bröst som passar min kropp bättre. ÄR 167 cm lång och väger 55kg. Känner mig oxå lite nervös inför vad andra ska tycka och tänka, även om det är min kropp det handlar om. Min pojkvän stöttar mig men jag har ännu inte berättat det för min mamma vilket jag tror kommer att bli svårast. Hon tycker ju att man är fin som man är....och kan inte förstå att man vill göra ngt sådant med sin kropp. Många av mina vänner skulle nog i förstå heller.

Ngn som har lite tips på frågor som är viktiga att ställa inför konsultationen?

• algit

mysan99:
    Man har ont i brösten från o till första tiden ,och det är ju inte konstigt heller.
    Så var det för mej, att ett par dagar kändes allt ok sen fick jag ont igen.
    Det är ju ändå ett stort ingrepp i kroppen.
    Nu känns det nästan alltid ok efter 6mån.
    Men vissa här har ju känt sig ok medetsamma,så det är nog mycket olika från person till person.

• loppalina

Hej!

Välkomna EnYster Syster, anni81, Emma86 och cickan! Roligt att ni hittade hit :)

Jag opererade mig på Carlanderska i Göteborg och är sååå nöjd :p Jag har silikon med ärr i bröstvecket.

mysan99: Jag hade oxå ont från o till efter op. Beroende på om jag gjort några lyft eller så. Sen berodde det oxå på om jag hade bh eller top. Det gick ju inte att ha något som skavde på ärren dem första månaderna :( (ajajaj)

Har du haft en bra sommar algit?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)