• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Lapinette

Brud i Uppsala - sorry svarade på mia_maj2006.

Nej, jag tror ingen av oss ska gifta sig i Uppsala. Åtminstone inte jag. Vi gifter oss söder om Stockholm, Mariefred den 20 maj.

• mia_maj2006

Välkommen Brud i Uppsala!

Jag ska inte heller gifta mig i Uppsala utan på Skansen i Stockholm, men samma dag som du 27 maj.

• Lapinette

Hmmm...tycker det låter så härligt med Skansen. Har föreslagit min väninna som också funderar på giftemål (men är inte lika planeringsbenägen som mig) att gifta sig i en paviljong. Hon vill nämligen ha cermonin endast för familjen och sedan middag för familj och de närmaste vännerna, gärna på en båt.

• mia_maj2006

Nu har jag frågat min m2bs syster som ska vara vittne om hon vill följa med till frisören och bli fixad i håret och sminkad. Hon tycker att det ska bli jätteroligt och var jätteglad att jag frågade henne. Vi ska bjuda på det som tack för att hon vill vara vittne.
    Min bror som är det andra vittnet ska få sin väst som han ska ha vid vigseln.
    Annars väntar jag mest på att mitt (förhoppningsvis) toastmaster par ska få sin lilla bebis. Beräknat datum var i måndags men de hoppas att bebisen vill stanna i magen tills på söndag för de är bjudna på bröllop på lördag.

• mia_maj2006

Brud i Uppsala: Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni bestämt kyrka eller gifter ni er borgerligt som vi? Har ni bokat lokal?

• mia_maj2006

Nu har jag mailat vigselförrättaren och frågat om han kan viga oss. Jag hoppas verkligen de då han är en vän till familjen och jag skulle känna mig trygg med honom som vigselförrättare.

• Lapinette

Så klart ni kommer att få er vigselförättare om det är en vän till familjen! Han kan ju (förhoppningsvis) inte ha planerat in något för maj nästa år redan?!

Själv ska jag väl ringa kyrkan så småningom och höra vilken präst vi får/lägga in önskemål. De hade inte gjort schemat för 2006 när jag ringde och bokade i juni.

Annars så har jag bokat SecretBox med Brigitte Grenfelt i november. Blev tvungen att ringa min mor och be om skjuts ut till Häringe Slott. Inte så lätt att förklara för mamsen vad jag skulle dit och göra! Först förstod hon inte - morgongåva men det är ju bara killen som ger. Jaaa mamma på din tid! Sedan när jag sa att det var sensuella bilder så sa hon inget men jag förstod vad hon tänkte. Mamma tror nog jag har blivit galen på köpet!

• Lapinette

Förresten mia_maj2006 - vad skoj med sällskap hos frisören. Har själv funderat på detta. Vi kommer inte ha tärna eller bestman så det blir ingen som naturligt kan följa med och bli fixad. Kan man fråga en kompis (som också går till samma frisör)om hon vill hålla mig sällskap?

• mia_maj2006

Lapinette: Jag tycker definitivt att du kan fråga din kompis. Hon blir nog smickrad att du vill spendera delar av din viktiga dag med henne. Jag tror också att det kan vara bra att ha någon att prata med för att hålla nerverna i styr.

• mia_maj2006

Vigselförrättaren sa ja! Förutsatt att hans fru tyckte att det var OK men eftersom hon också är en vän till familjen (det är egetligen han som är ingift) så tror jag inte det ska vara några problem. Detta var det enda riktigt svåra som var kvar så nu är jag lycklig! Nu är det bara blommor och frisyr kvar att boka och det känns mycket lättare än vigselförrättare. Sedan ska min m2b boka transport från Skansen till Mariahissen men det är helt och hållet hans problem
    Som tur var tycker jag att det vore OK att åka taxi eller till och med Djurgårdsfärja så jag bryr mig inte om han lyckas fixa någon bil eller inte.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd