• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Lisa22e

Mina funderingar 10 dagar före op.

Gud vad tankarna snurrar runt i huvudet nu precis innan operationen. Förrut har det hela tiden varit så långt kvar till op så att det har kännts så overkligt. Det är först nu man börjar fatta att man verkligen ska operera sig.
    31 augusti klockan 10.00 ska jag vara på akademikliniken. Sen får man säkert vänta innan man opereras fast jag hoppas man inte behöver vänta så länge, för jag kommer vara så jävla nervös.

Ofta tänker jag varför gör jag det här. Jag menar slänga ut 49.000 kronor och lägga mig under skalpelen när jag egentligen är frisk som en nötkärna. Helt vansinigt tänk om implantaten gör mig sjuk.
    Och jag har aldrig varit sövd heller. Tänk så vaknar jag aldrig mer. Juförsig risken att dö under en bröstförstorning är ju inte särskilt stor. Men den finns ju ändå där. Det är ju alltid en risk när man blir nersövd.

Men så tänker jag också på anledningarna till varför jag vill operera mig. Jag är 22 år och kan inte ens ha en a-kupa. Jag är så trött på att köpa bh:ar med olja i och proppa dem fulla med diverse inlägg för att kläderna ska sitta bättre och för att jag ska se normal ut. Samma sak när man ska bada offentligt. Jag har typ alltid hittat på anledningar när jag gick i skolan för att slippa bada med klassen och jag undviker badstränder med mycket folk utan försöker hitta ställen där det inte är så mycket folk (vilket inte är lätt).
    När jag funderar på om jag verkligen gör rätt som ska operera mig, så brukar jag alltid gå in på den här sidan och läsa gamla inlägg. Och jag har inte läst en ända som blivit missnöjd. Bara att vissa ångrat sig för att dem inte gjorde större. Så den här sidan är toppen när man blir osäker och rädd.
    Tack för att den finns allihopa.
    Ville bara skriva av mig lite och säga det.
    ha en bra dag...

• Jengirl

Hej Lisa..
    Vilken läkare ska du ha?

Jag har oxå opererat mig på akademikliniken.. Är det nåt du vill veta så fråga på..

• Lisa22e

Jengirl

Mats von Wachenfeldt ska operera mig. Vem var det som opererade dig???

Fick du något lugnande direkt när du kom dit??? var du tvungen o vänta länge innan du blev opererad??? hur länge var du borta ifrån jobbet???

• lycka-79

Mats von Wachenfeldt ska även operera mig i oktober. Men då gäller det en korrigering... Förstorade brösten för snart två år sen av en annan läkare där, som numera jobbar i Norge. Jag har fått ett bra intryck av Mats och är säker på att han kommer göra ett kanonjobb! :)

Ang sövning, så behöver du inte oroa dig. Innan du sövs får lite lugnande... Och skulle det vara jättefarligt skulle man ju aldrig tillåta att söva folk pga estetiska operationer, eller hur? :)

Jag var där kl 10, fick vänta till 12 har jag för mig. Så ta med en bok! Ungefär en kvart innan op fick jag två värktabletter, helt vanliga. Sen blev jag hämtad av narkosläkaren som satte dropp och gav mig lugnande, sen var det bara in i dimman för att vakna upp en dryg tim senare och känna vääääärldens största lättnad! Tänk att vakna och inse att man har bröst. Hur coolt som helst. *skrattar*

• Lotus

Har några fler funderingar. Hur ofta måste man byta ut inplantaten? Hur är det efter att man fött barn och ammat, blir det någon förändring på formen då och kan man överhuvudtaget amma med inplantat? Hur stor e risken att de inte börjar se ut som det var tänkt? Gör läkaren om ingreppet gratis då, eller?

• Jengirl

Lisa22e

Jonas Röjdmark var det som op mig.
    Jag kom till kliniken kl 8. Fick ett eget rum, och så fick jag byta om. Sen kom narkosläkaren in och pratade lite, strax efter det fick jag två värktabletter. Och så kom en sköterska och hämtade mig, sen fick man lägga sig på en brits i op salen, där fick jag dropp å sen jaaa jag minns inget mer än att jag vakna upp med nya tuttar . Men det gick väldigt fort för mig att få komma in till operationen. Så runt 8.30 ca låg jag på op-bordet.

10.30 ca vaknade jag upp.. Och då kändes det ingen smärta alls i brösten, men sen när jag gick på toa kändes det en aning mer.. . Men det är värt det.. Så får man kolla på film på rummet efteråt, fick världens goaste macka och kaffe efter op också.. Så det kommer att bli så bra så ..

• Lotus

lycka-79
    Vad är det för typ av korrigering du ska göra?

• sossan

Lisa 22e
    känner precis som du jag har 14d kvar till min op e såå nervös,,, men tänk vad skönt att få bröst o kunna köpa kläder o gå på stranden , och jag håller verkligen med om att denna sida är toppen!!!

• Lisa22e

lycka-79

Jag fick oxå ett bra intryck av mats.
    Vad är det för korrigering du ska göra, blev det inte bra första gången du opererade dig??? Hur mycket får du betala för korrigeringen???

Jo, det är sant att det nog inte är så farligt med sövning för då skulle dem inte få söva en innan op. Är väl bara jag som är lite larvig

Hade du mycket ont efter op???

Jengirl

ok. så det var inte så lång vänte tid när du opererade dig. Hoppas inte jag heller behöver vänta så länge då.

• Lisa22e

sossan

Vilken klinik ska du operera dig på??? vilken sorts implantat har du valt???

Svar på tråden Bröstförstoring (2)