• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

Visst är det horribelt! Man sitter här och kommenterar när mina kunder väntar på rapporter! Men jag har jobbat i nästan 10 timmar per dag på sistone och idag har luften gått ur mig!

Uppdraget till din pappa lät jättegulligt! Hjärtan på tråd brukar vara svårskötta. I alla fall så dog min! Uppdrage som min mamma och sambo har tagit på sig och hittat på själva är att slå upp en friggebod innan vintern. Detta så vi ska få plats med extra gäster ute på landet. Det tycker jag var omtänktsamt!

Hemsida skippar vi. Känns som det får vara någon hejd på allt som ska göras! Du måste ge oss din adress så vi kan gå in och kika!

Själv funderar jag på att även skippa festprogram. Har redan gjort en massa sidor men när det sedan ska översättas till ytterligare 2 språk och komma med roliga kommentarer om varje gäst så känns det bedrövligt smärtsamt! Funderar på att bara ha ett blad med menyn och sedan får gästerna presentera sig på något annat sätt (de franska gästerna har aldrig träffat varandra - kommer från olika delar av Frankrike). Har ni något förslag på presentation vid middagen/brudskålen?

• Lapinette

Halloj maj-brudar, var är ni?

Själv är jag nere i Cannes igen (jag pendlar ju emellan) och här sitter jag med dator och uppkoppling i hemmet så det lär bli en del BT under de närmaste 2 veckorna.

Så vad har ni gjort sen sist?

• mia_maj2006

Jag har kommit igång att jobba ordentligt så då blir det inte lika mycket tid för bröllopsplanering. Jag har varit på Kolmården på konferens.
    Men igår frågade jag mamma och svärmor om de vill vara värdar på Skansen och se till att folk står på rätt ställe och så och det lovade de. Svärfar lovade att vara fotograf även om han hade önskat att få lämna kameran hemma för en gångs skull. De andra fotograferna har jag inte frågat ännu.
    Jag har blivit inbjuden till en släktings bröllop i USA men det visade sig att de skulle gifta sig "vår" helg eller helgen innan så det blir inget av med det.
    Det jag borde ta itu med är att fortsätta översättningen av hemsidan til engelska för det tar lite tid.

• Lapinette

Försökte diskutera lite bröllop med min blivande vid poolen igår...och han blev stressad!!! Ha, ha! Vad olika man ser på saker och ting!

Själv låg jag där i solen och funderade på den "stora dagen" och fick nya idéer som jag ville ta upp. Vi har ännu inte kommit på vem som ska vara den franska toastmastern och jag tror faktiskt inte att det blir någon. Har ju vänner som kan näst intill flytande franska men det vore skoj om det var någon från hans sida som gjorde något under middagen.

Måste se till att få en längre period i Stockholm ...känner mig lite stressad över allt som ska fixas och kollas upp och så är jag där så korta perioder.

Vart försvann msbine?

• mia_maj2006

Jag tror att msbine är i Norge på semester. Jag skulle få se hennes trycksaker och hon mailade att hon inte skulle hinna för hon skulle till Norge.

• Lapinette

Ahaa, hon skrev ju så mycket här förut så jag undrade just vart hon tog vägen!

Har nu varit inne och samlat lite nya idéer här på BT. Det går i perioder men nu när jag har uppkopplingen och sitter och jobbar helt själv hemifrån blir det en hel del BT.

mia_maj2006 - trist att ni missar bröllopet i USA. Har själv haft kompisar som har gift sig på samma dag. Var tvungen att välja.

• mia_maj2006

Jag är så glad att jag bestämde mig för att ha så mycket som möjligt klart inför bröllopet innnan jag började jobba och min lilla älskling började på dagis. Nu hinner jag bara med lite småbesök på BT under pauser i arbetet och lite funderande kring olika saker men jag hinner inte med att faktiskt göra något. Jag skulle översätta lite mer på min hemsida men det har inte blivit av. Men som tur var har jag ju gott om tid på mig och mycket är som sagt var klart.

• mia_maj2006

Jag har dessutom bett mina vänner att vara mina viktcoacher. För att ge mig själv en spark i baken och gå ner de sista 8 graviditetskilona så ska jag nu varje måndag rapportera min vikt till mina vänner. Inga hemligheter här inte. Jag tror att det är vad jag behöver för att skärpa mig och inte äta så mycket godis och kakor.

• Brud i Uppsala

Jag gifter mig 27 maj i Uppsala, kul med en maj-tråd! Finns det fler Uppsala-maj-brudar där ute?

• Lapinette

Oj det låter hårt (att rapportera till vännerna)! Tänkt dig du har 1 kg per månad kvar. Det är ju inte så himla farligt. Det klarar du!

Själv så var jag på step up igår (på franska!!!) och ska ikväll troligen gå på spinning med min blivande. Min blivande behöver gå ned några kilo. Han har mage och speciellt nu efter sommar och semester!

Håller annars med...det har blivit lugnare med planeringen nu när höst och jobb har dragit igång. Har nog det mesta klart (i huvudet) utom bröllopsresan. Har börjat titta lite där. Troligen blir det en kortare variant i Europa direkt efter bröllopet men så hoppas jag på en längre till hösten. Skickade iväg en liten hint till min far igår (önska pengar till resan) och att vi funderar på att komma till Japan (han bor i Tokyo). Något vi pratat om väldigt länge och ställt in flera gånger pga byte av jobb etc.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd