• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Pernilla 25

cockie:
    Hej!!
    Jag la in geléhallon, 310, och gick från A-kupa till C-kupa-

• EnYsterSyster

Min teori är att Victoria Silvstedt har fått kapselbildning eller nåt....... kanske pga för gamla implantat. Hon ser inte ut sån på gamla bilder. De brösten är mina "skräckbröst", HUUUUUUU ! Varför gör hon inget åt dem ?????

• linslusen

Delighted :

Hur är du till kroppen, jag är 159,57(har gått ner 1kg, woho hehe :)) o har 460cc o det ser skitbra ut på mig, stora o runda så som jag ville ha det.
    Jo, viktoria silvsteds bröst s äckliga, förstår inte heller varför hon inte byter ut dom, hon ahr ju råd till det :D
    Imorn blir d party för min del!

Ha det bra :)

• cockie

Okej!

Känns väldigt bra att höra från er och inte bara från kirurgen. :)
    En "texterad" yta ska man altså inte massera..

Har fått för mig att det är den här gele hallon typen som är bäst och (säkrast?) men har ju som sagt ingen aning. Eftersom jag är ung vill jag ha något bra och hållbart och som gärna får kännas naturligt! men vem vill inte det? ;)
    Jag förstår ju att gele hallonen är mer fasta men jag vill ju inte att det ska se "fastspikat" ut på kroppen heller. Fast så är det nog inte direkt! Ska man välja runda eller anatomiska? Finns det risker med att det anatomiska roterar, så blir det kanske inte så vackert?

HEJ SÅ LÄNGE!

• Sara23

Linslusen

Hejsan! Såg att du lagt in 460cc och tyckte det var bra till din kropp 159lång och 57kg. Vad har du för kupa nu och vad hade du innan? Jag är 165lång och 61kg och ska lägga in 475cc eller 450cc, tycker DU med DIN erfarenhet att det låter mycket? Jag vet att man inte ska jämföra men det är svårt :D Om man ser till våran vikt i förhållande till längden så stämmer de ganska bra överens!

Kramar

• Jengirl

cockie

Risken för att det skulle rotera är minimalt liten. Större chans att det skulle hända om man tar ut inplantatet och sen sätter in det igen i samma ficka.

Skulle det mot all förmodan vrida sig, så får du ju korrigera det.. men det är nog ingen risk att det händer. .

Det här med att dom ska växa fast är inte läskigt tycker jag. Låter lite hårt att skriva så.. Utan inplantatet löder fast i dina vävnader när du har lagt in det. Det är ju ett måste för anatomiska.. så dom inte snurrar runt. Man kan röra på bröstet ändå.. Det går att lyfta upp dom, ligger du på sidan i sängen så följer dom med och också ligger på sidan, om du förstår vad jag menar . Det är ju inte så att hela bröstet växer fast på kroppen som två stela statyer när du har anatomiska.. Jag är helnöjd med mina fiiinna

• Mamma till 2

Hej ISLA !
    Jag opererades av Johan. Han är super !! Men eftersom jag först fick en kapselbildning som jag själv lyckades massera bort så ändrade bröstet form. Vet inte exakt om det var just därför den ändrade form ?. . Han öppnade på samma ställe som förra gången, tog ut implantatet, utvidgade fickan där den hade blivit mindre och sydde ihop. Det tog ca 30 min men jag var helt nersövd. Jag fick inte betala någonting för det och dom gjorde allt för att skynda på så jag skulle få en tid att få göra om op. Nu är jag jätte glad att det är gjort, hoppas det dröjer många år innan jag behöver göra om det ! Man glömmer så fort hur ont det gör. Samma när man föder barn

Konstigt nog har Johan sagt att jag INTE ska massera (har gelehallon). Alla andra ska massera. Men jag fick ju en kapselbildning också. Nu masserar jag bröstet som är nyopererat lite försiktigt för att undvika en ny kapselbildning.

• Mamma till 2

ISLA
    Har förresten hört att Cosmo är lite svår att "få göra om" saker om man är missnöjd. Men det är bara rykte ingen egen erfarenhet. Läste om en tjej i en annan tråd som blev nekad att göra om ett öra (tror jag det var). Hon avvråde alla för att göra ingrepp hos Cosmo. Jag har en vännina som inte heller var nöjd med Cosmo. Men sedan har jag hört MÅNGA som tyckt att han var/är jätte bra.

• carro18

hej!

nu är jag äntligen fått min operation gjord :), det känns underbart, fast nu har jag ganska ont. jag lade in 460cc i varje, nu har jag 70e, antar att jag kommer att ha 70d sen :). eftersom att svullnaden kommer att gå ner lite också. det känns underbart med bröst, fast det känns som en dröm. de är lite blåa av blåmärken på sidorna och lite mellan brösten, men vad gör det? jag lade in geléhallon hög profil under musklen, hos dr peter cosmo på citadellkliniken, de var underbara, personalen och peter.
    jag är jätteglad att jag valde dem.
    brösten är inte jättestora, eftersom att de ser ut att vara mina egna, men peter sa att de kommer att ändra på sig ganska myket sen närmsta tiden och man kommer inte att kunna se resultat förrän om ett tag.
    men det är lite luft i musklerna, någon annan som har det? de förvarnade mig och sa att det kunde bli lite knastrigt i musklerna pga. luft, men det kommer att gå bort.
    just nu sitter jag med både bygelbh och ett förband över brösten.. jag hoppas att jag kommer att bli nöjd medresultatet :).

nästa vecka ska jag dit för att gå på ett återbesök..
    det ska bli väldigt´intressant.
    skulle jag ha tagit mindre storlek skulle jag nog ha ändrat mig..

• Sess

Carro18

Grattis till nya brösten! :)

Du är alltså jättenöjd med 460 cc? Hur lång är/vad väger du?

Ska göra min op om två veckor och måste ha bestämt storlek senast om en vecka... Och jag är så osäker på hur mycket jag vill lägga in!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)