• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

Hej benetton:
    Skönt att ha bestämt sig va?
    Det kommer bli jättebra på dej.
    Alldeles lagom.
    Skulle vara kul att se dej efter vi får ha en ny Malmöträff i december.

• Mickaela

Tez82:

jag opererade mig på Plastikkirurggruppen här i Stockholm. och jag är nöjd med storlek o så, men jag har fula ärr för att det blev immlamerat för att jag var allergisk mot tejpen. Men tydligen så kan man skära bort hud och sy ihop det igen. Så jag ska kanske göra det. jag la in 400 ml koksalt. Nu efter så har jag E-kupa och innan hade jag stor b, liten c.

hur mycket ska du lägga in och vad för inlägg???

• Marcolina

Debut i forumet :)
    Har planer på att operera mig på victoriakliniken i november, undrar därför om ni har någon erfarenhet därifrån.

• Just-me

Ulle83: Ok, tack :)

Tez82: nej jag skulle inte våga gå med så mycket pengar, absolut inte nu när man sparat til nått man verkligen vill :)

Min pojkvän har fått stå ut med mitt dagliga tuttsnack hur länge som helst.. han va imot det ibörjan men nu verkar det ha lossnat.. När jag berättade vilka snygga underkläder jag äntligen kommer kunna ha så log han rejält hahaha :)

• Lisa22e

sossan

Hej. Vad skönt att du mår lite bättre nu. Dem tre första dagarna är ju värst så nu blir du nog bara bättre o bättre
    Jag opererade mig 31 augusti och slutade med smärtis idag. Har inte ont alls längre nu, helt underbart känns det.

Känns det inte jobbigt att inte ha sportbh?
    Själv vill jag knappt ta av min ens när jag duschar känns så osäkert att ha tuttarna ofixerade, som om dem ska ramla dän nästan.

Du skrev att du inte gjorde så stora. Hur mycket la du in?
    Själv la jag in 270 cc och testade bh för första gången idag och jag har typ full b-kupa. Hoppas jag kommer kunna ha liten c-kupa oxå. E så svårt att veta hur stora dem kommer o bli nu när dem är så hårda. var på kliniken idag en vecka efter op för kontroll, dem sa att det skulle ta cirka tre månader innan dem blir mjuka. Först då kommer jag veta om jag valt rätt storlek känns det som. Just nu känns det som jag skulle tagit lite större. Hoppas jag blir mer nöjd sen när dem mjuknar.

• Lisa22e

Just-me

Jag skulle inte operera mig på en klinik där dem sa att man aldrig behövde byta ut inläggen. Vad är det för klinik du ska operera dig på? Är den seriös?

Tycker det säger sig självt att man måste byta ut dem. Vad det än är man lägger in så åldras ju matriallet(allt åldras ju).
    Jag opererade mig på AK och la in geléhallon dem sa att dem har mycket längre hållbarhet än dem "gamla" implantaten, men dem sa också att jag är så pass ung så jag måste vara förberedd på att om jag opererar mig nu så måste jag operera mig igen senare. Hållbarheten var 10-20 år på implantaten.

Kolla noga upp era kliniker som ni ska operera er på tjejer. Hellre att man betalar lite mer och får det bra och seriöst gjort än att det blir misslyckat bara för att man ville ha någon klinik som var billigare. Kolla ALLTID upp eran läkare så den inte är prickad innan ni opererar er. Det är ju trots allt era kroppar ni opererar som ni ska leva med i hela eran framtid.
    Lycka till alla!!!
    Kram

• Just-me

Lisa22e

Det var på Kosmetisk kirugi dom sa det. Vet flera som gjort där och fått bra resultat och vad jag vet då dom seriösa. hmm..

• Tez82

Mickaela

Jag kommer att lägga in silicon ca 350-375cc. Vill ha en D-kupa. Har en full B liten C just nu, så jag tror att det kommer att bli ungefär som jag tänkt mig då.

Jasså tålde du inte tejpen? Vad trist, men bra att man liksom kan fixa till det om man känner för det. Var det länge sedan du opererade dig?

Kram

• Tez82

Just-me

Så var det för mig med först. Min kille sa att han inte tyckte jag behövde göra det eftersom han tyckte allt var bra. Men nu har han börjat förstå mig. Han står självklart för det han sa tidigare, men nu har han sagt att han står bakom mig i mitt beslut, och det känns bra! Har inte vågat säga det till någon annan i min familj, och jag kommer nog inte att göra det heller eftersom alla är så emot bröstoperationer! :( Skit tråkigt! Men så är det. Vad tycker din familj om bröstoperationer? Har du berättat det för någon i din familj?

Kram

• Just-me

Tez82

Precis som min kille då :) Han säger att han gillar små bröst men jag har allt hittat lite gammalt här på datan där han skrivit till polare som visar att han gillar stora bröst :P

Inte berättat det för så många.. 3 av mina bästa vänner.. 2 av dom sa "men kör på tjejen och stötta mig till 100 %" men den sista påpekar varje dag att att hon inte ger nått stöd. "Jag har inte sett dig som blåst innan men nu blir du det å bla bla bla" som om det skulle sitta i brösten.. är ju samma person fast med nån kupa större bröst..
    Men tror det handlar om avundsjuka, medveten eller omedveten..

Min familj vågar ja inte säga till.. inte än iaf.. eller jag sa det till mamma för att få en reaktion, förhoppningsvis stöd.. (via tel) hon blev galen!! men jag tror inte hon förstår.. tror hon ser framför sig att jag ska skaffa mega tuttar och hålla på med porr eller nått..
    Men nu har jag lagt den största smällen.. väntar lite tills det lugnar sig och hoppas jag kan prata med henne..
    Det jobbiga är att jag har aldrig haft bra relation till mina föräldrar.. kan lixom inte prata med dom..
    Men men det ordnar sig nog.. :)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)