• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Benetton

Hej alla! Jag ser några nya här jätte trevligt att ni har hittat hit.
    Jag har nämligen varit på semester i tre veckor och sakta men säkert kommer in igen i det gamla här hemma.

Pernillla25: Jag måste säga en sak till dig. Jag har avbokat min konsultation hos Carl Troilius på grund av att jag har mailat till HSAN och fått detta svar angånde Carl Troilius och Björn Arnljots de senaste 5 åren:
    Hej!
    Dr Carl Troilius har 8 anmälningar: 1029/02:A5 (utan åtgärd, överklagat till Länsrätten - ej ändring där. Överklagat till Kammarrätten - ejprövningstillstånd.)

2830/02:A3 (utan åtgärd - ej överklagat)
    1151/03:A3 (utan åtgärd - ej överklagat)
    61/04:A3 (Avskrivet p.g.a. återkallelse)
    2260/04:A3 (utan åtgärd - ej överklagat)
    308/05:A3 (utan åtgärd - ej överklagat)
    447/05:A3 (Avvisat ärende p.g.a preskription. Överklagat till Länsrätten, ej ändring där)
    555/05:A3 (Pågående ärende)

Dr Björn Arnljots är inte anmäld.

Med vänlig hälsning
    Christel Snitt
    Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd

Jag har nu bokat in min konsultation hos Björn istället den 22 Augusti så vi får se vad jag tycker. Jag vet att du var nöjd med Carl och dina bröst är verkligen fina och har det finaste formen jag sett men jag vågar helet enkelt inte låta honom utföra op må mig. Det förstår du säkert utifrån brevet vad jag menar.

Hoppas alla andra har det bra och tar hand ordenligt om sina "nya vänner" och för er som fortfarande funderar precis som jag, önskar jag Er lycka till.

• Pernilla 25

miss moon:
    Mina ärr syns bara om jag lyfter på armarna och de kommer blekna med tiden.
    Har sett andras ärr (som gjort op via armhålan) och de syns inte alls.
    Min m2b tycker att mina bröst känns naturliga och det gör jag oxå, de blir mjukare hela tiden.

benetton:
    Jag förstår varför du avbokade, man ska ju känna sig säker.
    Jag blev dock inte mycket klokare av vad HSAN skrev, det står ju inte vad det gäller.
    Hoppas att allt går bra, det viktigaste är ju att DU blir nöjd i slutändan.

Kram på er!!

• linslusen

Rat :

Hej Hej :)
    JAg har ingen aning om charles har några anmälningar på sig, kollade upp det på HSAN men då fanns det inget, vet ej om det finns nu.
    Jag valde runda geléhallon 460cc, jag är 159,57. Övernattining ingår i operationspriset samt alla återbesök vilket är 3-4st, mat ingår också.
    Jag fick betala ganska mycket, eftersom jag gjorde ett litet lyft också då jag tog stora implantat, han rekommenderade det eftersom dom är "stora" för min lilla kropp, och dessutom ville jag ha mycket stora bröst.
    Om du ska sova över mer än en natt då tror ja att det kostar men jag vet inte hur mycket.
    Dom har ju flyttat från tumba till saltsjöbaden.

Lycka till :)

• persian princess

benetton & blåsippa:

Det verkar som att ni är duktiga på att kolla upp kirurgerna hos HSAN, vilket är jätteviktigt tycker jag!
    Jag undrar hur man går tillväga. Vem kontaktar man? Vilka frågor ska man ställa? Hur lång tid tar det innan man får svar?

Har tusen frågor i huvudet varje dag...måste nog sätta mig ner och skriva upp dem snart, så man inte glömmer nåt viktigt...
    Har funderat lääänge på en bröstförstoring, och snart får det bli av, känner jag, typ nu eller aldrig. Har t.o.m. sparat ihop pengarna, men är så rädd för alla eventuella komplikationer och långtidsrisker:(

• Towe

Rat:

Hej!
    Jag ska på konsultation på Victoriakliniken i september. När jag ringde för några veckor sen och kollade om Charles hade nån anmälan på sig så sa dom att han hade det. Den är ny från 2005 och är inte färdiguträdd än och därför fick de inte säga vad de handlade om.
    Jag ska fråga honom om det när jag kommer dit. Det kan ju vara något som hänt som han inte kan rå för, men vi får se vad han svarar.

Är fortfarande mest inställd på att operera mig där. Hör bara bra saker om victoriakliniken och har en kompis som opererat sig där som är jättenöjd. Var på konsultation på nackakliniken för några veckor sen men tyckte att läkaren många gånger svarade "runt" frågorna jag ställde. =/ Var inte helt nöjd.

Vi får se vad Charles säger sen! Ska bli intressant!

Lycka till!
    Kram Towe =)

• blåsippa

till HSAN: Expeditionstid: 9-12, 13-15
    Tel 08-7869900, 08-7831900

• blåsippa

Du får svar på en gång när du ringer till hsan.Man frågar helt enkelt om dr ? har fått några anmälningar o då berättar de hur det är om vederbörande har det eller ej.

• persian princess

tack blåsippan:) nu kan jag sova lugnt:)

• Lisa22e

Hej allihopa!!!
    Fan vad orolig jag har varit. Tittat på den gamla tråden nu i flera veckor o trott att alla har slutat skriva. Fattade nu när jag hittade denna tråd att den gamla stängts. Men eftersom den fortfarande fanns kvar o gick o läsa så trodde jag bara att alla slutat skrivit.

Jag ska ju operara mig 31 augusti så det är snart dags nu.
    Jag är asnervös och har börjat tveka. 49.000 kostar operationen och efter den är jag barskrapad. Tänk om det inte blir nå bra??? Tänk om man ångrar sig precis när man håller på o somna...gud vilken mardröm det skulle vara...
    Min pojkvän frågade mig igår: "vill du verkligen det här"?
    Det är ju schysst o börja ifråga sätta mitt beslut nu. För nu är det försent att ångra sig. Måste ju ändå betala.:(
    Alltså jag har velat operera mig i snart 10 år. Men inte haft råd.
    Nu när det bara är några veckor kvar så tänker jag. Vad håller jag på med??? Tänk om jag förstör min kropp helt o hållet istället...:(
    Kan ingen säga nåt lugnande så jag inte är lika nervös...

• Jengirl

Lisa22e

Tycker att din osäkerhet känns tveksam, om du tvekar så undrar jag om du verkligen vill göra detta? Jag kan förstå om du är orolig, det var jag också, men att jag BARA SKULLE GÖRA DET vägde mer än något annat. Så jag var inte så tveksam så. Utan jag tänkte mest på komplikationerna efteråt. Och det kan jag fortfarande göra ibland. Vart ska operera dig? Det kommer att bli SKITSNYGGT . När det är gjort kommer du vara så glad över dina nya snygga tuttar! men som sagt det finns inga garantier.. men finns det nånsin vad det än gäller????

Svar på tråden Bröstförstoring (2)