• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

Benetton:
    Som sagt finns inga dumma frågor här.
    Ja det fattar jag som samma ,nåt de har kommit på för att undvika kapselbildning att ytan är ojämn.
    Men som min läkare sa (alla säger olika har vi kommit fram till här innan)ska man massera inte bara för att undvika kapselbildning utan för att bättre resultat.
    Och det var ingen stor grej tvärtom kändes det bara bra som att bröstmuskeln slappnade av när man masserat.

• Benetton

algit

Stort tack för svaret. God natt.

• Jengirl

mysan99

kan hända att man inte är lika "dåsig" efter lokalbedövning. Men det ska inte spela nån roll tycker jag, har man blivit sövd så är man ju inte trött i flera dagar.. utan det går över samma dag, fast man kanske är lite tagen osv. Hoppas du kan gå på festen i alla fall.

Mamma till 2! *vinkar*

Kul att höra ifrån dig. Usch vad hemskt med kapsellbildning. Det är ju det man fruktar för mest när man opererat sig. Hoppas allt blir bra till slut.
    Kram

• Swing

Sess: BARA 410 gram är inte så bara på Aylars lilla kropp. Jag är 169/64 och har lagt in 360 gram. Det ser inte alls konstigt eller opererat ut.
    Aylar är 160/47 om jag minns rätt från artikeln. Jag är 9 cm längre än Aylar och väger hela 17 kg mer! Alltså ser hennes implantat väldigt stora ut i förhållande till kroppen.

Fy fan, jämförelsen får mig att låta stor och FET men jag är en helt normal kvinna i storlek 36/38.....

• lemon

Hej alla!

Mamma till 2! Välkommen tillbaka! Tråkigt med kapselbindningen, men det ordnar sig nog med en operation. Jag skulle oxå göra som dig om det hände mig, helt klart värt det! Lycka till!
    Själv är jag inte inne så mkt längre, men det händer. Mina tutts mår bra, men är fortfarande lite hårda nertill men de börjar mjukna nu. De är fortfarande känsliga, o vissa bh:ar som lyfter lite kan jag känna att det ömmar i slutet av dagen. Men det är ju 4 månader sen o läker fortfarande. Det är snart två år sen jag födde min yngsta son o förlossningsärren känner jag av ibland ännu!

Kram på er!

• *Hanna*

Hej!
    Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat konsultation! Har ju lurat läääänge på bröstförstoring, men inte vågat. Fråga till er som redan gjort det, ungefär hur lång tid efter konsultationen fick ni vänta på operationen?

• algit

Hej hanna:
    Ett tips är att boka en preleminär tid för op. redan nu annars är det väldigt lång vängte tid hos vissa.Om det går.
    Jag gjorde det.Annars hade jag fått vänta flera månader på op.

• mysan99

Hej Hanna
    jag har väntat i 7 veckor på min op tid, ska op på torsdag. ÄNTLIGEN!!

• sossan

hej hanna jag var på konsultation 8aug, fick tid för op 5 sept. (på karlanderska) men som sagt det är nog olika beroende på var o när

• Lisa22e

4 dagar kvar till operationen är det idag.
    Och jag sitter o läser allt jag kan hitta på internet. Nu har jag hittat en sida jag önskar jag hittat tidigare. Det står om att implantaten kan ge immunsystemssjukdommar o s v. Det kommer inte jag i håg att min läkare varnade mig för vid konsultationen.
    Jag skickar länken till sidan, läs gärna själva. Jag blir mer o mer osäker på om jag verkligen vill genomföra detta efter jag läst det här.
    debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000121&posting=19500000002645799

Svar på tråden Bröstförstoring (2)