• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

algit
    jag har ett vitt bandage och sedan en väst så man kan titta ner och få en uppfattning om hur det ser ut. Jag kollade precis o det ser ur som om det ena är större en det andra. men man får hoppas att det blir bättre!

• Jengirl

Lisa22e

Hör av dig! Hur mår du? Hoppas det är ok med dig!

• Jengirl

mysan99

Grattis till nya tuttarna!

• algit

Hej mysan99:
    Så olika alla har efteråt på samma operation.Har hört ala varianter från ingenting till hårt tejpad,och nu säger du väst. Men huvudsaken att resultatet blir bra och de flesta här verkar ju nöjda.
    Bara en tanke jag fick att det är lite konstigt att det är såååå olika.
    Att de är olika stora , kan ju vara olika svullna det rättar nog till sig. Fast mina är olika stora var det innan oxå ,jag har inte funderat på det innan.Och läkaren sa att det är så lite skillnad att lägger jag in olika blir det kanske på andra hållet.
    Men man är ju så dum för nu vill man att de ska vara perfekta.
    Men skillnaden syntes mer när de var nya.

• Jengirl

mysan99 & algit

Jag har läst att det aldrig finns bröst som är EXAKT lika stora.
    När jag hade op mig så var ena bröstet synbart större än det andra. Det bröstet var fastare innan jag op mig,hade inte ammat lika mycket på det bröstet osv.. Sen efter op, syntes det ännu mer.. Men brösten läker olika fort, så det ena kan se större ut för att det är svullet osv. Medans det andra läker fin fint och mjuknar fortare än det andra och svullnaden förvinner fortare osv. Det bröstet som var större för mig är fortfarande lite ömt, men jag hade ingen känsel i det ett bra tag. Det har kommit tillbaka nu, och jag är glad att jag är öm och att känseln håller på att komma tillbaka i det bröstet. Annars så ser man ingen skillnad i strl på brösten.. Dom har satt sig fint.. Och ingen synbar skillnad. Så var inte orolig mysan.. det ena bröstet kanske tar lite längre tid på sig att läka bara..

• Pasalo

Hej! Jättebra tråd!!!Har bestämt mig för op (efter ett års betänketid) och behöver alla tips som jag kan få!
    Bra kirurg i Stockholm?
    Storlek? (har stor bröstkorg är 166 cm, ca 59 kg och har liten B-kupa - vill inte se allt för stor ut i kläder, men vill göra op pga av olikstora bröst och passa på att få lite mer former. Hur känns dom efeteråt? Som vanliga bröst eller? Funderar på gelehallon eller koksalt - undrar över allt....
    Har fött 2 barn och funderar på ev ett till senare. Hur påverkar det? Hur snabbt går det mellan konsultation och op?
    Tacksam för svar!

• mysan99

Idag känns det stramt, jag tycker det ena bröste har sjunkit lite mer en det andra tänker nog ringa läkaren idag o kolla. Jag ska på kräftskiva ikväll hemma hos mammma jag tror att det ska gå jag tar det lungt.

Jengirl:
    TACK

• carro18

Hej! Jag heter Carolin och är en tjej på 18 år, jag ska ner till Lnadkrona, för att gå på en "introduktion" på onsdag inför min bröstoperation, på Citadellkliniken och hos Peter Cosmo, är det någon som vet om han är bra eller inte? Just nu har jag storlek a, jag vet inte vilken storlek jag vill ha eller så, men jag vill gärna ha fyllig c, eller liten d. Är det någn som vet hur mycket ag ska lägga in då? Är 500 gram för lite? Jag vill inte bli missnöjd pga att de är för små .. Tack på förhand // Carro

• carro18

Någon som har gjort en op och kan hjälpa mig med saker som är bra att tänka på/från doktorn mm ? Kram på er alla!!!!!!

• algit

Hej carro 18:
    Jag har opererats av Peter Cosmo.Jag tyckte att han var mycket bra och är helnöjd med resultatet.
    När det gäller hur mycket du ska lägga in så har han bra koll på det. Också hur mycket just du kan lägga in innan det ser "för mycket ut". Alla har vi ju så olika förutsättningar och olika kroppar.

Du får prova inlägg i en bh i storlek du vill ha och se.Ta på dej en ganska tajt tröja annars så ser du inte så bra hur det ser ut med kläder.
    Och skriv ner dina frågor på en lapp jag lovar att det är så mycket intryck och man är nervös så du glömmer hälften annars.Men han är jätte trevlig och mycket lugn förklarar bra allting.
    fråga mer om du vill annars lycka till!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)