• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • sossan

va konstigt?! att det e så olika..
    en lååång arbets dag imorrgon (hela dan), sen e det dax på måndag. skönt att jobba imorgon så man har annat att tänka på,
    go natt på er alla

• Elektra03

Jag behövde inte heller ha sportbh, har också under muskeln....

• Sess

Att läkarna säger olika kan ju bero på hur de utför operationen. Ifall era läkare säger att ni inte behöver sportBH så kanske de lägger in implantaten närmre nyckelbenen från början och sen så ska de hänga till sig mycket med hjälp av gravitationen, medan vi kanske får våra implantat på korrekt höjd från början och därför ska de hållas fast i en sportBH tills huden töjt sig klart så att inte de blir hängiga. Men jag vet inte, utan gissar bara.

Iallafall så ska man bara operera sig hos en läkare om man litar på denne och om man litar på sin läkare så är det bäst att göra som h*n säger.

• loppalina

Hej!

Grattis till era nya tuttar Mysan99 och Lisa 22e!!! Vad skönt att det gått bra för er :)

Carro 18: Välkommen hit!!!
    Jag la in 380 cc silikon o fick 70 dd/e väger ca 53 kg o 163 lång/kort. Så det är väldigt olika resultat på olika tjejer. Men en bra läkare ser vad som blir bra på dig.

Pasalo: Välkommen du oxå !!!
    Vet precis hur det är att vilja vara fin även efter man fått barn :) Har själv 2 egna ;) Jag tror det är några tjejer som skrivit om opererande läkare i Sthlm (gå tillbaka i tråden o kolla).

Hur mår ni andra nu då tjejer när sommaren är över o man kommit igång med skolor o jobb? Funkar det bra med läkningar osv.

Nu börjar iaf mina ärr att bli blekta o fina(äntligen). Det är ju över ett år sedan jag opererade mig!

Kan ibland känna av lite stickningar i brösten (inte så det gör ont) förmodligen dem sista nervtrådarna som letar sig fram.

Känseln är nu tillbaka i hela brösten även runt snitten (har snitten under brösten). Äntligen! vilken tid det tog men som sagt läkeprocessen är ju lång ;)

• Joanna/Nojsan

Hej alla! Der är två månader sedan min op nu.. Tiden går så himla snabbt! Jag skulle ha min sportbh två veckor,dag och natt, sen fick jag göra som jag ville...
    Har 390 cc koksalt under bröstmuskeln, gjorde ett lyft också...Har ammat tre barn och gått ner mkt i vikt, så det var inte mkt kvar innan... Är 170 lång och väger 63, har 80 C idag, det hade jag innan barnen också, så det känns alldeles rätt!
    Jag duschade första gången innan jag fick åka hem...
    Det är det bästa jag gjort för mig själv!!
    Är såå glad att jag gjorde det!
    Så alla ni som funderar, kör på, ni kommer att vara så nöjda efteråt! Det är så kul att shoppa idag

• Lisa22e

Den jobbigaste smärtan nu, tycker jag är när man ska resa sig ur sängen. Man vill inte riktigt använda armarna för då får man så mycket tyngd på dem. Så jag försöker resa mig upp med hjälp av magmusklerna men bröst musklerna används oxå då har jag märkt, aj aj.:´-(

Hur länge hade ni ont när ni skulle gå upp ur sängen???

• Ulle83

Vad det jobbigt att åka bil efter op??

• mysan99

Lisa22e
    Jag har samma problem om att komma upp från sängen, men jag känner att det blir bättre för varje dag med smärtan. Var på kräftskiva igår o det gick bra.

Ulle83
    jag mådde illa på vägen hem o det gjorde lite ont när man svängde.

• mysan99

sossan
    lycka till imorgon!!!!

• Lisa22e

Ulle83
    Jag tycker inte det var jobbigt att åka bil efter op. Men jag hade motorväg hem så det gick ju relativt rakt och guppfritt. Åker man i gupp gjorde det ont i brösten.
    Men jag mådde som bäst direkt efter op, för jag mådde inte illa då och jag hade inte så ont. Sen en dag efter op fick jag feber o mådde illa och hade svårt att äta och ont i brösten. Dag två mådde jag ännu sämre. Dag tre började febern försvinna men då hade jag ännu mer värk i brösten istället. Dag fyra(idag) är jag helt feberfri och märker bara av smärtan när jag ska resa mig och lägga mig i sängen. Idag känner jag för första gången efter op att jag mår bra och har energi.

sossan
    Lycka till imorgon nu. Håller tummarna

Svar på tråden Bröstförstoring (2)