• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

fine - kortet i pärlemo kostar 5 kr/st och kuvertet 8 kr/st så vill ni försöka spara så tar ni helt enkelt ett billigare kuvert (inte handgjort papper som är dyrare). Det enda som är lite jobbigare med detta kort (glänsande pärlemo) är att det tar längre tid för stämpeln att fästa. Man fårinte vara otålig (som jag) och börja kladda på kortet utan låta det svalna ev. värma trycket med en hårfön.

mia_maj2006 - det låter nästan som något möhipperelaterat, er förfest hos frisörn. Skoj! Ska nu maila "min frisyr" till tjejen som ska göra mitt hår.

• Pumbaalina

Hallå allihop!
    Vi var och tittade på festlokalen igår. En bygdegård ute på landet med kanske 200 meter till närmaste granne. Perfekt! Och jättefin inuti. En stor sal med trägolv och panel halvvägs upp på väggarna, en scen med tillhörande ljus- och ljudanläggning, ett mindre angränsande rum som man kan öppna upp till med skjutdörrar och ha buffébordet i, ett lagom stort kök med tre kylskåp, två toaletter, extra rum för barnhörna m.m. Verkligen kanon! Fredag till söndag för 900 kr.

• mia_maj2006

Lapinette: Förfesten är mitt födelsedagsfirande och nu om tre veckor. Annars vore det en rolig sak att göra på en möhippa.

Pumbaalina: Vilket kap festlokalen verkar vara. Bara 900 kr! I Stockholm är det svårt att finna sådana priser, särskilt om man som vi vill vara inne i stan

• Lapinette

Usch, vill inte tänka på vad vår kostnad kommer att bli för att ha middagen på restaurang. Men som sagt, vill absolut gifta mig i Mariefreds kyrka och där ute så vet jag inga festlokaler alls! Säger bara grattis till dig, Pumbaalina, som har hittat ett ställe som passar er och så billigt!

mia_maj2006 - vad skoj att göra något sådant på födelsedagen. Själv så lär jag nog inte fira min födelsedag nästa år då jag fyller dagen innan bröllopet. Vi får se bröllopet som ett enda stort firande. Dessutom så fyller min mosters man år den 20 maj plus att min kusin fyller 40 den 21 maj! Det blir att sjunga och festa för samtliga!

• Lapinette

Oj, ingen som varit inne på HEEEELA dagen! Känns konstigt men jag antar att ni är upptagna med "det vanliga livet".

• pirr i magen

Hej alla som längtar till maj !!
    Jag är en av er som ska säga JA! i maj 2006. Den 27:e händer det i en jättesöt kyrka som ligger precis vid en sjö. Festen ska vi ha i hembygdsparken som är mysig och alldeles lagom stor för att vi ska kunna ha världens kuligaste kalas !
    Åh va gott å gå in på denna sidan å bara längta sej bort tills dagen som ska göra att man senare kan titulera sej FRU.
    Kram på er!

• Lapinette

Hej pirr i magen!
    Det låter ju jättemysigt...kyrka vid en sjö...Själv så gifter jag mig också vid en sjö, Mälaren.

Känns som jag är den enda i maj som inte valt att gifta mig den 27:e. Varför jag ska stå brud en vecka före er är då min blivande friade den 20.05.2005. Vi bestämde oss då för att gifta oss 1 år senare. Hade annars varit skoj med 20.06.2006 men det var mitt i veckan.

• mia_maj2006

Det är skönt att inte alla ska gifta sig den 27:e då skulle det vara ännu mer stressigt att boka alla saker som ska bokas. Ibland undrar jag om jag kommer att få någon frisör över huvud taget eftersom jag inte tänkt boka förrän i slutet på denna månad då jag ändå ska till frisören. Men jag hoppas att om de är bokade har de tips på någon annan bra.

• mia_maj2006

Fast i den här tråden är det inte så många Stockholmare som ska gifta sig den 27:e och ni som bor i övriga landet får ju gärna boka frisörer, florister osv hur mycket ni vill!
    Undrar hur många som gifter sig en sådan dag på ett ungefär i Sverige 500 par, 2000 par?

• Lapinette

Hade funderingar på att ta "ert" datum då vi har många långväga gäster men samtidigt så är det många som vill stanna i en vecka och då får de ju en dag extra ledigt veckan efter bröllopet. Detsamma gäller för oss och vår "lilla" bröllopsresa.

På tal om den så tänkte jag överlåta till min blivande att bestämma och boka resan så får det bli en överraskning. Känns som det är jag som fixar och bestämmer det mesta (ganska naturligt då bröllopet är i Stockholm) så det vore skönt att han fick ordna något. Har dock lite svårt att släppa saker och ting och inte lägga mig i men det blir nog bara nyttigt.

• msbine

Har på det stora hela det viktigaste bokat, de andra småsakerna löser sig alltid på ett eller annat sätt. Har bokat in tid för att prova klänning i november, det är väl den som jag oroar mig mest för nu ;)

• Lapinette

msbine - att prova klänning är inget att oroa sig för utan något att se fram emot. Det är jätteskoj! Ska ut med min väninna och prova när jag är åter i Stockholm nästa gång. Vi hade en provomgång i juni (redan) så det ska bli intressant och se vad vi faller för nu (jag har ju ändrat mig totalt sen dess!).

• msbine

Tror inte att jag har så svårt att få tag i en klänning, men man vill gärna ha det klart, så slipper man oroa sig över det :) Roligt ska det bli i alla fall :)

• Lapinette

Mitt orosmoment över klänningen är att mamma ska sy den och vi brukar tjafsa en del när hon syr åt mig. Jag vet hur det ska se ut och hon säger att så kan hon inte sy. Men tillslut så blir det jättevackert och en kompromiss. Det som är skönt att hon ska sy är att vi börjar med en a-linjeformad kjol och känns den för stor så gör vi den bara snävare och snävare. Samma gäller ryggen som jag inte helt har bestämt mig för...det blir att prova sig fram under resans gång. Spännande!

• pirr i magen

Hej Lapinette !
    Låter som ett spänannde projekt att sy klänningen! Vilket jättejobb, jag är grymt impad av dom som kan sy så stora grejor. Den kommer säkert att bli jättefin. Jag har inte kollat på någon ännu men det känns som det är dags att ta tag i det snart.
    Kyrka vid mälaren låter vackert. Vi gifter oss bredvid Bolmen som är en liten insjö i smålandsskogen. Längtar !

• Lapinette

pirr i magen - bor ni i Småland eller kommer någon av er därifrån?

Min mamma är sömmerska och har sytt många dansklänningar (har tävlingsdansat) i sina dar till hela Sverige samt även några bröllopsklänningar. Så jag vet att hon klarar det galant. Dock ska jag erkänna att jag först hade tänkt att köpa klänning tills jag förstod att den jag helst av allt ville ha inte fanns att köpa i Stockholm eller Nice (där jag bor halva tiden, Cannes).

Gjorde precis min blivande nervös av att börja diskutera bröllopsringarna (något jag har funderat på idag och fått lite nya idéer). Han skyllde självfallet på ett mail från sin boss ... men jag tror han är lite nervös inför bröllopet.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd