• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • mia_maj2006

Vädret är min största skräck. Om regnet vräker ner och vi ska ha hela vigseln utomhus hur roligt blir det då? Fast vi kan nog skratta åt det efteråt i så fall och vi har skrivit i inbjudan att de får ta med sig paraply om det regnar. Bara det inte snöar och blåser storm så klarar vi oss nog.

• Lapinette

mia_maj2006 - tror inte på snö i slutet av maj men i början av maj har jag varit på bröllop och på vägen dit snöade det! Vi får dansa till vädergudarna!!!!

Hi, hi...huset smällde min energiska mor och pojkvän upp på en dag! De är två otroligt energiska pensionärer.

Till vår "dagenefterlunch" och paketöppning så blir det nog bara familjen för resterande åker tillbaka till Stockholm på natten. Och så en av mina närmaste vänninor plus fästman då de absolut vill sova över på Gripsholms Värdhus (de förlovade sig där).

Ska på lördag springa i pappersaffärer och beställa en del av materialet (eller kanske allt om jag kan bestämma mig!) till våra inbjudningar! Har även prelbokat ett första möte med restaurangchefen på Värdshuset och diskuterat om ett möte med fotografen.

Min mamma har haft jättebra idéer om sång i kyrkan (av en bekant som sjunger) och ev. en bekants dotter som är frisör och kan fixa mitt hår hemma. Det vore jätteskönt att slippa åka in till stan då tiden ändå är så knapp.

Sakteliga går saker framåt!

• mia_maj2006

Jag ska om möjligt be frisören komma hem till mig. Många verkar göra det för ca 200kr extra och det kan det ju vara värt att slippa flänga över hela stan på bröllopsdagen.

• msbine

mia_maj2006: Tror inte heller på snö i maj, men det hade ju varit annorlunda i alla fall ;)

Har nu lyckats boka in sminkningen, de var jättetrevliga och till ett hyfsat pris, i alla fall för att vara i HBG. Har även lyckats få tid till att diskutera med min frisör hur vi ska göra med håret, var underbart, hon var helt inne på min linje och förstod direkt hur jag ville ha det

Annars har det varit lite lågt med att planera till bröllopet, har varit mycket som kommit emellan. Ska ha kalas nästa helg, sen helgen efter det blir det väl ut och börja shoppa papper/kuvert/material till alla trycksaker, det ska bli skoj :)

Längtar just nu bara till november (resekatalogerna för sommaren kommer ju då) och sen till januari när det är dags att börja titta ut klänning ;)

• msbine

Å tack för att ni skrev att man kan ha vilken klänning man vill trots att m2b ska ha kostym, ska inte ha en princessklänning, men nästan, var skönt att höra från någon annan att det var ok...

• mia_maj2006

Jag längtar också efter resekatalogerna. Det vore så skönt att ha resan bokad. Slutet på oktober sa de på Fritidsresor hoppas att det stämmer. Sedan måste man nog ligga på för att få precis vad man vill ha.
    Jag ligger också ganska lågt med bröllopsplaneringen. Jag funderar lite på frisörer och dessutom planerar jag vilken tårta min pappa ska få på sin födelsedag. Jag ska ju göra bröllopstårtan själv så alla som fyller år innan ska få en tårta av mig så att jag får öva.

• msbine

mia_maj2006: Håller med att man får ligga på om man ska få den resan man vill ha...

Kul att göra tårtor själv. Hade jag aldrig vågat, inte kunnat heller för den delen. En valig gräddtårta kan man väl svänga ihop, men en bröllopstårta..? Imponerande att du kan göra den själv :)

• mia_maj2006

Jag kommer att prova mig fram när det gäller fyllningar, som tur var är det många som fyller år innan bröllopet...
    Sedan tänkte jag ha ett lock av antingen marsipan eller sugarpaste och på det ska jag ha massor med marsipanrosor. Jag har köpt formar ungefär som pepparkaksformar som man stansar ut rosor med och sedan böjer man upp bladen och sen är det klart. De blir jättefina. Jag har även köpt formar för foderblad och för "lister"(jag hittar inte rätt ord) att ha längs nederkanten på tårtan. Jag hoppas att övning ger färdighet...

• msbine

mia_maj2006: Kommer säkert att bli jättebra! Hoppas att du lägger ut bilder på den sen, så vi får se hur den ser ut :)

• Lapinette

mia_maj2006 - vad du är ambitiös! Själv skulle jag nog låta en kompis göra tårtan (har en som är toppenbra på tårtor) men nu blir det via restaurangen istället.

Var ute och åt med två kompisar igår som båda är gifta och har barn. Var skoj att höra och kolla lite med dem vad de tycker man ska tänka på etc. Den ena gifte sig snart för 10 år sedan (25 år fyllda) och hade ett lågbudget bröllop som enligt mig var en av de bästa festerna jag har varit på! Den andra väninnan hade ett bröllop utanför stan (precis som vi ska ha) med en vacker liten kyrka, jättebra präst men med en aldeles för lång och trång middag och ingen fest (det hann aldrig bli något party innan de åkte iväg för natten). Dessutom ville vår skjuts (han som skulle köra oss hem) hela tiden åka hem. Jag ska fixa buss hem till Sthlm på natten för de gäster som vill komma hem. Jag vill att alla ska ha möjlighet att festa!!

När jag kom hem efter middagen så la jag alla bilder på klänningar som jag tycker om över hela köksbordet. Alla är av samma typ men med lite olika detaljer, ryggar, toppar, släp etc. Tänkte att om jag såg dem så där så skulle bilden klarna....vet inte om det gjorde det?!?

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd