• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Tez82

algit - Vad skönt. Ja man får kanske tänka lite på vad man har på sig. Man behöver ju inte ha värsta urringningen när man är med sin familj..

Det är som så jobbigt att de i min familj är så negativ till detta, önskar att jag kunde berätta det för dem.. Men jag tror jag vet varför de är sånna.. Min mamma och mina två systrar har alltid haft stora och fina bröst så varför skulle de behöva något sådant... Kanske lätt att bli som de då..

Kramis

• Carolineeee

Jengirl:
    Oj jag har så mycket frågor...
    Vad kostade dina bröst?
    Syns dina ärr mycket idag?
    Har du haft några komplikationer?

Algit:
    Jag läste någonstans att man inte kunde få snittet i armhålan om man valde hallongelé. Då stämmer alltså inte det.
    Jag vet inte riktigt om jag vill ha ärret runt bröstet men oroar mig för att det ska synas i armhålan om jag har linne/klänning.
    Men det syns inte i ditt fall?
    Var opererade du dina bröst?

• Tez82

zorn - Jag har kollat upp det här med lån. Tar man ett privatlån på FSB på 40.000kr så blir månadskostnaden 1234 kr första månaden. Sedan sjunker den. (Och då är det uträknat att betalas på 3 år). :)

Kram

• Benetton

Caroolineeee

Jag ska ha runda gelehallon via armhålan och det går utmärkt att ha det på det sättet. Jag först frågade efter anatomiska gelehallon och ville ha de först men då sa doktorn till mig att sätta in anatomska via armålan är riskabelt för att de kan rottora och vända på sig i bröstfikan om man sätter in de via armhålan och då blir resultatet till slut inte så snyggt. Enligt honom anatomiska är bäst att sätta in och få bästa resultat med snittet under bröstet men det passade inte mig för att jag vill inte ha några synliga ärr på bröstet. Det är information som jag fick veta från honom men vet ej om det stämmer till 100%. I vilket fall som helst jag var mycket nöjd med konsultationen och allt ha sade till mig var utifrån ur han såg på mina bröst och mina förutsättningar som jag hade och därför kan jag inte uttala mig om det gäller för alla om du fattar vad jag menar.
    Kram

• Jengirl

Carolineeee

Hej!

Mina bröst kostade 47.000 + 3000 med försäkring. Mina är är lagda i bröstvecket under bröstet.. Och det har gått ca 3 månader sen min op. Ärren är jättefina och dom syns knappt, om man inte nu lyfter upp bröstet och tittar ordentligt på ärren. Men dom är jättefina, och inget jag tänker på. Inga komplikationer har jag haft.. peppar peppar . Jag valde 295
    anatomiska gelehallon.

• Carolineeee

Benetton:
    Okej hur mycket ska du lägga in?
    Jag känner också att jag inte vill ha några synliga ärr. Därför blev jag lite orolig när jag läste att man inte kunde ha hollongelé då.
    Får säkert mycket information på min konsulation. ville bara ta reda på lite allmänt själv först.
    Var opererdade du dig?

Jengirl:
    Jaha då är det ju ingen fara om det inte syns mycket.
    Hade du stora bröst innan eftersom du "bara" la i 295 eller vill du inte ha så stora?
    Tänk vad mycket man kan fundera över...
    Kram

• Benetton

Carolineeee

Jag ska opereras på PKC i Malmö och har denna vecka på mig att bestämma mig över storleken jag skulle vilja ha och sedan är det bara stt boka tid för op. Min doktor Björn A. ville inte rekommendera några storlekar till mig alls innan jag själv vet ungefär hur stora jag vill ha för att ha sa till mig att en C-kupa som jag vill ha är en kanske en liten D-kupa för honom.
    Som sagt jag funderar fortfarande över om jag ska ha 400cc eller lite mer för att jag är en ganska lång tjej med 1,75cm och 67kg och jag vill en fyllig C-kupa och inget mer. Han sa också till mig att under op kommer han att prova flera olika storlekar på mig och sedan välja den mest estetiska och bästa som passar mig men trots detta ville ha ha mina egna funderingar och önskemål kring storleken på hur stora jag har tänkt mig. Jag har provar med rispåsar och det blir till slut 400cc tror jag så får jag se vad han tycker efteråt för att jag kommer att träffa honom ännu en gång för en kort stund innan jag bokar för op.
    Kram

• Jengirl

Carolineeee

295 är inte så lite på mig. Jag är rätt smal, och hade ammat innan.. Så den strl blev perfekt. Jag har 75 C nu.. OCh jag vill inte ha större, skulle se tillgjort ut på mig, och det vill jag absolut inte. Först tänkte jag ta 280, men i sista sek tog 295, var ändå orolig att det skulle bli för stort . Man kan inte säga att denna strl tex blir lika stora eller små på alla, vi har alla olika kropps strl, och det spelar mycket roll hur tunn man är över bröstkorg osv osv..

• mysan99

Har precis fått ett telefonsamtal från min läkare han vill op mig redan nästa vecka, istället för den 8 sept, jag är hypernervös!!! Tänk om det blir för stort??

• Sess

Mysan99 - du behöver ju inte flytta fram operationen om du inte vill väl? Om du känner dig osäker kanske det är bättre med lite mer tänketid. Men jag tror nog inte att du kommer ångra dig och tycka att det är för stort men du själv måste ju känna helt säkert att det är vad du vill.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)