• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sess

Apropå vart man lägger snittet - jag bestämde mig för att jag ville ha det under brösten, brösten kommer ju ändå ligga för när de har hängt till sig så då syns det ju inte alls + att det är ett väldigt litet ärr enligt min läkare, ca 4 cm brett. Jag trodde att det skulle bli längre än så med gelehallonsilikon men det blir det alltså inte.

Jag vill inte ha något ärr i armhålan, har fått för mig att det syns när man solar på stranden i bikini + kanske när man har linne och liknande och rör armarna. Visserligen blir det ju bara som ett vitt streck men alla som ser det kommer ju veta att det är från en bröstförstoring, varför skulle man annars ha ett ärr i vardera armhåla? Under mina bröst är det ju ingen som ser ärren.

• Swing

Slutresultatet beror ju alltid på kvinnans kropp, bh-storlek före operationen och vilken storlek man önskar sig EFTER operationen.

Jag tror (läs: VET) att om man är relativt normal till längd och vikt, har högst full B-kupa före och håller sig inom de vanligaste intervallen för implantat (300-400) är nog risken VÄLDIGT LITEN att det ser FÖR STORT ut.

Är man kort, lång, mycket smal eller har lite mer hull blir är det ju en annan sak.

Fundera på vad som skulle vara värst: att ångra att ni inte tog en implantatstorlek större (det skiljer ju så lite) eller att tycka att de blev för små!

Eftersom en bh-storlek är ca 180 på en normal kvinna kan det ju vara idé att åtminstone FÖRSÖKA räkna ut så att man får en 'normalstor' kupa av den bokstav man tänkt sig. (Varken snyggt eller skönt med proppfullt så det väller över eller att kupan känns lite för stor).

Lite läskigt bara att det krävs ca 500 (låter så mycket!) för en normalkvinna att gå från platt A till full C-kupa....

• mysan99

Sess
    Jag fick själv välja, så det blir en vecka tidigare än planerat ju tidigare desto bättre, vill ha det gjort. Jag ska lägga in 350cc runda implantat, den storlek var minst om jag inte vill lyfta brösten också,( har idag taxöron) men jag litar självklart på min läkare annars hade jag inte gjort detta, men tanken finns ju där lite ändå, men han säger att det blir perfekt!

• Lisa22e

mysan99

Om du väljer att operera dig en vecka tidigare vilken dag blir det då du ska operera dig på???

Jag ska nämligen operera mig på onsdag nästa vecka. Om exakt en vecka idag.
    Skulle vara lite roligt om det blev samma dag.

• blåsippa

ja det där med storlekar o hur mkt man ska lägga in för en viss storlek tror jag ofta man får lite på vad dr säger. De kan se det bäst , hur man är byggd, vilken storlek man ha från början och så. Det är ju så olika vad man behöver för att få en viss storlek.

Jag har tex "bara" 275 koksalt men hade en liten a, ammade bröst, och jag skulle enl dr få en stor b eller c av det. jag trodde nog jag var en stor b men nu när jag köper bh så har jag C. passar min smala kropp perfekt , större hade nog sett lite underligt ut, är drygt160 o väger 48kg!

• mysan99

Lisa22e
    jag ska operera mig på torsdagen den 1 sep kl 10 ska jag vara där o sen kommer min man o hämtar mig kl 14.

• algit

Hej Carolineeee:
    Jag opererade mig på Citadell kliniken i Landskrona.Deras "grej" är gelehallon i armhålan.
    Min helt egen teori är att det verkar vara vanligare i södra sverige ,men däremot anatomiska verkar vara "inne" längre upp i landet.
    Efter vad jag har förstått är det tekninskt svårare för läkaren att göra snittet i armhålan.Så man ska nog gå till någon som har det som sin "grej".
    Att ärren ska synas behöver du inte oroa dej för mina är nästan osynliga redan.

• Lisa22e

Det är mycket snack om att lägga snittet i armhålan här. Själv föredrar jag under brösten. Tycker det verkar lite läskigt i armhållan man har ju svettkörtlar o sånt sitter där. Tänk så blir det nåt fel på dem så man svettas hela tiden.

• Lisa22e

mysan99
    ok då är jag redan klar opererad när du ska operera dig då.

• linslusen

Benetton :

Hejsan!
    Jag tycker att du ska välja 400cc, hellre för stor än för litet när man ändå ska operera sig tycker ja. Eller det är ju självklart upp till dig vad du känner för.
    Jag e 159,58 o valde 460cc runda geléhallon, gick från liten b till e, o jag ångarar absolut itne det, min läkare rekommenderade 390 men jag sa att jag ville ha stora, o det vart stora precis som jag ville ha :)

Lycka till med vad du än bestämmer dig för.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)