• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

Så ni jobbar med diet och festprogram! Lycka till!!! Själv satt jag igår och tittade på olika alternativ till bröllopsresa. Utbudet är ju enormt men jag tror det blir något inom Europa direkt efter bröllopet.

Så mia_maj2006 du tror att det funkar att köra en slags grupp presentation vid middagen? Ska diskutera denna idé med brorsan (toastmaster). Vore så skönt att bara lägga ut menyerna på borden! Sen funderar jag på om man ska ha någon slag tävling (borden emellan...runda bord) som bygger på frågor om oss. Så folk måste prata med varandra runt bordet. Fast å andra sidan vill jag inte att det ska bli för lång middag. Hmmmm....

Har ni funderat något över själva vigseln? Bestämt psalmer, någon som ska sjunga, läsa dikt etc?

• msbine

mia_maj2006: Vill ner till 60kg, men vet inte om det är någon direkt möjlighet.. Väger idag 68kg, har gått ner från 80kg redan, vilket är mer än jag trodde att jag skulle klara när jag började. Är 171cm lång, så under 60 ska jag i alla fall inte väga. Han även börjat träna lite pilates, så hoppas att kunna tona musklerna lite, så man ska väl inte gå så mycket på vikten egentligen. Kommer jag i stl 38 så e jag nöjd.

Lapinette: Har funderat en del kring vigseln, skulle vilja att min syster läser en dikt som jag hittade här på bt, men har inte frågat henne än. Vad det gäller psalmer har vi bestämt att vi ska ha "den blomstertid nu kommer" fast med bröllopstexten och en till som vi inte har bestämt än, ska diskutera det lite mer med prästen.
    Vad det gäller hur man ska presenter gästerna funderade jag på presentationsvisan, men de kan ju vara lite svårt när alla kommer från olika länder och inte förstår samma språk... Svårt det där, men ska försöka klura lite på det...

• mia_maj2006

Vi ska ju inte ha några psalmer eftersom vi gifter oss borgerligt men vi har pratat lite om låtar. Vi ska välja två var och jag är nästan säker på mina. "Om igen" med Lena Ph och "En helt ny värld" från Alladin. När det gäller min m2b's låtar så har han inte bestämt sig alls med några förslag är "All you need is love" med Beatles och "Love and marriage" med Frank Sinatra.
    Jag skulle vilja ha med lite personliga saker i form av en dikt med stilen:

Kärlek är när du kliar mig på handflatan när vi sitter i soffan.
    Kärlek är när du tar hand om nattvällningen för att jag är för trött.
    Kärlek är när du säger att jag är vacker.

Men problemet är hur det ska framföras. Min kompis säger att vi ska göra det själva med det undrar jag om jag får min m2b att göra och själv kommer jag att gråta floder i så fall.

Hur har ni tänkt?

• msbine

Vi kommer inte att läsa eller säga nåt själv (förutom löftena då), tror inte att man kommer att klara det utan att börja storgråta :)

• Lapinette

Vi ska inte heller läsa något (kyrkan). Frågade min blivande om att läsa egna löften men det förstod han inte alls. Han tyckte att det kändes för mycket och det han vill säga till mig (känslomässigt) ska inte alla andra höra på. Så då blev den diskussionen nedlagd! Däremot kommer jag lämna en dikt till min bror (toastmastern) att läsas under middagen. Hi,hi!!

Mer angående kyrkan så läste jag ett inslag här på BT om tärnor som delade ut blommor till de i kyrkan innan själva bröllopsmarchen började. Lät himla trevligt! Sen så fundera jag på det där med att ge en blomma ur min bukett till min mor och till min blivande svärmor. Åter igen detta är bara funderingar ...

Gällande psalmer så vill jag ha den blomstertid nu kommer (orginalet) och sedan ska det väl vara en andra psalm också. Här väljer jag fritt då min blivande ändå inte förstår vad vi sjunger (ska självfallet förklara för honom). Sen har vi frågat hans mamma om hon vill läsa en dikt på franska så att det blir något inslag som även de kommer att förstå. Vad mer, jo jag skulle vilja ha en trumpetare och sen en sång också! Ha, ha...det är är så mycket man vill ha med.

msbine - Grattis! Du har ju redan gått ned MASSOR. Måste väl ändå känna dig nöjd!?Själv är jag samma längd som dig (171) och tillhör de där som aldrig har kommit över de 60...

• msbine

Lapinette: Jodå, klart att man känner sig ganska nöjd med vikten, men man vill ju hela tiden mer ;)

Har med hört om det där med att man kan ge en blomma ur sin bukett till blivande svärmor och sin mamma, tycker att det låter som en fin gest. Funderar på att göra det med. Men som du sa, de e mycket funderingar man har nu :)

• mia_maj2006

msbine: Va duktig du varit. Själv är jag 169 cm och började jag på 85 kg den här gången efter min graviditet och är nu nere på 77,5 kg. Så jag ha massa kilon kvar även om jag just nu satt målet till 70 kg. Skulle jag väga under 60 kg så skulle jag försvinna, jag har ganska mycket muskler och har alltid haft så 65 kg är väl idealiskt för mig. Förra gången jag var med i viktväktarna gick jag ner från 78 till 66,5 kg så det ska väl gå den här gången också. Jag måste bara anstränga mig lite.

• Lapinette

Vad duktiga ni båda är med vikten! Vad är det ni främst tänker på/ändrar på i kosten? Har ni även börjat träna mer? Jag har alltid tränat, minst 3 gånger i veckan (förut elitidrottade jag) och har alltid ätit massor. Dock märker jag att kroppen nu inte går ned lika enkelt efter semestrar etc som förr. Så finns det lite kärlekshandtag kring midjan! Oavsett vikt så blir man nog aldrig nöjd!

msbine - så du har också hört det där med blommorna. Vet du när man delar ut dem? Är det när man går upp mot altaret eller efteråt när man ska gå ut?

• mia_maj2006

Det jag ändrat i kosten är egentligen bara att ta bort allt man vet är väldigt onyttigt. Kakor, godis, chips osv. Sedan tränar jag mycket men det gör jag även när jag inte går ner i vikt. Jag har spelat basket på hyfsat hög nivå och då tränat 4 ggr i veckan + matcher. Nu tränar jag själv, mer styrketräning och kondition men jag försöker hålla det på minst tre, helst fyra-fem gånger i veckan.

• mia_maj2006

msbine: Du har mail!

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd