• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • lillila

Hejsan! Här är en brud till som ska gifta sig i maj! Det blir nog den första veckan =) Så sköönt att äntligen ha kommit igång med planering!
    Var och tittade på van der nootska palatset förra veckan.

Någon som har varit där? =)

• Becca grodan

hej hopp!
    en till här som planerar att gifta sig i maj, vi har inget datum spikat än men det lutar åt lördagen den 20:e....

såå kul med all planering :)

• msbine

Lapinette: Har ändrat rätt mycket på kosten, äter mer fibrer och proteiner och rätt sorts fett så att säga. Å så äter jag 6 ggr om dagen istället för två som jag gjorde innan, men dock mindre portioner ;)
    Ang det här med blomman så har jag för mig att man lämna de på vägen upp till altaret. Men e inte säker... Ska se om jag kan hitta lite mer info...

Becca grodan & lillila; Välkomna hit!!! Håller med om att det är kul att planera, de e nästan så man saknar det lite nu när det mesta börjar falla på plats... Hur långt har ni kommit? Var gifter ni er?

Kram på er alla!

• lillila

tack msbine! Vi ska troligtvis gifta oss i rådhuset sthlm. börjat skissat på gästlistan och kollar på lämpliga festlokaler.

På fredag kommer en av mina tärnor ner till mig och på lördag ska jag åka in till stan för att kolla på klänning =) det är så spännande att jag knappt kan vänta till maj! msbine: vart ska ni ha er vigsel/ festlokal? kramar till alla!

• Lapinette

Oj, vad många vi blev här! Skoj!

Becca grodan - vi ska gifta oss den 20 maj. Har det mesta klart i skallen och det viktigaste bokat så jag instämmer med msbine ... skoj att planera med det mesta har redan fallit på plats.

lillila - jag har varit på en 30 års fest på van der Nootska. Det var jättefint! Slottslikt skulle jag nog beskriva det.

Nej, nu ska jag äta (sent jag vet men vi har varit och spinnat).

• Becca grodan

Vi ska ha borglig vigsel och vill ha den utanför festlokalen om vädret tillåter... och eftersom vi inte bestämt oss för vilken lokal det blir än så vet vi inte vart vigseln blir heller :)
    men jätte kul att planera. ska börja kika på materiall till inbjudningskorten i morgon, har köpt klänning på ebay som jag nu väntar med spänning på... gästlistan är klar och färgtemat valt :)

• Lapinette

Nu är middagen överstökad, pasta och ett glas rosévin blev det också. Ja, så blir det när man bor i Frankrike.

Så Becca grodan, vad blir det för färgtema och vart har ni tänkt att gifta er...jag menar vilken stad/område?

Själv var jag på Ljunggrens (i Gamla Stan) när jag var hemma sist och köpte två stämplar och lite olika papper för att testa lite. Har nu bestämt korten (utsidan) men ska testa med lite olika färger som inlaga. Vårt färgtema följer min brudbukett, två olika rosa samt limegrönt. Sen kommer det att vara band och pärlor (som också följer brudbuketten).

Säkert helt idiotiskt att sitta och göra så att ska följa och se likadant ut för det är nog ingen annan som tänker på det än en själv. Eller vad tror ni?

lillila - en sak med van der Nootska. Kolla när ni måste vara ute. Själv kändes det som vi bara åt där sen vart vi tvugna att gå vidare ut på stan och festa. Det hela beror ju även på hur pass tidigt ni lägger middagen. Själva måste vi vara ute från vår restaurang kl 01.00. Trist men sant!

• Becca grodan

Lapinette : färgtemat blir klar rött, svart och vitt. i stockholmsområdet, antagligen sollentuna, täby eller nått i närheten....
    ska bli kul att börja pyssla med inbjudningskorten :)

• Lapinette

Ohhh, så du är också här så pass sent! Det är bara när jag är i Cannes som jag sitter uppkopplad på BT om kvällarna. Hemma i Stockholm har jag inte ADSL (lika bra det!!!).

Så det blir att leta festlokal i naturskönt område i norrort? Tyvärr är jag inte till någon större hjälp då jag är den söder om söder böna...och norr är en svart fläck på kartan för mig.

Jag kan tipsa (men du vet du nog redan) att Ljunggrens i Gamla Stan har massor av vackra kort och stämplar. Även Matton på Birger Jarlsgatan är bra samt Panduro har lite också. Tyvärr stänger alla dessa affärer kl 18.00 (svårt att hinna om man liksom jag jobbar mycket och sent). Sen har jag fått tips här om en nyöppnad affär mellan Mariatorget och Slussen. Ska kolla den när jag är hemma nästa gång.

Har svårt att fatta mig kort. Märks det?!

• Becca grodan

Lapinette: ja av någon anledning fastnar jag väldigt ofta på BT och blir sittandes alldeles för länge :) va konstigt det kommer kännas när bröllopet är avklarat och det inte finns mera att planera :) fast då ska jag planera för barn istället visserligen ;)

ah, hur kommer det sig att du bor i frankrike och sthlm? *nyfiken*

ah tack för tipsen på affärer, jag har ingen jätte koll så det satt fint :)

är ledig i morgon, ska till hudläkare för konstiga jobbiga utslag jag har på nästan hela kroppen och då passade jag på att ta ut komp resten av dagen :)

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd