Lisa22e :
Hejsan!
Jag kan säga att jag hade inte ont alls i mina bröst efter operationen, inte ett dugg, men som alla andra här inne som algit o jengirl har skrivit så kunde man knappt hålla i ett glas för musklerna funkade inte alls. Du ska vara otroligt försiktig så att ingen stöter till dina bröst efter operationen, jag gick med händerna "på" brösten ca 3månder efter opn ifall nån skulle stöta till dom, alltså bara om det var en massa folk runtomkring en tex om man var ute o festade, om min kille var som en bodyguard hehe..
Är det nån nära vän eller släkting som ska gifta sig? Annars så kan du ju bara gå på själva vigseln o sen gå hem, för att du ska vila så mycket du bara kan, man e snurrig o yr precis som jengirl skrev, speciellt om du ska äta starka värktabletter. När jag var o tog bort stygnen sa min läkare till mig o vara jätte försiktig just för slag mot brösten för det kan uppstå komplikationer. Jag tycker att du ska ta det lugnt även om det nu skulle vara så att du inte kommer o ha ont, det har gått snart 6mån sen jag opererade mina bröst o jag e fortfarande jätte försiktig. Ska på 6måns kontroll på onsdag weii!
Så jag rekommenderar att du ska ta det lugnt dom första dagarna.
Lycka till :)