• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Benetton

linslusen

Tack för dina fina råd. Allt verkar ju att jag ska ha 400cc till slut.

• Jengirl

hallå...

Måste få fråga om nån mer har som jag.

Jag svettas lättare runt brösten nu när jag har inlägg. Om det är varmt ute och man har nån sportbehå eller dylikt på sig under, så kan det rinna till ordentligt.
    Är det nån mer som har det så? Alltså nu går jag inte runt och svettas hela tiden, inte så .. men jag svettas betydligt mer och lättare.

• Tez82

Vad ska man fråga på en konsultion, har ni några förslag, jag ska nämligen på konsultion i morgon.. :) *Längtar*

• mysan99

Lisa22e
    Kommer du hem samma dag?

• sossan

har alla här åkt/ska åka hem direkt efter op.
    jag ska nämligen stanna en natt (detta ingår i priset) detta för att dom vill ha lite koll under det första dygnet,

• linslusen

sossan :

Hejsan!
    Jag sov också över en natt då dom ville kolla så att allt är som det ska,eftersom dom sa att första dygnet är då det kan hända ngt.
    Vart ska du operera dig?
    Jag blev opererad på VIctoriakliniken.
    Ska på 6måns kontroll nästa ons...

• linslusen

Tez82 :

Ta med dig massa frågor, fråga o kapsellbildnig, hur länge man kan ha implantaten, försäkring, fråga om andra komplikationer som skulle kunna uppstå, garanti, vilken typ av narkos/bedövning kommer o användas, hur o när du ska betala allt, vad händer om du ångrar dig då du tex har betalat hela summan, fråga hur länge du ska använda sport bh, det finns massor o fråga :)

vart ska du på konsultation?

Lycka till!!

• Carolineeee

Var på konsulation idag... känns jättebra.
    Frågan är vilken storlek det ska bli. Provade ilte olika idag... tyckte ingenting var speciellt stort. Blev riktigt skrämd över att jag utan tvekan ville ha en D-kupa.
    Någon mer än jag som kände så på konsulationen?

Jengirl:
    Jag var på akademikliniken idag.
    Läste att Jonas Röjdmark opererad dig. Han ska operera mig också den 29 oktober =)
    För du var väl nöjd med honom?

• Jengirl

Carolineeee

Jaha vad kul! . Jo jag är jättenöjd med honom. Du är i trygga händer kan jag lova

• Mamma till 2

ÄNTLIGEN !!! Flickor, flickor vad jag har saknat er. Undrar om ni kommer ihåg mig *s*. Jag är 25 år och opererades på citadell kliniken den 26 April i år. Strax efter min op som gick jättebra så la vår dator av. Den har varit inne på reperation i flera veckor och när jag äntligen fick tillbaka den och behövde era goda och lugnande råd så kunde jag inte logga in på den här sabbla sidan *grrrr* !!!

Hoppas ni har det jättebra allihop och för er som ska få nya bröst önskar jag all lycka.

Min op gick ju bra som sagt, MEN efter 2 månader så började mitt högra bröst ändra form. Det såg ut som att implantatet hade glidit upp en aning och det var snett. Tänkte först att det blir nog bra om några veckor, men det blev det inte. Det började hårdna lite och man såg kanten på implantatet på ena sidan (svårt att beskriva). Ringde min läkare som var på semester i Paris precis då. Han ville titta på mig och sa att jag skulle komma dit dagen efter han kommit hem igen.

När jag kom dit såg han direkt att det såg ut som en kapselbildning (eller början till en) Han ville jag skulle massera brösten i 4 veckor och se om jag själv kunde lösa upp det, annars skulle vi göra en ny op. Ett ganska litet ingrepp, men något jag är nervös för. Jag fick en ny tid 4 veckor senare.

Idag kl 18:00 ska jag dit. Bröstet har blivit lite bättre efter att jag har masserat flera ggr varje dag. Det har åter sjunkit ner dit det ska sitta, men kanten syns fortfarande och det ömmar och sticker imellanåt. Undrar vad han säger idag, men jag hoppas ändå att han gör en ny op eftersom jag inte är nöjd med det bröstet.
    Mitt andra bröst är SÅ fint !! Vill att det andra också blir bra ju. Har ändå betalat en slant för det.

Någon som vet något om kapselbildning ? Någon som har haft det ?
    Känns typiskt att just jag ska få det när det inte är speciellt vanligt *suck*

Men en sak är säker. Jag ångrar inte min op för detta. Absolut inte. Min läkare är superbra och jag gör vad som krävs för att det ska bli bra.

Kan tycka det är lite konstigt att jag inte fick rådet att massera dom från början. Kommer ihåg att jag frågade honom det och han svarade att det behövde man inte med dagens inlägg. Kapselbildning är inte vanligt. Men det drabbade mig !

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)