• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • loppalina

Du har så rätt algit! Jag hade ju absolut inga (haha) lätt att skratta åt nu ;)

• sossan

faan, 3 veckor tur att man inte har haft semester i sommar då haha,

ja, nu har jag iaf fått brevet inför op.. så nu närmar det sig, på riktigt.. ojoj

• algit

Hej sossan:
    Det beror ju helt på vad man jobbar med.
    En del här har ju varit hemma bara en vecka .
    Jag var hemma två men det var för lite har lyft på jobbet.Hade en jävligt jobbig vecka,gick pga snäll arbetskamrat.
    Så jag hade behövt tre v. efter det var det mycket bättre.
    Jag gick på jobbet (är på en stor skola mycket folk o barn som springer hej vilt)med armarna typ kors över bröstet ville inte stöta ihop med någon.

• Lotus

Hallå på er!
    Jag förstår inte riktigt varför ni vill göra dem så pass stora som dd... Jag kritiserar inte på nåt sätt, alla gör som de själva vill. Men jag e bara lite fundersam. Har naturligt storlek 75d och 70dd. Själv skulle jag vilja göra en förminskning till c-kupa. Det är ju rätt jobbigt när dom e så pass stora, det blir ju tungt åt nacken och axlarna. Eller slipper man sånt med silikon? Hålls dom liksom uppe av sej själva då? Hur känns storlek dd (med inplantat)utan bh på, tungt eller "upplyft"? Sen måste jag bara tillägga att jag e lite sur på bhtillverkare som verkar tro att kvinnor enbart har storlek a och b! Det är ju i princip omöjligt att hitta en snygg och fungerande bh i d-storlek!

• Elektra03

Det blir inte samma tunga känsla med inlägg, du behöver ju inte ens ha bh på dig.....
    Sen så är ju smaken som baken, en del vill ha stora bröst, andra inte!!!
    Ofta är det ju så, dom som har lockigt hår vill ha rakt, dom som har små bröst vill ha stora och tvärtom....
    Men jag tycker att det är upp till var och en.....

• mysan99

Till alla som har opererat sig. När köpte ni er sportsbh som man ska gå med i fyra veckor. Jag kommer att få en åtsittande topp efter op, ska gå med denna i en vecka, sen ska jag ha en sportsbh med mig som läkaren sätter på vi besöket efter op, frågan är när jag ska köpa denna? Har fått veta att min storlek blir 80b max 80c. Tacksam för svar!!

• Joanna/Nojsan

Hej Alla!
    jag tänkte höra med er som gjort operationen och har implantaten innanför bröstmuskeln... Har ni styrketränat efter operationen? Nu menar jag när man får igen, tre månader efter op. Jag frågar för att när jag spänner bröstmuskeln så ser det bra lustigt ut! Jag undrar om det känns som vanligt att styrketräna efter...
    Funkar allt igen?
    Hur känns det när man gör armhävningar/push ups?
    Känns det annorlunda med träningsvärken...
    Berätta gärna... Jag längtar efter att få börja! Det har snart gått två månader efter min op!
    Kram Joanna

• Swing

Sess: storlekarna varierar mellan tillverkarna.
    Mina implantat är från Inamed, som tillverkar både koksalt, runda och McGhan's style 410 anatomiska 'geléhallon'. Dom anatomiska finns i över än 100 olika storlekar. Det finns 4 variationer på projektionen (hur mkt dom putar ut) och 3 variationer på höjden (låg, medium och hög). Mycket att välja mellan, alltså...

• linslusen

Lotus :

Anldeningen till att jag förstorade mina bröst var att jag har alltid drömt om större bröst, däremot min mamma har alltid velat en förminskning.
    Jag tycker inte att dom känns tunga, känns som det alltid har gjort, jag har 70e.
    Men det kanske är skillnad mellan riktiga o fejk när det gäller hur pass tunga dom är? Jag gick upp 1kg med mina implantat..

• algit

Lotus:
    Jag har nu efter op. 75 E tycker varken att de är stora eller känns
    tunga eller är i vägen.
    Det är lättare att hittta bh i" riktiga" underklädes affärer, kostar mer men sitter mycket bättre.

Joanna/nojsan: Jag började styrketräna rätt snabbt men inte bröstmusklerna.
    Sen efter 3mån började jag med mycket låga vikter ,det känns skumt o ser skumt ut men det kommer det att göra sa min läkare pga att implantatet ligger under bröstmuskeln.
    Nu är jag uppe i samma vikt som innan känns nästan som innan.
    det som är värre är armhävningar.
    Innan kunde jag göra rätt så många armhävningar på tå ,ibörjan efter var jag helt värdelös på det. Börjar bli bättre men har svårt att gå tillräckligt långt ner (alltså näsan i golvet typ).
    Men min läkare sa att det är sånt som känns konstigt (att simma oxå) som man ska göra för att muskeln ska vänja sig igen.
    Träningsvärk känns annorlunda för det känns mitt i bröstet.Känns som sån värk man hade i början av graviditet eller jag kan ha veckan innan mens.
    Men jag som är ett träningsfreak nr 1 var så rädd att tappa allt efter op. men man kommer snabbt tillbaka igen.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)