• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • msbine

m_ia: Välkommen hit! Hoppas våra diskussioner har varit till lite hjälp för dig! Hur långt har du kommit då?

• m_ia

Tack för välkomnandet! Vi gifter oss i Värmland. Och vi har nog kommit ganska långt, det är bara klänningen jag är lite orolig för. Har varit och kollat en gång, men det finns inga modeller som jag vill ha. Jag som hade trott att dett jag skulle få stå där innne och välja och vraka... Får väl vänta till dec, när det nya modellerna kommer in.

• lillila

Lapinette: Du har absolut rätt. Men när det diskuteras så mycket så kan man ibland inte låta bli att bli påverkad och tankarna börjar snurra.
    Det är ju trots allt en ganska viktig dag =)
    Vi kommer att göra det som vi känner passar oss.

Har varit och tittat på första klänningen idag! Väldigt vacker men tål att tänkas på =)

m_ia välkommen in! Kände samma sak idag när jag skulle kolla på klänning, att jag skulle få stå och välja och vraka, men jag får nog också vänta tills de nya kommer in =)

• Lapinette

Jag har fått en inbjudan att vara med när de visar nya klänningarna samt ha 2 timmar för mig själv (plus väninnor) med en dam som väljer ut klänningar åt mig. Visst låter det underbart! Dock är det i Metz (norra Frankrike) och jag kan inte åka dit enbart för att prova klänningar. Men de har helt sagolika kreationer (var inne i affären i somras).

Själv har jag suttit på planet i helgen och läst en engelsk bröllopstidning (Brides) och läste om helt sagolika bröllopsresor i Afrika samt i Asien. Sa till min blivande - ska vi skippa den stora festen och dra iväg någonstans för pengarna??!!! Oj! Tankarna vandrar verkligen från den ena ytterligheten till den andra.

• mia_maj2006

Välkommen m_ia kul med en Mia till fast du kanske inte heter det.
    Hoppas att ni alla hittar era drömklänningar. Själv älskar jag min klänning som hänger hemma i garderoben. Nu är det m2b's kläder som gäller. Han ska köpa sig en Hugo Boss kostym och jag vill att han ska ha väst. Sedan ska vi bestämma skjorta och slips, jag vill att åtminstone ett plagg ska matcha mina blommor och dotterns näbbklänning dvs vara rosa. Får se vad slutresultatet blir.
    Mina kompisar som jag ska be vara toastmasters fick en liten flicka i lördagskväll. Jag är jätteglad för deras skull och jätteglad att det blev en flicka för min lilla dotter har bara killkompisar hittills. Nu ska jag vänta några veckor tills de hinner landa och sedan ska jag fråga om de vill vara toastmasterpar. Har i alla fall frågat ytterligare en fotograf, numera stolt moster och hon ville gärna vara med och fotografera.

• mia_maj2006

Jag var så glad när du skickade den till mig för det fanns med Malayalam vilket är modersmål för en av mina indiska gäster. Så nu kan jag få med alla mina gästers modersmål i min "Jag älskar dig"-lista.

• Lapinette

mia_maj2006 - ska du också ha en rosa brudbukett? Är det rosor eller några andra blommor i? Själv hittade jag min i bröllopstidningen Bröllopsmagasinet och den går i stark rosa, ljuvrosa och så limegrönt med pärlor och band som hänger. Tyckte den var läcker och när min mor fick tycka till så höll hon med så det är kring den temat bygger på med rosa, band och pärlor (inbjudningskorten bl a).

Så din blivande ska ha kostym. Himla förnuftigt då man har användning för den efteråt. I den amerikanska brudtiningen jag har så har alla killar kostym. För min blivande blir det lite trist då han ofta har kostym i jobbet så han kommer att hyra frockcoat på Steens (Stockholm).

En fråga - hur många gäster ska ni ha på bröllopet?

• mia_maj2006

Jag ska ha rosa gerbera i min brudbukett. Det är lite temablomma på bröllopet. Min dotter ska ha en rosa gerbera som näbb-blomma, hon kommer bara vara två år så det lär vara tillräckligt att hålla reda på. Sedan ska vi be alla gäster ta med sig varsin rosa gerbera och på så sätt hjälpa oss med dekorationerna. Jag ska även ha blomman i vigselprogrammet och menyn(kom jag på nu när du frågade), samt på de vinetiketter som jag ska göra.
    Vi ska ha 70 gäster, det är vad som går in i festlokalen.

• msbine

mia_maj2006: Var inte den sidan, men den var med jättebra!

Vi ska ha mellan 60-70 gäster, går inte in fler i lokalen. Men jag tycker att det räcker, man ska ju hinna med och prata med alla m.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd