Lisa 22e!
Dina tankar inför op är helt normala! Jag kände precis likadant som du. Opererade mig för tre månader sedan.
Jag tyckte tiden innan op var jättejobbig, mycket olika känslor och tankar. Ända sedan dagen jag bokade konsultation så var operationen nästan det enda jag tänkte på. Satt varje dag och forskade framför datorn och "bodde" i den här tråden.
Jag kände faktiskt en lättnad när jag väl var opererad. Det dök ju förstås upp en massa nya funderingar och det gör det fortfarande, men iaf som min mamma sa när hon skjutsade mig till kliniken på operationsdagen:
"-Ja, ångrar du dig nu så ångrar du väl att du ångrade dig."
Joo precis! Hade jag inte gjort det så hade jag säkerligen långt framöver gått och tänkt och undrat hur det hade varit om jag opererat mig.
Nu är det gjort. Det känns inte som en så stor grej längre. Ibland önskar jag att jag hade gjort det för länge sedan men det vågade jag inte för det var inte så vanligt då. Kändes inte så accepterat. Jag vet att jag själv snackade negativt on silikonbröst. Förmodligen var jag undermedvetet avundsjuk. Jag önskade ju verkligen att jag hade större och snyggare bröst, hade otroliga komplex för mina bröst!
Jag hade inte pengar till op. Tog ett lån. Även det funderade man ju på. Skulle det vara att kasta pengarna i sjön??? Jag tog risken. Än så länge har det absolut varit värt det. Lycka till vad du än beslutar dig för!!!:)