• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

mia_maj2006 - grattis att ni fick den vigselförättare ni ville! Som sagt, vi får ta den som står på schemat men kan nog lägga in önskemål. För oss är det ju t ex viktigt att prästen kan prata engelska!

Vi har hela tiden sagt att vi inte ska ha någon transport mellan kyrka och festlokalen då det endast är 25 meter men samtidigt så tror jag att det skulle vara himla skönt att ha några minuter för oss själva direkt efter vigseln. Du vet, sätta sig ned, samla tankarna och alla känslorna innan det är dags för party!!! Vi får se hur vi gör. Kanske man kan slinka in på sin svit (samma lokal som restaurangen) i en kvart och sen göra entré?

mia_maj2006 - det kanske blir med båt? Det vore ju den smidigaste vägen över till Mariahissen. Skoj med lite överraskningar!

Ska nog höra med min väninna om hon vill följa med. Det enda är ju att hon själv ska ut till Mariefred för bröllopet och kanske vill vara hemma och ta det lugnt på morgonen. Har ju tid att fundera över saken!

• msbine

Hejsan tjejer!
    Har nu kommit hem från en underbar men hård dykvecka i Norge, var skönt att komma hem så man kan ta på sig ringarna igen, man har ju saknat dem
    mia_maj2006: Ska se om jag kan komma åt den andra datorn ikväll eller imorgon och maila mitt festprogram (har ett par olika teman på dem, vill du ha alla tre?) och de andra sakerna.
    Till Viccy och Brud i Uppsala: Välkomna hit!

Händer mycke här på bt när man e borta ett tag :) mia_maj2006: Kul att få en vigselförättare som man känner! Ska själv ha en präst som har konfirmerat mig och min syster samt döpt min systerson, en vän till familjen, jättekul!

• Lapinette

Välkommen tillbaka msbine! Undrade vart du tog vägen men mia_maj2006 hade koll på att du var i Norge.

• Lapinette

Själv funderar jag starkt på att lägga ned festprogrammet då bara tanken på att översätta allt från svenska till engeleska och sen till franska får mig att känna mig himlans trött!

Det vi främst skulle behöva i vårt festprogram är en presentation av gästerna då det är jättemånga som aldrig har träffats förut (fransmännen) men funderar nu på att göra en slags gemensam presentation i början av middagen istället. Typ att toastmastern ber min släkt att ställa sig upp (så kan alla se vilka det är), sedan min blivandes vänner från Universitetstiden, mina dansarkompisar etc. Kan man göra så eller blir det för rörigt?

• mia_maj2006

Lapinette: Jag tycker att det låter som en bra idé med presentationerna, lättare än att hålla på att översätta till två olika språk.

msbine: Jag tittar gärna på alla tre om du orkar skicka. Hoppas att du hade det bra i Norge!

• mia_maj2006

Idag börjar allvaret Jag har just skickat min nuvarande vikt till mina vänner och nu ska jag vara seriös i mitt viktväktande så att vågen börjar röra sig mot brudklänningsvikt!

• msbine

mia_maj2006: Det kommer säkert att gå bra med vikten :) Tycker själv det är lättare att skärpa sig när man har berättat för folk att nu ska man ner och just det här med att erkänna vad man väger en gång i veckan e en bra spark i rumpan. E ju inte så kul om man måste erkänna att man har misslyckats och gått upp i vikt... Jag går själv på viktväktarna och idag är det dags att starta upp igen efter ettt långt sommaruppehåll... Måste ju nå må¨lvikten innan bröllopet!
    Du har mail med...

• mia_maj2006

msbine: Vilka fina trycksaker. Kul att ha olika alternativ att välja mellan. Jag fick lite idéer från dig så jag ska nog fixa lite mer med mina trycksaker. Hör av dig om du vill se dem. Jag har gjort dem i word.

• msbine

mia_maj2006: Du får gärna maila dem till mig :) Kanske har du några bra idéer jag kan norpa

• mia_maj2006

msbine: Jag har dem på datorn hemma så jag mailar dem ikväll

Kul med en annan viktväktare. Hur långt har du kvar till målvikt? Jag har 7 kg kvar fast jag har 12,5 kvar till det jag egentligen skulle vilja väga men jag undrar om det ens är realistiskt. Målvikten känns mer som ett riktigt mål det andra är en utopi

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd