• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

mia_maj2006 - ska du inte besöka festlokalen så du får en helhetsbild över stället? Då får du ju även se toaletterna. Det var väl Mariahissen? Har själv varit där rätt många gånger men det var måååånga år sedan.

Själv mailade jag massor med frågor till vår ställe igår. Som du säger det är hela tiden nya saker som dyker upp i huvudet. Bl a så funderar vi på att ha tilltugg till champagnen i form av snittar eller canapéer och så var det frågor om dukning (runda bord), tillgång till lokalen, tillgång till sviten, samt att vi inte har bestämt vin till maten och jag bad dem komma med förslag.

Det finns alltid något att fundera på och fixa fram till bröllopet. Jag tror knappast vi behöver känna oss sysslolösa!

• mia_maj2006

Jo då jag ska besöka lokalen men inte förrän någon gång under nästa år. Vi ska ha ett möte med dem någon gång mars/april för att bestämma meny och prata om andra saker. Jag har också en massa frågor men jag tänkte vänta lite med dem tills det bara är några månader kvar till bröllopet. Det är ju inga frågor som jag måste ha svar på redan nu.

• msbine

Jodå, jag sitter i lilla skäne ;)

Lapinette; Svårt att beskriva hur trycksakerna ser ut, maila mig på msbine@hotmail.com, så kan jag skicka dem till dig.

Har nu fått fatt i det sista (förutom blommorna) till bordsdekorationerna, fick med mig hem två matkassar fulla med skal från pilgrimsmusslor i olika storlekar från Norge, nu är de kokta och målade och klara :)
    Menyn kommer vi inte att få vara med att bestämma om, vi har gett våra kockvänner fria händer att sätta ihop en bra trerätters, det kommer de att klara bra, så det är redan löst. Frissan är en vän och hon vet exakt vad jag vill ha, så det e inga problem det heller. Fotograferna e klara sedan länge och banden väntar vi svar ifrån... Vet inte vad mer man ska göra... Suck...

• mia_maj2006

msbine: Jag tycker att det låter som om du har full kontroll. Det kanske är det som är lite tråkigt, det mesta är redan uttänkt och då blir det lite, vad ska jag göra nu?
    Dina trycksaker är verkligen jättefina och temat kommer verkligen att genomsyra hela bröllopet om du väljer dem med sjöstjärnorna och snäckorna. Men de andra är jättesöta så det kanske är svårt att välja.

• Lapinette

Oj, jag som är sånt planeringsfreak har fått hård konkurrens här på BT! Jag gör lite så som du mia_maj2006 skriver. Jag har funderat ut allt men tar nu varje sak eftersom det kommer på min planeringslista.

Har redan skrivit upp vad jag ska göra nästa lördag då jag är i Stockholm igen. Det finns inte så många dagar då jag är hemma så tiden hinner nog rinna på rätt snabbt.

• msbine

mia_maj2006: Det kommer att bli dem med snäckor och så vidare på, kan dock inte låta bli att hela tiden leta fler bilder och byta ut dem... Funderar på att norpa din idé med om det här med att skriva "jag älskar dig" på olika språk, de e lite kul. Hittade en sida där det stod på en faslig massa språk, även en del roliga språk som tex alviska (jrr tolkien) och Vulcan & Klingong (star trek), kan var lite kul och annorlunda ;)
    Ang att göra toaletterna lite roligare så ska vi sätta upp klotterplank på toaletterna där gästerna kan passa på att skriva nåt skoj :)

• mia_maj2006

Va roligt vi ska också ha klotterplank. Har du tänkt något mer på det, hur det ska sitta uppe, material osv. Jag funderar på att köpa en ram på IKEA och sätta in ett papper i det och sedan ta bort själva glaset(brukar i och för sig vara plast på IKEA). Vet bara inte hur jag ska sätta upp det, eller om det ska stå på golvet...

Har du en länk till den sidan med jag älskar dig på roliga språk?

• msbine

mia_maj2006: Vi ska använda oss av tavelduk så att klottret blir riktiga tavlor sedan, finns ganska billiga i en butik härnere som heter bolagret.
    Kan se om jag hittar länken igen, annars har jag sparat de flesta språken, kan skicka dem till dig via mail.

Lapinette: Jag är ett sjukligt kontrollfreak :( Äter tom ibland mediciner för det, men har det mesta under kontroll i livet just nu, så det är lugnt. Så lite konkurrens om att var akontrollfreak har du

• Lapinette

msbine - oj det är så pass för dig (kontrollbehovet)! Faktum är att det är nog inte själva kontrollen som är min grej utan mer planerandet i sig. Jag älskar att planera och att göra det långt i förväg. Lägga semesterplaner, planera mitt jobb och nu bröllop.

Ja, klotterplank låter himla trevligt. Själv funderar jag på om vi ska ha kort där folk får skriva ned vad de tror att vi är och gör om 1 år/2år. Sen öppnar vi dessa när vi firar 1 år/2 år.

Funderar även på om vi ska ha någon slags frågetävling (om oss) under middagen. Bara för att folk vid samma bord ska bli tvugna att prata med varandra (runda bord). Det är så många som inte känner varandra.

Mycket funderingar blir det!

• mia_maj2006

Lapinette: Jag vet inte om du fick svar på din fråga om blommor till mor och svärmor i kyrkan men efter vad jag läst mig till på BT så ger man sin mor en ros på väg mot altaret för att tacka henne för allt hon gjort under uppväxten och när man sedan är gift ger man svärmor en blomma för att visa att man nu är en del av hennes familj och tacka för det hon gjort för sonen.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd