• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Lisa22e

Visst ja. glömde en fråga
    Mitt implantat skvimpar även fast det är geléhallon. Är det nån mer som har så???
    Vad beror det på geléhallon är ju så pass fast det borde ju inte skvimpa. Jag har ju inte ens soft touch på mina o ändå låter dem. Känns jätte skumt....

• vaxad

Hej Lisa22e!!
    Grattis till de nya tuttarna!!
    Att det låter som om det skvimpar beror nog på att du har luft i tutten. Det är inget farligt och kommer att försvinna om några dagar. Kan bli så efter operationen.
    Kram Vaxad

• lemon

Lisa22e! Grattis till operationen!

Det där att det skvalpar i tuttarna var det fler som hade här, och var nån slags vätska eter op som sedan försvinner.

Det är inte säkert att dina bröst blir mindre! Jag gjorde op för 4 mån sen, och jag tyckte de blev för stora i början. Men de har inte blivit mindre, nästan tvärtom! Man märker ju på bh:ar o så att det "väller över" lite idag jämfört med när jag köpte deom. Nu har jag vant mig vid storleken o tycker de blev jättefina.

Jag åt smärtstillande i 3-4 dagar, de starka. Sen åt jag Alvedon 500 mg i kanske en vecka till. Men jag gjorde ett lyft oxå o hade VÄLDIGT ont länge efteråt. Det ömmar idag fortfarande, o har inte läkt klart.

Jag tog en tvättlapp o tvättade överkroppen med den, eller rättare sagt min sambo gjorde det. Jag var handikappad första dagarna, kunde knappt gå på toa själv! JAg hade ju bandage runt över brösten som inte gick att ta av.

Jag tyckte svullnaden böjade gå ner efter 1,5-2 månader och sen tog det ett tag. Men sen har ju bröstmuskeln töjt ut sig i stället, så mina hr inte blivit mindre. Men de har "fallit ner" på sistone, de satt ju uppe vid hakan efter op!

Lycka till o glöm inte att vila ordentligt!

• lemon

Sess!

Jag op mig goxå på plastikakademin för 4 mån sen!

Kan säga att jag är väldigt nöjd! de är väldigt duktiga o trevliga!

KRAM!

• algit

Lisa e22:
    Mina har inte heller blivit mindre utan större,så dina behöver inte bli mindre.
    De står ju inte ut så spända som efter op. (men vem vill ha det så?) men de är större nu än innan. Jag kan inte ha de bh jag hade efter op. de sitter för hårt.
    Jag fick duscha så fort jag vile bara jag inte tog tvål o "skrubbade" ärren.
    Jag duschade nog efter två dar det var mycket svårt tvätta sig.
    Jag hade mycket blåmärken som blev svartlila ¨de satt kvar i flera veckor.
    De som käns skumt är luftbubblor som försvinner sen inget farligt hade jag med.
    Jag åt så mycket smärtstillande jag fick första veckan varför ha ont i onödan?
    Sen mest till natten.
    Min läkare sa nu har du tre jobbiga dagar framför dej sen lättar det lite det stämde bra.Du har snart klarat en bara två kvar.

• Lisa22e

algit
    Hoppas det stämmer det du säger att dem tre första dagarna är värst.
    Fick du feber efter du gjort din op föresten???
    Jag tog tempen nu och hade 38 grader. Brukar ha 37,6 på kvällen. Nu är jag skitorolig att det ska vara en infektion på gång.

• Lisa22e

vad händer om jag måste ta bort implantaten p g a feber??? får jag tillbaka pengarna då???

• Viktoria_

Är en 22 årig tjej som bestämmt mig för att genomgå en bröstoperation.. är väldigt glad att jag hittat denna sida där alla verkar ha många goda råd:) ...undrar om det är någon som opererat sig på kosmetisk kirurgi och haft Ivan letterfors som läkare? funderar på att ringa och boka konsultation hos honom! Han verkar dock "bara" använda sig av ändra silikon eller koksalt.. vad har ni för erfarenheter av dessa implantat ni som genom gått operation? många verkar ju tycka att gelehallon är bäst!? tycker de känns så dyra dock! en sista fråga: syns och känns implantaten mycket? är oerhört tacksam för svar:)

• mysan99

Hej alla är tillbaka nu. allt har gått bra men mår mycket illa, har ont under brösten när jag andas känns som om jag har brytit revbenen. storleken blev bra, min mamma tittade förbi innnan o hon tyckte nog att det var lite stort. Men huvudsaken att jag gillar det och det gör jag

• linslusen

Lisa22e och mysan99 :

Grattis till era nya bröst o lycka till med dom! Ta hand om er riktigt ordentligt nu, vila och drick en massa vatten!!

kramkram :)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)