• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

lillila - det är säkert lugnt för er del men vi andra här verkar vara planeringsidioter (i alla fall jag)!

Kyrka och festlokal är bokad sen i juni. Sen är nästan allt planerat utom själva vigseln och bröllopsresan. Vad jag menar med planerat är att vi vet hur vi vill ha det men har inte fixat allt så som, inbjudningkort, klänning, skor, blomsteraffär m.m. Det är sådant som jag nu gör eftersom. Har alla idéer, inspirationsbilder och planering i en bröllopsmapp på min dator.

Om ni ska gifta er borgligt så finns det ju 1000 olika alternativ! Det är bara att välja ut ett trevligt ställe. Själv har jag sagt sen jag var liten att jag ska gifta mig i Mariefreds kyrka ...och så blir det.

• lillila

lapinette: Va kul att det blev som du hade önskat sen du var liten =) Jag har nog det mesta klart för mig också hur jag vill ha festen färgtema och allt det där! =)

Så nu är det bara att sätta igång att skriva ner och komma i kontakt med allt folk! =) ska bli så kul när det verkligen sätter igång på allvar =) klänningen ska jag prova på lördag ska bli kul! men jag har sett så många så det blir nog lite svårt att avgöra vilken det blir =)

• mia_maj2006

lillila: Här på BT får man alltid känslan att man är långt efter. Det finns alltid någon som gjort mer eller som är mycket tidigare ute. Det är ju vissa som planerar bröllop 2007!
    Jag ville ha det mesta gjort innan jag började jobba igen efter min mammaledighet eftersom tiden nu är mycket mer begränsad. Förut hade jag tid att sitta framför datorn och pilla med inbjudningar medan min dotter sov men nu är det mycket svårare att få tid till sådant. Men massor av saker återstår förstås sådant som inte går att göra i förväg. Sedan har jag en massa folk som jag ska fråga om de vill göra saker.
    Det toastmaster par som vi vill ha skulle fått barn i förra måndagen men väntar fortfarande, det känns som att de har viktigare saker att tänka på än vårt bröllop om 8 månader...
    Jag har frågat två av de fyra fotografer vi tänkt ha, ska fråga de andra två snart.
    Vittnena är klara det blir våra syskon, min m2bs syster ska också följa med mig till frisören och bli fixad och hon blir lite som en tärna.
    Våra mammor ska vara värdar på Skansen och de är tillfrågade och har sagt ja.
    Vigselförrättaren blev klar förra veckan.
    Vi vill ha två stycken som turas om att videofilma och där ska vi nog fråga kompisar till min sambo.
    Solister till vigseln är tillfrågade men det är tveksamt om de kan för de kanske kommer att vara bortresta men mina föräldrar är gamla körsångare så de är back-up.
    Tänk va mycket roller det finns att fylla, tur att man har många vänner!

• Lapinette

Håller med mia_maj2006 - ska man titta på hur långt alla kommit här på BT så blir man stressad så det är inget att bry sig om.

lillila - lycka till med klänningen! Dock så är det ganska lite kvar just nu. De nya klänningarna för 2006 kommer i okt-november. Själv trodde jag att jag hade hittat min klänning vid första besöket. Den satt perfekt och var jättevacker och efter det har jag ändrat mig ca 1000 gånger. Lät faktiskt min familj ha en omröstning mellan en ca 5 helt olika modeller och förstod att jag skulle ha något helt annat än en stor princessklänning (de känner mig bäst och det är faktiskt inte jag!). Sen har jag mest kollat på nätet och där funnit den jag vill ha och som min mamma ska sy (sömmerska). Som sagt bra att kolla runt lite och titta på många olika modeller.

Själva har vi ännu inte kommit på vem som ska vara fransk toastmaster och det lär nog dröja då den biten ligger på min blivande. Min bror är tillfrågad för den svenska delen men ska officielt (personligen) fråga honom i nästa vecka över en lunch. Tärnor är tillfrågade och sedan blir det nog naturligt med våra mödrar (men ska höra med dem) som värdar utanför kyrkan. Vad mer, jo solist i kyrkan är inte tillfrågad men som sagt hela vigselakten är fortfarande ett frågetecken. Ringde dock kyrkan igår och dubbelkollade att vi är bokade den 20 maj 2006.

• mia_maj2006

lapinette: För att du sa att du dubbelkollat så mailade jag och dubbelkollade att bokningen blivit OK för lokalen.
    Jag undrar om det är bra att kontrollfreak sporrar varandra...

• Lapinette

Hade bokat en middag i restaurangen som vi har bokat till bröllopet och den bokningen försvann...så efter det känns det som jag vill dubbelkolla det viktigaste - kyrka och festlokal.

Usch, min pojkvän ringde precis och berättade att hans morfar dog i morse. Ska eventuellt dit på begravning (norra Frankrike) på lördag. Jag har inga svarta kläder med mig! Det blir den 3:e begravningen på 1 år för mig (båda mina morföräldrar gick bort i vintras). Blir det 4 begravningar och 1 bröllop för oss? Nej, nu får det vara nog med sorgligheter!

Hur mås det tjejer?

• mia_maj2006

Så tråkigt men tyvärr är det väl en del av livet precis som bröllop. Jag har inga far- eller morföräldrar kvar i livet men jag har fått uppleva många glada stunder med dem. Nu är det min dotter som får njuta av stunder med sina far- och morföräldrar.

Här är allt bra! Tog en kort arbetsdag för att följa med min dotter på efterkontroll på sjukhuset och har därför lite tid att sitta framför datorn utan att behöva jobba. Kanske ska ta tag i den där översättningen av webbsidan...

• msbine

Hej hopp!
    Lapinette; Beklagar sorgen, aldrig kul när någon går bort.

Sen får jag väl säga att man får lätt panik här inne när man ser hur långt alla har kommit. Började hålla till här på bt i april typ och tyckte att jag var jättetidigt ute, men när man läste att fler som skulle gifta sig nästa sommar redan då var klara med allt gjorde så man fick lite halvpanik :) Var lite synd om sambon där ett tag. Men det tog inte så lång tid egentligen att fixa det mesta, nu tycker man nästan att de e lite tråkigt att man bara har trycksakerna (ska göra dem själv..) kvar...
    Men det e underbart med bröllop!

Är alla här från runt stockholmsområdet förresten? Tycker nästan det verkar så...

• Lapinette

Ja, nu har jag varit iväg och panikhandlat ett par svarta långbyxor till begravningen. Tur att man vet vad man vill ha så det var gjort på 15 minuter. Sen passa vi på och titta på lite annat och som vanligt hamnade vi på vår asiatiska restaurang....och så var den kvällen över!

msbine - tror att de flesta är stockholmstjejer här. Du själv var ifrån Skåne....eller är jag helt ute och cyklar?

Gällande planerandet så ville jag verkligen få de där viktiga saker på plats fort (vart, när och hur) sen har jag tagit det lite lugnare och kollat runt och bockat av saker eftersom. Kändes extremt skönt när fotograf bokades för några veckor sedan. Nästa på listan är att diskutera med min frissa vad hon kan göra och visa vad jag har för önskningar samt att kolla upp blomsteraffär.

Ja, för att inte tala om inbjudningarna som ska göras! Ska gå och köpa material när jag är hemma...eller det blir väl att be dem beställa då det ska vara 100 av allt (inbjudningar och tackkort). Sen är det bara att börja stämpla!

msbine - hur ska era inbjudningar se ut? Om jag redan har frågat så hoppas jag du förlåter mig. Det är så svårt att komma ihåg vem och vilka man "pratat" med här på BT.... eller så är det jag som börjar bli gammal.

Nej, nu dags för sängen! Sovgott!

• mia_maj2006

msbine: Även om du bara har trycksakerna kvar så finns det säkert en massa småsaker som du kan gå och fundera på.
    Jag håller på hela tiden och tänker på småsaker som jag vill ha eller ska fixa. Sedan försöker jag jobba lite också.
    Jag funderar på en massa detaljer som ingen kommer märka men som jag ändå vill ha för att jag tycker att det är kul att fixa med dem. Jag ska göra egna vinetiketter, och egna servettringar. Jag funderar också lite på hur man kan göra toaletterna trevligare fast det är svårt att bestämma innan man varit där och sett hur det ser ut. Jag har bara sett festlokalen på internet och av någon anledning har de inte lagt ut någon blid på toaletten

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd