• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

mia_maj2006 - det där med gästerna ska ha med en varsin gerbera vet jag att du har nämnt tidigare och är en supertrevlig idé. Har även läst om en där barnen (som var tärnor) delade ut blommor till gästerna när de gick fram i kyrkan. Vi ska ha en liten tärna på 3 år och sen en lite äldre på 6-7 år men tror de är för blyga för att dela ut blommor.

Vi kan vara 60 i en del av lokalen (verandan) och sedan ytterligare 40 i rummet utanför men jag vill absolut att alla ska sitta tillsammans så max 60 gäster (ska bjuda 75). Funderade nu om jag kanske skulle dra ned antalet ytterligare något då det är en del som jag inte har någon kontakt med idag. Svårt!?!

• msbine

Lapinette: Tycker inte att man ska känna sig tvungen att bjuda någon man inte umgås med eller känner direkt längre. Vi har enbart bjudit de vi vill dela vår underbara dag med och förklarat för resten att det tyvärr inte finns plats varken i festlokalen eller i vår budget, men alla är välkomna till kyrkan ;)

• mia_maj2006

Jag tycker inte heller att det finns folk som man måste bjuda. Jag ska inte bjuda min faster för jag har inte träffat henne på 10 år. Däremot ska jag bjuda hennes dotter(min kusin) som jag träffar varje år.
    Jag önskar dock att vi kunde få plats med lite fler gäster 5-6 st till. Men som det är nu så har vi räknat med en massa respektive som vi inte vet om de finns. Så förhoppningsvis får vi plats med alla som vi vill bjuda.

• mia_maj2006

Jag är så stolt förresten. -2 kg denna vecka! Nu är det bara 5,6 kg kvar till målvikten.
    En annan rolig sak är att åtminstone ett par av mina vänner satt vårt bröllop som måldatum för sin viktminskning. Så alla kommer vara jättesnygga på vår bröllopsdag

• msbine

mia_maj2006: Grattis till den fina viktminskningen!!!!
    Å när det gäller inbjudningslistan så måste man ju dra gränsen nånstans, eller hur?

• mia_maj2006

Ja det är nog tur att det finns en begränsning på antal gäster. Annars skulle det kunna bli hur mycket gäster som helst.

• m_ia

Vi blir runt 70, var många mer förrut men har tagit bort alla barn på inbjudningslistan (förutom syskonbarn till oss).

mia_maj2006 Vi har också funderat på min man ska ha kostym, hur gör ni till bestmanen? Köper ni en likadan till han eller gör det något om kostymerna inte är precis lika?

• Lapinette

Hmmm...vi får se hur jag gör med inbjudningarna. Har några vänner som jag inte har pratat med de senaste 2 åren men som tidigare har varit nära (den ena har jag inte kontakt med för att jag bad henne dra åt skogen! )Sen så är det några stycken där jag har varit på deras bröllop men sen de fick barn så har vi tappat kontakten. Samtidigt kan det vara kul att samla alla...och samtidigt så kostar varje person ca 1 000 kronor. Usch, vad svårt!

mia_maj2006 - grattis till kilona som rasar!! Själv har jag bara suttit och ätit och druckit hela helgen. Inte bra!

• msbine

Min m2b ska med ha kostym, bestmännen likaså. men jag tycker inte det spelar sås stor roll om kostymerna kommer att vara olika, bara de är svarta alla fyra :) Är så spännande, blir andra gången jag kommer att se min m2b i kostym ;) Hade aldrig fått på honom frack eller liknande även om det är snyggt...

• mia_maj2006

Vi kommer inte att bry oss om att kostymerna inte är lika, bara båda är svarta. Däremot ska både m2b och bestman ha väst. Vi ska köpa den som present till m2bs bestman.
    När det gäller min tärna är det enda jag sagt att hon inte får ha röd klänning men det är inga problem för hon klär sig aldrig i rött.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd