• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Tez82

ops.. skrev fel på min kompis storlek på inläggem. Det ska självklart vara 425 och inte 427! ;)

• mysan99

Tez82
    Hej tryckte såklart på fel knapp.
    När ska du opereras?

• Sess

Tez82

Jag skulle också ta 375-400 för att få d-kupa, tyckte också att det lät mycket, även om det såg bra ut. Speciellt nu när jag läste artikeln på aftonbladet.se för jag har ju samma mått som de skriver att Aylar har och hon fick ju ont för att hennes implantat var för stora och hon hade ju 410! Kan man verkligen få konstanta smärtor för att implantaten är för stora? Och borde inte det isåfall avgöras av hur elastisk huden är och inte hur proportionella brösten är mot kroppen? (Även om dessa två självklart hör ihop.)

Min fråga är väl hur stora bröst du har nu? Och om du också är lika petite som Aylar i kroppen du också?

• algit

Sess:
    Det är ju inte bara huden utan bröstmuskeln som måste töja sig,om man lägger under och det är nog vanligast numera.
    Mina muskler är väldigt svårflörtade tex.

• Tez82

mysan99 - Jag ska opereras den 1/3 -06. Fick en op nu om en månad om jag ville, men jag måste vänta tills dess då jag har spelat klart innebandy serien.. :)

• Tez82

Sess

Jag är 167cm lång och väger 55 kg, så petit är jag inte. Jag har B75 på vanliga bygelbh:ar och C75 på push ups.

Jag tycker att du ska prata med din läkare som ska göra ingreppet på dig och berätta om det här i tidningen! Jag vet inte, eller har aldig hört någon som har fått sånna smärtor som hon, men hör med honom. Han har säkert ett bra svar! :)

• Sess

Ja, jag får nog ringa honom (igen) för att fråga om det här för jag har blivit ganska orolig över det. Men det känns lite larvigt, för jag har redan ringt en massa gånger för att fråga allt möjligt som jag kommit på efter konsultationen fast jag inte ens har bokat tid för operationen än... (Den dag jag helst hade velat ha op så är han utomlands och ett par veckor framöver, så jag funderar på om jag vill göra det tidigare även om det krockar med en del annat eller vänta till slutet på november.)

• Sess

Apropå över/under muskeln: Jag ska få implantaten delvis under och delvis över, de översta två tredjedelarna ligger under muskeln och sen kommer den understa tredjedelen ligga utanför så att det blir en naturlig rundning på bröstet nertill.

Är det någon av er som har/ska få så?

Algit - Ja, du har rätt, muskeln spelar ju också stor roll. Vet du om det går att veta hur töjbar den är innan op? För jag kan ju tänka mig att det gör ganska ont om den inte töjer sig och implantet ligger och trycker mot den hela tiden när man rör sig. Har du haft ont?

• Tez82

Sess

Man kan aldrig ringa för många gånger! :) Detta gäller ju dig och ditt liv! Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!

Lycka till!

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)