• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

mia_maj2006 - så det ska vara en ros till min mor på vägen upp och en ros till min svärmor på vägen ut? Någon som vet vad denna idé härstammar från? För detta är ju inte något som "normalt" brukar ske under en svensk vigsel.

• msbine

Jag är tyvärr en av de människor som måste ha allt planerat i detalj och kontroll på allt, annars blir jag väldigt stressad, vilket har lett till div magproblem osv... Men jag har börjat få bukt med det, så det e lugnt.

Kul att nån hittade det där om blomseden. Tycker den låter lite rolig faktiskt, man kanske ska ha den ;)

• Lapinette

msbine - skönt att du mår bättre.

mia_maj2006 - tack för att du kollat upp det där med blommorna. Jag tror faktiskt att jag kommer att göra det. En mycket trevlig gest.

• Lapinette

Fick nu svar på mitt mail till restaurangen. Helt plötsligt dyker det upp en restaurangchef som är ansvarig för bröllopen och som vill träffa oss. Jättebra men det verkar som han precis har tillträtt denna tjänst då jag tidigare fått svar från en helt annan person. Nu ska vi träffas (tid är ej bokad) för att gå igenom hela bröllopskonceptet så han vet vad vi har för tema och stil samt önskemål om mat och sedan lägger de upp själva middagen och dukningen efter detta. Menyn ska diskuteras 1-2 mån i förväg. Jag som trodde det var den de hade på sin hemsida.

Men som sagt, skönt att ha fått en kontaktperson och trevligt att han verkar engagerad.

• mia_maj2006

Skönt att få någon att kontakta redan nu och att de verkar vilja planera även från restaurangens sida så att man inte känner att de tycker att det är så långt fram så varför planera.
    Såg just på Mariahissens hemsida att det inte bara är jag som är tidigt ute, det finns definitivbokningar ända fram till augusti och stora festlokalen är redan bokad 27/5 när vi ska ha takvåningen, så det var nog bra att vara ute i god tid.

• msbine

Lapinette: Jättekul att få kontakt med någon som engagerar sig. Å kul att ni får sätta ihop en lite egen meny :)

• m_ia

Hej Vi ska också gifta oss 27 Maj. Jag har följt den här tråden i några månader men inte skrivit något. Men nu känns det som det börjar hända saker, planeringen är i full gång. Känns faktiskt som man har nästan allt färdigt.

• lillila

Hej allihopa! Lapinette: Jag beklagar sorgen, aldrig särskilt trevligt sånt där =/

Va kul det är att läsa hur det går med planeringen för alla! Ibland får man sån inspiration bara av att höra vart andra är i sin planering =)

Nu till en liten fundering jag har gått med på senare dar.
    Jag och min m2b ska gifta oss borgerligt och då undrar jag egentligen hur fin man kan vara som brud? Då menar jag klänning och allt det där. Hur fin middag kan man ha?
    Man hör ju ibland att om det är borgerligt så är det oftast enklare.

Jag vet inte riktigt hur jag ska se på det hela! Tacksam för lite råd och tips!

kramar till alla!

• Lapinette

lillila - tackar för omtanken. Ser inte fram emot ytterligare en begravning men jag följer självfallet med som stöd för min pojkvän.

Gällande hur pass mycket brudklänning och fest pga borglig vigsel så är det nog bara ni själva som kan sätta hinder. Alla gör ju precis som de själva tycker. Eller?

Själv så kunde jag tänka mig att gifta mig i rådhuset här i Cannes inför familj och närmaste vänner och skippa ett stort bröllop. Nu har jag alltid drömt om ett stort bröllop i Mariefredskyrka sen jag var liten ...men åren har gått och ett stort bröllop känns inte lika viktigt längre men min blivande tror att jag skulle ångra mig om jag aldrig fick ett stort bröllop...och han har kanske rätt.

Hade vi gift oss borgerligt så hade jag ändå haft en vit klänning säkerligen rätt lik den jag ska ha idag men utan släp. En enkel med chiffong. Det hade även blivit fest och middag men antagligen något färre hade kommit då vi i sådana fall hade lagt det här i Cannes.

m_ia - så vi har "tjuvläsare" här inne på vår maj-sida! Välkommen!!! Så ni gifter er den 27:e, vart?

msbine - ja, blev lite förvånad över mailet från Värdshuset då vi tidigare fått mail från en annan och inte ett ord om "skräddarsytt speciellt för oss". Min pojkvän ringde upp direkt och började fråga och diskutera. Han vill så gärna ta med egen champagne (hans familj bor nära Champagne) men det går inte.

Ska nu packa för imorgon bitti går flyget till Luxemburg. Ha en bra helg tjejer!

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd