• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • loppalina

Hej!

Vaxad: Jag tyckte oxå efter ett tag att jag kunde tagit lite större strl på implantaten. Men nu efter 1 år är jag nöjd :) Jag tyckte att det tog ganska lång tid innan brösten fick sin slutgiltliga form ;)

Välkomna rat och miss moon! Roligt att det kommer fler med frågor :)

Jag har opererat mig på Carlanderska i Göteborg med 380 cc silikon snitt under brösten och är himla nöjd med mitt resultat :)

• Izadora

Hej Alla!

Rat!
    Jag är oxå nyfiken på att höra från folk som haft sina implantat lite längre. Alla är ju relativt nyfixade här. Själv har jag haft mina geléhallon i tre månader exakt idag faktiskt!

Jag funderar oxå över riskerna, jag tror inte att det är helt riskfritt med implantat, jag trodde det ett tag men inte nu längre. Man har ju hört att geléhallon tex svettas silicon och det kan ju inte vara så bra...

Iaf så har jag tagit risken och har absolut inte ångrat mig. Vet ju inte vad jag tycker om ett år eller tio men än så länge så är jag glad att jag gjorde det.

• Jengirl

Hej!

Ser att ni har diskuterat riskerna med inplantat. Jag är också lite orolig för framtida problem. Just det där som Izadora skrev att det kan svettas har man ju hört..

Att man oroar sig nu då, man visste ju innan likväl.. hmm

• Sess

Hej allihop!

Jag har varit med och läst i den gamla tråden sen mitten av maj och följde med hit nu vid stängningen. Tyckte att det var dags att skriva något själv... ;)

Jag har bestämt mig för att göra en bröstförstoring och ska på konsultation hos en klinik nu på måndag. Känns väldigt spännande!

LEMON - om du är kvar, visst har du opererat dig på Plastikakademin i Linköping? Var de bra där? Det är dit jag ska på konsultation nu nämligen. Professor Gunnar Kratz var iallafall v'ldigt trevlig och kunnig i telefon när vi talades vid så det känns bra såhär långt. Fick du bestämma mycket själv över storlek och implantat-typ? Verkar nämigen som en del här inte får bestämma mycket själva alls och jag vill gärna bestämma själv (min kropp, mina bröst och jag som ska leva med dem efteråt) efter att ha blivit informerad av läkaren förstås.

Jag funderar på 450 cc runda gelehallon, har små a-kupor nu och vill ha stora bröst efteråt, inte så att det ser löjligt ut men stora iallafall. Så jag är livrädd att de ska bli för små efter operationen så att det inte känns som om det är värt alltihop. Jag har gjort ristestet men är ändå osäker på storleken. Vet ni om man måste bestämma implantatstorlek redan nu på konsultationen? Många av er har också lagt in "bara" 300 cc och är nöjda med det, tror ni kanske att 450 kan bli mycket för mig som bara är 161 cm/47 kg? Jag är ganska bred nertill, absolut inte tjock men bred i skelettet liksom så jag vill gärna balansera upp det.

Oj vad långt det blev, hoppas att någon orkar läsa! ;)

• Rat

Hej tjejer!
    kul att få så snabba svar

Joanna/Nojsan:
    vad bra att du känner dig så nöjd med ditt beslut. Det peppar mig att ändå välja koksalt. Finns de med texturerad yta? vad har du? Jag har följt med tråden länge men kommer inte ihåg vart du opererat dig.
    Själv bor jag i Stockholm och hade tänkt ringa Victoriakliniken för konsultation men, Carles Randqvist som läkaren heter, vill helst bara använda sig av geléhallon. Vet inte hur jag ska göra, går och grubblar på det här som besatt.

Loppalina och Izadora:
    Kul att ni också verkar nöjda med era resultat.

Izadora! jag tänker också en del på det där med att geléhallon "svettas". Man undrar ju hur mycket. Tänker också på att geléhallon inte är tillåtet i USA än. Det är ju på gång forskning kring dessa implantat men det lär nog dröja några år till innan de blir tillåtna. Det måste ju finnas ordentliga själ till att silikon förbjöds där tycker man.....ja, jag vet! jag oroar mig kanske lite väl mycket
    Man måste ju ta lite risker här i livet också.

Kram till er alla!

• Gnägget

hej allihop!!
    Jag har frågat min läkare och cancerorganisationen på¨KS, om det här med att implantaten svettas, de säger från båda hållen att de moderna implantaten inte gör det längre, att i sådana fall beror det på att de har gått sönder. Speciellt style 410 och andra gelimplantat är täta sa de. På cancer org på KS tala de om att det i dagens läge inte finns något samband med sjukdom och implantaten.

• Jengirl

Gnägget

Puuuhhh.... vad skönt att höra.

• Joanna/Nojsan

Rat.
    Jag har slät yta, har ingen aning om det finns annat...
    Jag har opererat mig på Kirurgcentrum , Linnegatan, Sthlm. Det var dem jag tog kontakt med först.. Kollade på Qvinna.info och det var bilder på op som gjorts där... Kännde mig trygg på en gång då jag var där första gången och så rullade det bara på...
    Hann inte ens bli nervös på operations-dagen.. var så bestämd på att det var det jag ville, så det var bara att göra det!
    Somnade redan innan narkosen av det lugnande dom gav =)
    Hoppas du känner likadant, då du bestämt dig =)
    Kram Joanna

• Izadora

Gnägget!

Skönt att höra! Man vet ju inte vad man ska tro när ord står mot ord lixom. Vissa säger att man blir sjuk och andra att det är ofarligt...

I vilket fall som helst så tänker jag inte gå och slösa energi på att oroa mig. Nu har jag mina implantat och är glad över dom. Vad som händer i framtiden, det märker vi då!

Sess! Jag har oxå opererats av Kratz! ;)

• Pernilla 25

miss moon:
    Jag op mig på Plastikkirurgi centrum i Malmö och jag kan verkligen rekommendera den kliniken till andra.
    Har du funderat på vilken typ av implantat du vill ha och var du vill ha snittet?
    Jag har mina snitt i armhålan.
    Lycka till!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)