• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Elektra03

Jag hade inte klarat att gå bröllop!
    Jag hade verkligen skitont i flera dagar, men det är ju så olika från person till person. Du kanske har tur och får knappt någon smärta alls.....

Lycka till

• algit

Lisa22e.
    Jag opererades för snart 5 mån sen.
    Brölopp tre dagar efter?
    Kan du kanske men glöm att dansa o röra dej som vanligt, du kommer att äta starka värktabletter så alkohol är inte bra.
    Och du kommer att vara trött.
    Jag var oxå så att jag vile helst vara ensam o läka i min håla typ.
    Jag ville inte vara i trängsel o riskera att krocka.
    Jag vill inte vara negativ säger bara hur jag kände mej.
    Finns nog andra som tycker annat.
    hoppas det ordnar sig.

• Izadora

Lisa 22e!

Dina tankar inför op är helt normala! Jag kände precis likadant som du. Opererade mig för tre månader sedan.

Jag tyckte tiden innan op var jättejobbig, mycket olika känslor och tankar. Ända sedan dagen jag bokade konsultation så var operationen nästan det enda jag tänkte på. Satt varje dag och forskade framför datorn och "bodde" i den här tråden.

Jag kände faktiskt en lättnad när jag väl var opererad. Det dök ju förstås upp en massa nya funderingar och det gör det fortfarande, men iaf som min mamma sa när hon skjutsade mig till kliniken på operationsdagen:
    "-Ja, ångrar du dig nu så ångrar du väl att du ångrade dig."

Joo precis! Hade jag inte gjort det så hade jag säkerligen långt framöver gått och tänkt och undrat hur det hade varit om jag opererat mig.

Nu är det gjort. Det känns inte som en så stor grej längre. Ibland önskar jag att jag hade gjort det för länge sedan men det vågade jag inte för det var inte så vanligt då. Kändes inte så accepterat. Jag vet att jag själv snackade negativt on silikonbröst. Förmodligen var jag undermedvetet avundsjuk. Jag önskade ju verkligen att jag hade större och snyggare bröst, hade otroliga komplex för mina bröst!

Jag hade inte pengar till op. Tog ett lån. Även det funderade man ju på. Skulle det vara att kasta pengarna i sjön??? Jag tog risken. Än så länge har det absolut varit värt det. Lycka till vad du än beslutar dig för!!!:)

• Sess

Linslusen!

Nej jag har inte varit på konsultationen än, men jag har provat med ristestet och tycker att det ser bra ut med 4,5 dl ris. Kanske att det kommer att se lite väl stort ut naken/i bikini (blir ju inte direkt naturtroget med rispåsarna) men med kläder på tycker jag att det ser helt perfekt ut! Lite tveksam är jag också för jag tror att det kommer att bli en väldigt ovanlig BH-storlek så att det blir svårt att hitta BHs efteråt... Vad har du för storlek i BH nu? (Du behöver inte svara om du inte vill.)

Men om jag måste göra ett lyft samtidigt om jag väljer 450 så tar jag nog hellre lite mindre, men bara om jag slipper lyftet då förstås. Jag får väl se vad han säger på måndag!

• Sess

Linslusen igen!

Glömde att fråga - har du implantaten under eller över bröstmuskeln? Kanske att det påverkar om man måste göra ett lyft eller inte tänkte jag.

• Izadora

Sess!

Du ska till samma Dr som opererade mig! ;)Tre dagar innan op beställer han hem implantaten så till dess kan du fundera hemma i lugn och ro! :)

• Sess

Izadora!

Å vad skönt att höra att du har opererat dig hos Gunnar Kratz! :) Och skönt att höra också att jag får så pass lång betänketid vad gäller implantatstorleken. Blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag tittar på bilder på qvinna.info, verkar som om samma implantatstorlek på kvinnor med samma kroppsform/vikt/längd ändå blir helt olika stora... Är mest bekymrad över att välja fel storlek.

Tyckte du att Gunnar var bra? Är du nöjd med dina "nya"? När opererade du dig?

Fick erbjudande om en avbokning häromdagen - att göra op redan den nu den 20 augusti! Men jag har äntligen tagit mig i kragen och satsat på att ta körkort så op får vänta till efter uppkörningen. Men lite sugen var jag allt på den tidiga tiden... :) Har velat det här så länge nu att jag bara vill ha det gjort! Ska bli så himla skönt att slippa alla BH-inlägg, speciellt silikoninläggen som blir så svettiga och äckliga!

• mysan99

Lisa22e
    Jag ska operera mig på en klinik som heter Plastikkirurgi i Helsingborg läkaren heter Marcus Geerle.

• linslusen

Sess :

Hej hej :)
    Jo jag körde också med ris för å försöka få fram en bra storlek.
    Min kirurg rekommenderade 390cc men jag valde 460 för att jag ville ha stora.
    Vet inte riktigt vad jag har för bh storlek, tänkte ifall någon här inne kunde hjälpa mig med det, kan inte få på mig en d-75 för att det är alldeles för litet, o det finns ju inte så många dd kupor nånstans, så vad har jag för storlek?
    Jag har mina implantat bakom bröstmuskeln.
    VAd har du för bh storlek nu?

Bomba kirurgen med massor med frågor nu :)

Lycka till :)

• loppalina

Hej!

Linslusen: Var har du letat bhar? Jag har hittat ett superbra ställe i Gbg som säljer i alla strl. Jag har 70 dd/e har faktiskt även hittat på Lindex. Så jag har inte haft några problem med det;)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)