• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • sossan

Lisa22e:
    jag ska op mig på carlanderska, han andvänder silikon
    lycka till med din op!!

• Benetton

Hej alla!

En fråga som jag fortfarande har och som jag undrar över är storleken över mina framtida bröst. Jag har varit idag på min konsultation och jag kunde inte bestämma mig om jag skulle ha 350cc,375cc eller 400cc. Jag har bestämt mig för runda, gelehallon, via armhållan och det är det bästa alternativet som min läkare rekommenderade till mig också. Jag har övat med rispåsar hemma
    med alla tre storlekar och är nöjd med 350cc för att storleken verkar lagom på mig. Jag är 174cm och väger ungefär 67kg och är ganska kraftig byggd så jag undrar om någon känner någon med samma mått med liknande storlekar och hur ser det ut på de. Jag vill inte som sagt välja 350cc och sedan när brösten har lagt sig efter en viss tid att undra varför har jag inte lagt litte större från början i alla fall. Hoppas på svar!!!!

• Swing

Benetton: Vilken bh-storlek har du i dag och vilken kupstorkek önskar du efter operationen??

Jag är 169 cm, 64 kg hade 75B och fick full 75D med 360 gram. Klär mig bra och ser inte för stort ut. Vet att det krävs cirka 180g för att gå upp en kupstorlek på en normalt byggd tjej som dig och mig. På mig stämde det perfekt. Är man tunnare och smalare ger det större resultat, det har vi ju läst här ovanför.

Jag önskar ibland efteråt att jag hade tagit lite drygt 400, men då tyckte jag det lät så stort och så hade jag ju hamnat mitt emellan D och DD/E. Att lägga in uppåt 500 för att få en DD/E skulle jag absolut inte velat göra. Svårt, det här....

• Benetton

Swing:

Idag har jag 75A och jag skulle vilja ha
    75C+ någonting om du förstår vad jag menar. Vad gäller dina proportioner skulle jag lätt kunna ha 400cc eller?

• sliQ

jag hade 70A å tog runda, 325ml, arhålan, under muslerna. e 175 på ca 58kg. ÅNGRAR mega myckt att jag inte togg 400! lr 450. har idag ca 70d, 75 c. men dom är rätt små..man vänjer sig snabbt å dom blir mindre än dom verkar när man provar m imp i bh'n på konsultationen!
    kram kram

• Lobu

hej jag är 157 cm och väger 50 kg. Hade A/B kupa innan min operation och nu har jag en D kupa, la in 350cc vanligt silikon via armhålan...är supernöjd! Ville lägga in mer men man kan ju inte lägga in mer än vad där e hud till då blir de bara spända.

• Swing

Benetton:
    400 skulle säkert ge dig önskat resultat och jag tror att det skulle passa din kropp bra. Allt kring min operation gick bara bra och jag mådde fint efteråt. Opererades en tisdag (i morgon är det ett år sen, på datumet). Kunde genast kränga sport-bh och kläder över huvudet och på fredagen strök jag (försiktigt) blusar. Visst spände det ett tag efteråt och jag kände sig som Dolly P. Vande mig ganska fort och nu är jag så glad att jag äntligen fick det gjort.
    Kram och lycka till!

• Swing

Tillägg: Jag provade Mc Ghan's anatomiska MF 395-implantat i sport-bh på konsultationen. Såg ut och kändes alldeles för stora. Nej!

Önskar nu att jag vetat vadt jag vet nu: att det inte skulle blivit bimbo-stort och sett opererat ut. Då hade jag tjatat mig till nästa större i min modell, MM 400!

Ser det ut att vara lite större än ni tänkt er på konsultationen, så slå till! Resultatet blir mindre när dom kommer in i kroppen. Cirka en implantatstorlek (vanligen 25-40g/ml/cc, beroende på innehåll och modell) 'försvinner'.

• Benetton

Tack för era svar tjejer! Det känns verkligen bättre att få veta hur andra tänker och hur andra har gjort så att man vet själv hur man ska välja och göra. Jag har en tid på mig att bestämma mig för storleken innan jag meddelar min läkare om detta och bokar en tid för op. Jag vill iaf vara säker för mitt val så jag låter alla mina tankar övernatta som man brukar säga.Som det ser ut idag och nu så väljer jag 400cc och hoppas på en fyllig 75C kupa som jag har alltid velat ha.
    Tack ännu en gång för era ärliga svar.

• Gnägget

Benetton

Jag håller med, själv är jag 167cm och ca 60 kg med 400ml, de är perfekt inte för stort eller för lite. Var en liten A före och nu 80 C. Råder dig att ta 400 ml för att få en C cupa. Kram på er!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)