• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • loppalina

Hej Sossan!

Välkommen hit. Jag opererade mig oxå på Carlanderska. Där är dem jättegulliga o tar väl hand om dig :) Har du frågor så fråga på här finns dem trevligaste o mest välinformerade tjejerna ;)

• sossan

hejsägs ju att man har ganska ont en tid efter.. hur var det för er med jobb och sånt hur länge måste man vara borta??..

..och storleken sen då huu svårt,, på konsultationen rek Dr.en storlek, som han sa skulle bli jätte fint, själv tyckte jag det verka stort karnske bara ovana.

loppalina:
    du op ju på carlanderska, blir det bra resultat??

• lemon

Elektra!

Jo mina ärr ser oxå riktigt bra ut, men det är på sista tiden det gett med sig. men de är inte riktigt mjuka än, men det kan ju ta upp till ett år oxå. Det är just ärren som är ömma.

Det är kul att sitta o jämföra bilder på qvinna.info o jag måste säga att min dr verkligen lyckades med formen! De ser inte alls ut som innan, formen är helt ändrad!

Kram!

• loppalina

Hej!

Sossan lite svar på dina frågor:

Ont har man rejält dem 3 första dagarna rekommenderar att du äter din medicin som du skall. Sedan avtog min värk och ömhet eftersom. Det finns även några tjejer här inne som haft djävulusiskt ont länge :( Jag blev sjukskriven i 3 veckor, det tyckte jag var bra.

Resultatet: Jag är verkligen jättenöjd :p Det kunde inte bli bättre (enligt mig då) :)

Du kommer garanterat sova ganska mycket efter operationen eftersom att du innan kommer att vara nervös och pirrig, och efter operationen så kan du bara sova på rygg. Så i början kommer det att vara obehagligt och du kommer att vakna ofta på natten.

• Sess

Jag var på min konsultation i måndags, och det kändes jättebra! Kratz var väldigt kunnig och kändes förtroendeingivande, skönt att hitta en kirurg jag trivs med på första försöket. Det kändes lite dumt för att jag var så påläst, men det sa han bara var bra.

Han rekommenderade lite mindre än vad jag har funderat på för att det ska bli riktigt snyggt och mer naturligt men sa att jag själv måste bestämma. Men enligt honom får jag en full D men "bara" 325-350 så mer behövs ju kanske inte. Men eftersom jag är orolig att det ska bli för lite skillnad efter operationen kanske jag tar lite större än så. Vet inte varför, men jag är orolig att de inte ska bli tillräckligt mycket större så att det kommer att känns som om allt var i onödan. Jättelöjligt, jag vet! I vilket fall så behöver jag inte ha bestämt storlek förrän ca en vecka innan operationen.

Jag har lite olika storlek på brösten (det visste jag innan) men han tyckte inte att vi skulle lägga in olika stora inlägg för formen på proteserna ändras visst lite med storleken så att brösten kanske ser olika ut. Det känns helt OK med mig, det är så väldigt liten skillnad mellan mina + att har inte nästan alla kvinnor lite olika stora bröst? Det är inget som stör mig iallafall.

Så nu har jag helt bestämt mig för att verkligen göra det här och jag kan knappt bärga mig tills det blir av!

• loppalina

Hej Sess!

Vad roligt att det känns så bra :) Vilka mått har du? Jag är 163 cm o väger ca 53 kg och la in 380 cc silikon. Fick en dd på det :)

• linslusen

sossan:

Hejsan!
    Jag blev sjukskriven i 3veckor, kunde ha gått tillbaka till jobbet veckan efter operationen, men jag fick inte, eftersom han tyckte att det jag jobbar med skulle inte ha varit så bra.
    Så jag stannade hemma 3veckor!
    Appropå det med storlek så fick jag av 460cc en dd/ekupa. Mycket nöjd :)

Lycka till

• Sess

Loppalina!

Ja, det kändes verkligen bra efteråt, innan konsultationen var jag orolig och tänkte "vad håller jag egentligen på med" men när vi pratat klart så hade allt fallit på plats och det kändes bara så rätt.

Jag är 161 cm och väger 47, om du fick en dd på 380 så behöver jag ju absolut inte mer än 400 iallafall! En fråga: min doktor sa att implantaten tillverkades i 25-steg, alltså 300 325 350 375 osv... Är det olika mellan tillverkare eftersom du har 380? Eller har du koksalt kanske? Jag ska få texturerade runda gelehallon av "märket" Mentor.

• loppalina

Hej sess!

Jag har vanlig silikon inte gelehallon.

• algit

Hej!
    Det är svårt de där med storlekar.Jag fick 75E när jag la in 350.
    Det beror ju oxå på hur stora (eller små haha) bröst man hade innan eller hur?
    Inte bara vikt o längd.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)