• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sara23

Hej på er alla! Ny här...måste försöka bekanta mig med forumet :) Kram

• Sara23

Jag ska op. mig i Falköping på KKAB om 2 månader och jag undrar om det finns ngn annan som gjort sin op. där? Min kirurg heter Avni Abdiu, ngn som haft honom? Man har så mycket frågor när det verkligen gäller! Kram//Sara

• Tez82

Just-me

Det som de sa till mig om silicon var att om ett inlägg gick sönder så var man tvungen att fara dit och göra en mindre operation för att ta bort det som runnit ut, och det siliconet som rinner ut, stannar liksom kvar i fickan som de gjort inlägget för, så det ska absolut inte vara någon fara om man märker det i tid. Men sedan har du ju koksalt om du känner dig nervös för att det ska vara farligt, det är ju bara en vätska som redan finns i kroppen. Och skulle det vara så att ett inlägg gick sönder så skulle du bara kissa ut det. :)

Ivan hade två anmärkningar, men ingen av dem blev han fälld för. (tydligen hade de som anmält honom inte skött sig som han sagt att de skulle).

Kram

• Benetton

Sara23

Hej och välkommen! Jag skall också opereras om två månader så vi sitter ju i samma båt. Hoppas du kommer att trivas här på forumet för att det finns mycket nyttig information att hämta och lägga på minnet både innan och efter op.
    Kram

• Just-me

Tez82

ok, va orolig för siliconet skulle rinna ut i kroppen.. man får väll hoppas man märker om nått går snett då :/ Sa dom nått om hur man märker sånt?
    Vill inte ha koksalt då jag har träffat folk som fått som gropar under brösten.
    Får man välja läkare eller får man en bara?
    Många har ju anmärkningar, skönt att han inte blivit fälld nån gång.
    Är du nervös nu då? hihi :) Hur mycket ska du lägga i?

Kramar!

• Mickaela

Tez82:

Ivan är jätteduktig, han har opererat två kompisar till mig som är jättenöjda och det var iofs 10 och fem år sedan. Han skulle ha opererat mig också den 8:e september. Men jag valde en annan klinik som va närmre Stockholm. Jag skulle lita till 100 % på honom.

• Ulle83

Tez82:Hennes namn känner jag inte igen. Plastikkirurgen som jag ska ha heter Fredrik Gewalli.
    När var det din kompis op sig?
    Nä han sa aldrig riktigt vad det skulle bli för stolek men jag sa att jag ville ligga på en C-d cupa.

kramiz ulle83

• Tez82

Just-me

Till mig sa det att det var rätt svårt att ha sönder ett inlägg. Men de gånger man kunde vara extra vaksam var de gånger man slagit sig mycket hårt över bröstet eller att man varit med om en bilolycka. Du vet sånna där gånger det gör fruktansvärt ont i bröstet av ett slag eller så. Men hon sa att man skulle märka det rätt snabbt då brsötet får en lite annorlunda form. Så jag känner mig rätt lugn. :) Tror inte det händer så ofta! :)

Jag kände som du när det gäller koksalt, och dessutom får jag för mig att det ska klucka eftersom det är så "rinnande" i inläggen.. ;)

Man får inte välja läkare, eller det fick iallafall inte jag. Hon rekomenderade Ivan till mig eftersom han enligt henne gör de bästa lyften. För jag ska ju göära både ett lyft och ägga in silicon. :) Så det kändes bra. Men man kan säkert välja om det är flera läkare som kan samma sak liksom. :)

Jag är faktiskt inte ett dugg nervös än, men det kommer säkert. Just nu längtar jag bara såå mycket att få göra det! Har såå länge drömt om att kunna göra det, och nu är det äntligen möjligt! :) Jag kommer nog att lägga in 350-375cc. Och då skulle jag få en D-kupa ungefär. Det är iallafall det jag hoppa spå! :) Vad har du tänkt dig?

Jo det här med anmärkningar. Jag kände att jag inte skulle haka upp mig på de här två anmälningarne eftersom jag fick veta att tjejerna han opererat inte liksom gjorde allt som han sa att de skulle. Man måste ju vara försiktig och göra allt som läkaren säger. Och dessutom har jag hört såå mycket gott om honom så det känns bra endå! :) Skulle man inte trivas med den läkaren man får så är det bara att byta! Det är ju en själv som bestämmer, och känns det inte bra så gör det inte det..

Kram kram

• Tez82

Mickaela

Tack! För de orden! Det känns toppen! :) Det känns som om han kommer att göra ett toppenbra jobb! Ser verkligen fram emot min op. Dock inte smärtan, men det kommer det att vara värt! :)

Var opererade du dig? Är du nöjd och så? Hur mycket la du in och vad blev det för bh storlek efetråt.. om jag får fråga.. :)

Kram

• Tez82

Ulle83

Hon opererade sig nån gång vid midsommar, och hennes bröst är HUR FINA som helst nu! :) Man är så avis! ;)

Det kommer säkert att bli toppen! Hon sa att de var underbara där och verkligen tog hand om sina patienter. Hon ville liksom inte åka hem. :)

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)