• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

Trist gällande utslagen. Hoppas din läkare hittar en lösning.

Som sagt Panduro ligger uppe vid Hötorget på Kungsgatan, Matton på Birger Jarlsgatan ganska långt upp. Den där nya affären ligger på Hornsgatan mellan Mariatorget och Slussen (ej på puckeln utan andra sidan) och Ljuggrens ligger på Köpmangatan (utgå från Stortorget). Lycka till!

Jag pendlar emellan då min blivande är fransman och bor och jobbar i Cannes. Till mitt försvar kan jag säga att han jobbade och bodde i Sthlm när jag träffade honom. Jag jobbar för ett svenskt företag men övertygade min chef att jag kan sköta mitt jobb halva månaden på distans. Så jag pendlar emellan Sthlm - Cannes. Är ca 2 veckor (3 helger här) och 2 veckor (1 helg) hemma i månaden. Lite stressigt när jag vill kolla tyger, material till kort etc. men jag började planera dagen efter att han friade (20 maj).

Efter BT så finns det ju den där familjesidan! Sen är det tjejer som fortfarande är inne här fast de har gift sig! Faktum är att jag inte är lika beroende nu som tidigare (i somras var det f...ligt!)

• Becca grodan

ska kika runt i alla de affärerna och se vad jag hittar, har ingen riktig bild i hvudet än på hur jag vill att det ska se ut men hoppas på att bli inspirerad.. :)

aha, låter lite jobbigt att "bo" på två ställen :) vart i sthlm bor du? bra iaf att din chef tyckte det va oki att du jobbar på distans :)

hmm, borde nog gå o sova snart jag, rätt trött... men vi hörs!

• Lapinette

Kolla i deras kataloger, finns både på Panduro och Ljunggrens har dem i en låda. Där får du idéer. Tjejerna på Ljunggrens är jättetrevliga.

Min chef är toppen. Förut blev det att flacka fram och tillbaka över helgerna medan jag (sen nyår) kan stanna här längre perioder och min pojkvän bara behöver åka någon gång i kvartalet.

Ska också knyta mig. Sitter här och skriver med tandborsten i munnen!

Godnatt BT!

• lillila

Lapinette! Tackar för tipset =) hade jag faktiskt inte tänkt på... kan vara bra att veta!

Föressten.. jag och min m2b hadet tänkt att gifta oss i rådhuset sthlm.. men sen fick jag höra att själva vigsellokalen inte tar särskilt mycket folk, någon som vet om detta stämmer?

god natt allihopa!

• mia_maj2006

Roligt med nya brudar på den här tråden! Välkomna lillila och Becca grodan! Annars har det nästan bara varit jag, Lapinette och msbine här vilket i och för sig varit jättetrevligt

Kul att ni också ska gifta er borgerligt. Jag ska gifta mig borgerligt på Skansen, jag vet inte om ni orkat läsa igenom hela tråden så att ni vet det.

lillila: Jag tror att jag läst någonstans att vigsellokalen i rådhuset får plats med 20 personer men det kan lika gärna varit stadshuset...

• mia_maj2006

Lapinette: Läste att du var en söder om söder böna. Var är du ifrån? Själv är jag uppväxt i Mälarhöjden.

• Lapinette

mia_maj2006 - och jag är från andra sidan E4:an - Fruängen. Hade några klasskamrater i gymnasiet från Mälarhöjden. Gick i Brännkyrka. Jag antar att du är yngre än mig (jag är 35!).

Såg förresten att ni planerar en kryssning i Medelhavet efter bröllopet. Min väninna gjorde det i somras med man och 3 barn! Och var helnöjd! Fast bra idé att vara själva på kryssningen och sedan mötas upp på Mallorca. De (min väninna och familj) stannade några dagar extra just på Mallorca.

Ja, kul att vi helt plötsligt blivit så många här!

• mia_maj2006

Lapinette: Jag gick också i Brännkyrka! Men som du säger ett par år efter dig jag är snart 28.

Bröllopsresan ska verkligen bli rolig. Jag väntar bara på att de ska släppa sommarresorna på Fritidsresor, vi tänkte åka med dem. De hade bra kryssningar och sedan ska de börja med sk. Blue Villas där man får en egen villa med egen pool. Det ska finnas på Mallorca nästa sommar och det är vad vi vill ha. Vi gjorde det med Ving för ett par år sedan hela familjen och mina föräldrar tyckte att det var jättebra och det är rätt skönt att få rå om sig själv och inte behöva tänka på grannar och annat.

• Lapinette

mia_maj2006 - så vi har gått i samma gymnasium. Även min bror (10 år äldre) gick där. Jag stormtrivdes! Mina vänner från den tiden är fortfarande mina närmaste.

Låter jättehärligt med egen villa och pool. Själv kollar jag upp lägenheter på Amalfi och fick ett samtal från en resebyrå igår då jag hade skickat över lite frågor. Har tidigare hyrt lägenhet i Italien och var jättenöjda. Skönt att kunna äta hemma om man vill och bo lite mer avsides.

• lillila

mia_maj2006 tackar för välkomnandet!
    Inte alltid man känner sig så välkommen på alla trådar.. verkar vara en del tjafs =) Skansen blir jättefint! Ja det var det jag misstänkte ang. rådhuset och vi blir några mer..
    så det är väl bara till att leta! =)
    Hur långt har alla kommit med planering =) Själv känns det som jag och min m2b ligger lite efter med den =)

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd