• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Lisa22e
    Ja, jag är vaken under operationen, men man får lugnande i den mängd man behöver, läkaren säger att man kommer inte ihåg något efteråt om vad som sket under operationen. Han har även lovat mig att jag ska kunna gå på kräftskiva på lördagen, men vi får se om det stämmer.

• Jengirl

mysan99

Du kommer säkert kunna gå på skivan, men jag tror inte att du kommer orka det. Man har ganska ont, och är sååå försiktig om sina nya bröst den första tiden. Man är rädd för att nån ska komma åt med nån arm osv osv. Att din läkare säger så? det är ju väldigt induviduellt hur man mår efter op.

• mysan99

Jengirl
    Kan det inte också vara så att man mår lite bättre när man inte blir sövd? Jag ska vara hemma hos mina föräldrar på kräftskivan o dom som kommer vet om min operation. Jag tror inte riktigt på det iheller men vi får se, det är kul om jag kan.

• Bröllopstokiig

Lisa 22:e
    Ja, jag har släta implantat (gelehallon). Det kan säkert hända vem som helst och när som helst. Känns tråkigt bara. . .

Träffade min läkare idag. Han sa att det blir en ny operation. Kommer bli nersövd, men får gå hem samma dag. Väntar bara att dom ska återkomma med en tid.

Hej på er Algit och Loppalina *vinkar*
    Kul att se att ni är kvar. Även Jengirl känner jag igen. Har inte hunnit läsa så mycket än.. .

Kram

• Sess

Har ni läst på aftonbladet.se

Aylar (Big Brother 2005) har haft smärtor konstant sen sin bröstförstoring och enligt Aftonbladet beror det på att hon valde en så stor implantatstorlek. Men hon har ju bara 410 gram! Jag funderar ju på 400 men vill ju inte ha ont hela livet eller tvingas plocka ut inläggen...

Länk till artikeln:

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,689702,00.html

Jag blev faktiskt lite skrämd av detta även om jag läst andra "silikon-larm" utan att bry mig.

• algit

Hej Benetton:
    Jag skulle börja massera brösten meddetsamma.(AJAJAJ)
    Fast jag har textuerad yta, och anledningar från min läkare var att brösten inte skulle "växa fast" i samma läge utan bli rörliga som naturliga bröst, för ett snyggt och naturligt resultat plus undvika kapselbildning.

Hoppas det blir bra mamma till 2 efter ny operation jobbigt för dej din stackare.

• linslusen

Sess :

Jag tror inte det handlar om hur stora hon har, mer att hon kanske inte tål silikon.
    Jag har 460cc, tror inte det e nå problems ska du se :)

• vaxad

Hejsan!!
    mamma till 2: Tråkigt att det har blivit så för dig!! Det ordnar sig nog
    Är det någon som vet hur länge man ska ha sina ärr tejpade??

• persian princess

Sess, jag vet precis vad du menar. Läste samma artikel, och blev jätteorolig
    har länge funderat på att operera mig (till o med sparat pengar) men det där första steget med att boka konsultation...har inte kommit dit än och det beror till stor del på att jag är rädd och orolig för komplikationer, både på kort och på lång sikt.
    ska man ta risken??

• Benetton

Jag skulle vilja ställa kanske en dum fråga fast å andra sidan vet jag att det inte finns dumma frågor här på forumet, nämligen är knottrig yta samma sak som textuerad yta?
    Tack för svar

Svar på tråden Bröstförstoring (2)