• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

Lisa22:
    När jag var på konsultaion så hade det varit ett program dagen innan på tv om folk som ansåg att de blivit sjuka av sina inplantat en typ av reumatism.
    Jag frågade om det.Min läkare svarade att han har arbetat med detta i 20 år,och varit runt mycket i världen och träffat andra plastik kirurger och han menade att det finns inga bevisade fall av detta.Han menade att dessa kvinnor skulle blivit sjuka ändå men nu satte de det i samband med operationen.

• Jengirl

Lisa22e

Ja man blir ju inte mindre orolig av att läsa det där. Men nu har du ju chansen att fråga Jonas om den saken. Vore jätte intressant att få höra kirurgens syn på det hela.

• Lisa22e

Jengirl
    Ska operera mig hos mats inte hos jonas.
    Men jag ska fråga mats innan operationen så får vi se vad han säger. Hoppas han säger nåt som lugnar mig.

• Benetton

Lisa22e

Lycka till med din op och jag hoppas att du blir nöjd med resultatet utan några alls komplikationer.
    Kram

• Lisa22e

Jag läste om en tjej som fick blödning i bröstet efter att hon opererade sig. Hon skrev att hon trodde att det berodde på att hon slagit i bröstet eller att hon lyft för tungt för tidigt. Men är det p g a blödnings risken man inte får lyfta tungt efter operation??? Jag hade mer gissat på att det var p g a att ärret skulle läka sämre...
    Och jag som ska försöka gå på bröllop 3 dagar efter min operation, nu blir jag skitorolig att man ska få ett slag på bröstet eftersom man kommer ju gå o trängas med folk. Finns det risk för att jag ska få en blödning i bröstet om nån stötter till mina bröst???

• Ulle83

Någon som har varit eller hört något bra/dåligt om art clinic i Göteborg. Jag ska dit för förstoring/Lyft om sådär 2 veckor. jag är 21 år 164cm/55kg och ska lägga in 310cc och då har jag nu 75b.

• Jengirl

Lisa22e

Jag är tveksam till om du kommer att kunna gå på bröllop efter 3 dar. Jag låg nästan i vecka efter op.. Jag försökte att gå ut på en promenad efter 3 dar.. Och det kändes minst sagt konstigt. Jag var snurrig och yr, gick med snigelfart typ för att det gjorde ganska så ont.. Den första tiden, har man konstant en arm för brösten, ifall nån skulle komma åt.. Tror det är kroppens sätt att skydda, man tänker inte på att man går med en arm för hela tiden.. Det tog ett tag innan jag vågade slappna av efteråt, men detta behöver inte gälla dig. Men man har rejält ont dom första tre dagarna.. sen släpper det sakta. Så efter en vecka började jag känna mig som en människa.. Efter två hade jag knappt ont

• algit

Hej Lisa 22e:
    Du ska nog ställa in dej på att det blir tufft att gå på bröllop tre dagar efter.

Det ska nog vara ett hårt slag om det ska skada nåt.
    Men som Jengirl skrev man vill inte ens ta risken att bli vidrörd.
    Tänk oxå att du kommer vara tejpad eller ha bandage på dej.
    Man har svårt att göra sig snygg ,(menar sminka sig fixa håret) för man kan knappt lyfta armarna så var det för mej, jag hade inte kraft att hålla i ett glas.Musklerna o nervtrådar funkar inte.

Vill inte låta negativ men det är ändå ett rätt stort ingrepp i kroppen.
    Det är bara att hoppas på att du är en av dem som klarar sig lindrigt undan.
    Det är ju en del här som har haft väldigt lite besvär efter.

• linslusen

Lisa22e :

Hejsan!
    Jag kan säga att jag hade inte ont alls i mina bröst efter operationen, inte ett dugg, men som alla andra här inne som algit o jengirl har skrivit så kunde man knappt hålla i ett glas för musklerna funkade inte alls. Du ska vara otroligt försiktig så att ingen stöter till dina bröst efter operationen, jag gick med händerna "på" brösten ca 3månder efter opn ifall nån skulle stöta till dom, alltså bara om det var en massa folk runtomkring en tex om man var ute o festade, om min kille var som en bodyguard hehe..
    Är det nån nära vän eller släkting som ska gifta sig? Annars så kan du ju bara gå på själva vigseln o sen gå hem, för att du ska vila så mycket du bara kan, man e snurrig o yr precis som jengirl skrev, speciellt om du ska äta starka värktabletter. När jag var o tog bort stygnen sa min läkare till mig o vara jätte försiktig just för slag mot brösten för det kan uppstå komplikationer. Jag tycker att du ska ta det lugnt även om det nu skulle vara så att du inte kommer o ha ont, det har gått snart 6mån sen jag opererade mina bröst o jag e fortfarande jätte försiktig. Ska på 6måns kontroll på onsdag weii!

Så jag rekommenderar att du ska ta det lugnt dom första dagarna.

Lycka till :)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)