• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Pernilla 25

algit:
    Vad tyckte du/ni om konserten igår?
    Vi tyckte den var himla bra, kunde dock klarat oss utan Darin. Uggla var helt klart bäst, men Lena var en glad överraskning. Gud va rolig hon va.
    Kram!

• Jengirl

mysan99

Alla får vi kapsellbildning, när vi opererat oss. Frågan är ju bara om man får mjuk eller hård kapsellbildning. Kapsellbildnig är nåt som bildas runt implantatet.Därför kan inte kirurgerna ge något löfte om hård kapsellbildnig uppstår eller ej.Det är olika från person till person. Vissa kan få lite hård kapsellbildnig på sidan av bröstet tex, och vara mjuk i resten. Medan vissa tjejer får jätte hårda bröst. Och får man "dålig" kapesellbildnig och måste operera bort den, så finns det inga garantier på att det inte blir så igen. För läkningsprocessen startar om och bildar en ny kapsell. Det tar vanligt vis upp till 6 mån innan man känner vilken mjukhet man har fått i brösten, men hård kapsellbildnig kan uppstå flera år efter operationen.

• algit

Hej Pernilla 25:
    Håller med ,jag är ingen Uggla fan men han var jätte bra.
    T.o.m. min 10 åriga som tycke han var bäst.
    Darin är söt men får nog växa til sig lite.

• Pernilla 25

algit:
    Håller med dig om Darin.
    När Uggla spelade hade vi 4 tjejer framför oss som dansade som bara den, de var väl i 8-10 års åldern.
    Vilken tur vi hade med vädret iaf.

• mysan99

Jengirl
    Tack för ditt svar.

• vaxad

Hejsan!!
    Det var ett tag sen jag skrev (har nog inte skrivit sedan den förra tråden).Men är in och läser regelbundet vad som skrivs. Jag funderar fortfarande över storleken, tycker att de är på gränsen till för små. Det är elva veckor sedan jag gjorde min operation. Jag la in 260ml silikon, ökade ungefär med 1½ storlek. Hade en liten a-kupa innan. I övrigt är jag mycket nöjd med brösten, ärren syns väldigt lite. Man har ju betalat mycket pengar för det här, känns ju lite jobbigt att man inte är 100% nöjd. Någon som känner som jag?

Kramar till er alla underbara tjejer!!!

• Rat

Hej alla tappra!

Jag är nybörjare här men har följt med den här tråden och den tidigare om bröstförstoringar länge.
    Jag funderar MYCKET på om jag ska operera mig eller inte och om jag i så fall ska ha koksalt eller "gelehallon". Jag är verkligen livrädd för alla risker som det pratas om, men mår och andra sidan skit med de pyttesmå utammade bröst jag har nu.
    Har någon haft implantaten en längre tid här eller är alla nyfixade? Det är ju ofta på längre sikt som ev. problem uppstår vad jag förstår. Och koksalt? blir de verkligen så hårda och "skvalpiga"?

• Joanna/Nojsan

Rat:

Hej! Jag har inte haft mina så länge. Lite drygt fem veckor, men har koksalt, och kan berätta att de varken är hårda eller skvalpiga =)
    Jag hade också, efter tre barn och viktnedgång, typ ingenting kvar... Jag är jätteglad och nöjd med mina! Kan idag använda mina BH:ar som jag hade innan barnen. Har C-kupa nu, innan operationen en trött A-kupa!
    Det bästa jag gjort för mig själv på länge!!
    Kram Joanna

• miss moon

pernilla 25:
    Hej!
    vad skönt att höra att allt gått bra för dej.
    Jag har också en knapp a-kupa, men vill bara förstora dem lite (till en normal b-kupa).
    Jag bor en bit utanför Gbg så har funderat på Art Clinic, eller någon annan som inte ligger allt för långt bort. Vart op du dej? rekomenderar du stället?

rat: Jag e precis som du livrädd för riskerna och skiftar mitt beslut hela tiden. Men det lutar nog till att jag gör det ändå...

massa kramar

• miss moon

oj glömde säga att jag bytt namn=)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)