• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • mia_maj2006

msbine: Det låter som om du under hela ditt liv samlat på dig vänner som ska hjälpa dig att göra din bröllopsdag underbar. Tänk om jag varit så förutseende

Solister kan jag troligen få tag på och om de inte kan är mina föräldrar körsångare sedan 50 år och kan hjälpa till att få ihop en kör istället.

• msbine

Nja, har väl inte samlat på mig dem för bröllopet, men visst, vi är inom många olika brancher i umgängeskretsen, de enda nästan alla har gemensamt är att vi alla har jobbat inom krogbranchen :)
    Är kul att ha solist till vigseln tycker jag, men de måste var aunderbart att kunna få en liten kör.

• Lapinette

msbine - lika bra att vänta ett tag med klänning då det inte finns så mycket kvar just nu men vänta inte för länge då somliga behöver 3 månader på sig om den ska beställas i rätt storlek etc.

Klänningen som jag vill ha (det blir vissa ändringar) ser ut så här:
    www.sanpatrick.com/site2005/entrada_index.asp
    - make your choice
    - sid 2 första klänningen (Colina)
    Men som sagt...nu kommer det in så mycket nya snygga modeller inför våren så det blir svårt att hålla kvar vid ursprungsidén. Men jag älskar chiffong så något åt det här hållet blir det definitivt!

Och superpraktiskt med så många vänner inom så många yrkeskategorier. Själv så jobbar de flesta vännerna på kontor men jag tror att vi kan fixa trumpetare och så en solist till kyrkan. Min familj är dansare så det blir ett himla drag på festen och så mamma som är utbildad sömmerska som får sy klänningen. Har en träningskompis som pluggar till regissör som vill filma hela bröllopet.

• viccy

Hjälp vad långt ni kommit. Har ni redan valt klänningar?
    Jag gifter mig den 20 maj 2006 och har inte börjat titta på kläder ännu. Men lokalen och kyrkan är färdig.
    Om man skall hyra en klänning behöver man kanske inte vara ute i så god tid. Vad tror ni?

• mia_maj2006

Jag tror inte att du behöver vara ute i lika god tid om du hyr klänning eftersom de då inte behöver beställa den och få den uppsydd. Men samtidigt ska man nog vara ute i hyfsat god tid så att man inte finner att alla fina klänningar är uthyrda just den dagen och man själv får ta det som blir över.

• mia_maj2006

Lapinette: Vilken underbar klänning, något sådant blir säkert jättebra.

• Lapinette

Hej viccy,
    Vi ska gifta oss samma dag! Vart ska ni ha ert bröllop? Vi gifter oss utanför Stockholm i Mariefred och kyrka plus festlokal är bokad sen i juni och fotograf sen igår. Sen vet jag/vi hur brudbukett, frisyr, klänning, inbjudningar och annat ska se ut.

Jag skulle föreslå dig att börja titta på klänning i november-december då de nya modellerna har kommit in. Först till kvarn!

mia_maj2006 - tack för din synpunkt på klänningen! Tycker att den är elegant och romantisk...vilket stämmer in på mig. Är så trött på alla dessa princessbakelser som är så populära just nu (jättevackert) men det känns inte som JAG. Faktum är att jag från början var inne på en Maggie Sottero klänning och provade en jättevacker kopia som var till salu. När jag stod i den klänningen med sådan där stålunderkjol så kunde jag knappt röra mig! oh jag vill DANSA och partaja på min bröllopsfest!!! Är fd tävlingsdansare och har redan varit princessa så många gånger att den biten faktiskt går bort MEN förstår alla andra som vill vara princessa för en dag. Sen så hade jag även en omröstning i midsomras då min familj fick rösta mellan 5 helt olika klänningar. Alla röstade på den som var den absolut enklaste, smal klänning i chiffong. Nu blir det inte den ändå...då den känns för enkel men det blir något åt det hållet en kopia av en San Patrick, en dröm i chiffong!

• Lapinette

Och förresten viccy - jag har sett en klänning som jag vill ha men som inte går att köpa här i Stockholm eller i Nice (där jag bor halvtid) så den ska sys upp av min mor (som är sömmerska) varpå det är skönt att ha lite framförhållning.

Vi har så smått börjat titta på tyger och diskutera modell. Det sköna med att få den uppsydd är att det går att lägga till extra tyll för en större kjol eller t ex korsettsnörning i ryggen, annan urringning etc. Vi kommer helt enkelt att prova oss fram under resans gång och på så vis få den "perfekta" klänningen. Förhoppningsvis! Och så lite slagsmål och oenigheter! Så blir det när mor och dotter samarbetar, jag vet hur det ska se ut och min mamma vet hur det ska sys (så hon brukar säga - så går det inte sy!)

Sorry att jag skriver så himla långa inlägg! Har svårt att vara kortfattad och idag är jag så jädrans urtråkad här på jobbet (har FÖR mycket att göra)!

• mia_maj2006

Jag är också uttråkad och då fastnar man på BT och skriver inlägg till höger och vänster...
    Jag kan tänka mig att det blir roligt och jobbigt att sy klänningen med mamma, men det är ett kul projekt att ha ihop. Vi äter söndagsmiddag hos mina föräldrar nästan varje söndag och då brukar mamma få höra det senaste av mina bröllopsplaner. Pappa fick sin första bröllopsuppgift i helgen, jag köpte en liten "hjärtan på tråd" blomma som han ska sköta, ta skott av och i maj hoppas jag att det finns en massa hjärtan på tråd som jag kan ha i mina blomsterarrangemang. Han vet att om blomman bor hos mig så dör den och detta är ett uppdrag av den typen han tycker om.

• mia_maj2006

Igår satt jag och började översatta min hemsida till engelska för våra engelska gäster. Vi ska lägga ut den på nätet i samband med att inbjudningarna har gått ut men jag fyller på den allteftersom med bröllopsinformation och lite om hur planeringsarbetet fortskrider.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd