• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Tez82

Hejsan ALLA! :)

Jag ska på konsultion på fredag på kosmetisk kirurgi i Stockholm! Längtar såå himla mycket!! Nu är det så här att jag har en del frågor till er som gjort en op tidigare.. Hoppas jag kan få svar...

Är det någon som har någon erfarenhet av Kosmetisk Kirurgi AB? Någon som varit där och kan berätt ahur allt var?

Berättade ni att ni skulle op för er familj, jag skulle helst vilja slippa det eftersom de är helt emot bröstoperationer.. Jag har funderingar på att bara förstora dem så de blir lika stor som när jag har push up med inlägg, kanske en aningen större.. När ni op er, är det många som "sett" att ni gjort det, eller? Ohh jag är så nervös över det, och detta är verkligen en sak som jag måste göra för mig själv.. Jag är så missnöjd med mina bröst som de är nu, och just nu så "fuskar" jag ju bara till mina bröst som jag har... Inlägg... push up m.m... Så det borde ju inte synas så här med kläderna på..

Hade ni mycket ont efter op? Jag jobbar på kontor och har ett väldigt stilla sittande och stillsamt jobb, tror ni att man klarar att bara vara ledig i ca ½ vecka innan man börjar att jobba.. Det skulle vara skönt att slippa ta ledig och så...

Och nu till det här med barn och ammning. Är det någon som fått barn efter sin op? Och hur har det gått? Hur lång tid fick ni barn efter op:n och hur ser brösten ut efter det??

Oj det blev verkligen massor med frågor.. Hoppas jag kan få svar på någon! :)

Ha det bra!

Kram

• Lotus

Är det nån som har erfarenhet av bröstlyft? Börjar tänka på framtiden lite, efter ammningar och sånt. Eftersom jag redan har d-kupa oroar man sej ju för att på hängpattar med tiden.

Är det bäst då att göra ett lyft när man vet att man inte ska ha fler barn? Annars "dras" dom väl ner igen när nästa unge kommer...?
    Ändras alltid formen (på naturliga bröst) när man fått barn?

Hur gör man då om man vill ha naturlig bröstform och inte två klot som e upptryckta under hakan... är det lyft eller inlägg som e bäst då (när man redan har naturligt stora)? Eller beror det på vilken form brösten har, om dom e rätt fylliga eller hängiga?

Hoppas nån fattar vad jag menar och kan förklara lite för mej! :)

• Carolineeee

Hej.
    Är ny här. Verkar vara ett riktigt bra forum för att kunna fråga ut andra som redan opererat sig.
    Jag ska boka tid för nästa vecka. Är det någon som vet hur de är på akademikliniken i stockholm?

De är ruskigt dyra där men för en så här stor sak känns det inte som om pengarna spelar någon roll.
    Hur har era ärr blivit? det är det som jag mest oroar mig för...

Kan man få ärren i armhålan om man väljer hallongelé, runda?

Hoppas på svar.

Caroline

• Jengirl

Carolineeee

Hej.. Välkommen hit . Så ska du boka tid för en konsultation nästa vecka då?
    Jag har opererat mig på akademikliniken i sthlm. Mycket nöjd.
    Vad vill du veta? Fråga på du..

• zorn

Hej
    Har länge funderat på att fixa mina bröst.
    Finns det någon här som tagit lån till operationen?
    Hur mycket betalar ni i månaden och på hur lång tid la ni lånet?

• Swing

Tez82: Jag opererades en tisdag morgon och arbetade på kontoret igen nästa måndag. Tog det mycket försiktigt, bar inga pärmar eller böcker.

Gick från 75B till 75D och har endast berättat för familjen (man+2 barn) samt 4 vänner. Gamla föräldrar, kolleger och de flesta vänner har ingen aning och har inget sett. Pushade mig till nuvarande storlek i ett halvår före op. Sen beror det ju lite på klädseln, jag har inga urringade supertajta toppar när föräldrarna är i närheten.

Mina nya bröst fyller 1 år i morgon.

• Tez82

Swing - Har du fått barn efter du op dig eller var det innan? Jag är som så orolig att de ska förstöras sedan när det blir dags för barn.

Har du också sånna som är emot bröstförstoringar i din familj.. Låter skönt att de inte sett något, för som det är för mig så är det inte direkt så att jag vill att hela omvärlden ska se att jag har förstorat dem utan det är för min egen skull och att jag ska må bra i mig själv..

Tack för ditt svar! :)

• Swing

Tez 82: Mina barn är 14 och 15, så dom kom långt före implantaten. Har hört att det är risk att implantaten sjunker när man varit gravid/ammat och att dom kan påverkas på andra negativa sätt. Men det är nog individuellt. Kan man vänta tills efter är det det bästa, men det beror ju på när man planerar/hoppas bli förälder...

Jag har förresten kompisar (med naturliga bröst) som fått fula bröst efter graviditet/amning av ett par barn och andra som har snygga bröst efter 4 barn...

Har inte berättat därför att vi vet att föräldrarna i 75-årsåldern INTE skulle gillat att jag (vi) prioriterat brösten. Jag sparade i många år (sen före barnen). Försökte t.o.m. undvika att tulla på pengarna under ett par svåra år nyligen när vi hade riktiga ekonomiska bekymmer på grund av saker som vi inte rådde för. Trots det vet vi att dom skulle bli mycket upprörda och tycka det var dumt att lägga pengarna på detta. Men min man och jag älskar de nya brösten och tycker det var en bra prioritering.

• algit

Hej Tez82:
    Jag berättade bara för några stycken att jag skulle op. mej .Från 75 B till E, ingen har sagt något. Har sett undrande blickar men ingen har frågat. Hade oxå inlägg i bh:n innan.
    Beror på klädsel om det syns mycket.

Carolineeee:
    Jag har gele hallon med snittet i armhålan.Det är 5 mån sedan och man kan knappt se ärren längre.

• Tez82

Swing - Låter jättebra! Vad roligt att "ni" är nöjda över dem. Tror vi också kommer att blir det, det är så skönt att min man står bakom mig och stöttar mig. För han vet att jag verkligen vill göra detta.

Ska ju på konsultionen nu på fredag så då får jag höra vad de tycker, med det här med barn. :)

Smart, man kanske ska börja ha lite mer inlägg redan nu, så folk "vänjer" sig innan själva ingreppet.. :) Har själv funderingar kring att få en full C eller en liten D, och jag tror det kommer att bli bra. Har du svårt att hitta snygga bh:ar?

Kramis

Svar på tråden Bröstförstoring (2)