• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Annika72

Hejsan Jojjsan!
    jag känner ingen som har opererat sig där.
    men jag tror det går bra ändå hehe
    jag ska ha 500cc "vanliga" silikon bröst hon va inne på anatomiska gelehallon men jag ville bara ha "vanliga"... eller hur man nu beskriver, tog dom billigaste *S*
    men funderar på att ta 550 istället då jag vet att det "försvinner" lite när man lägger bakom musleln är 167cm lång och 63 lätt *s* så tycker att det blir inte direkt Wow kolla silikon pattarna... hon verkade lite stressad som sagt på slutet men inte direkt hallå e du inte klar snart stressad om du förstår vad jag menar .
    opereras den 8:e på eftermiddagen..du då??

• algit

Hej ni som opererat er på citadell.
    Vi har fått samma du o jag ISLA som op.av Cosmo.
    Jag tror de är rätt åtskilda bara delar lokaler typ.
    Jag betalade oxå bara för penecillinet.

• blåsippa

ISLA!

Morfin tabletter var det väl knappast det kan de inte skriva ut utan det måste vara nåt liknande preparat men "starka" som morfin!
    Typ Tradolan,dexofen el liknande preparat.

• blåsippa

Isla!

Vilka har fått metadon tabletter?

(Innehåller metdonklorid o är ett morfinliknande analgetikum-smärtstillande)

De flesta tycker jag verkar ha fått Citodon (som innehåller paracetamol som tex i alvedon o även kodeinfosfathemihydrat).

eller Tradolan (innehåller tramadolhydroklorid).

Jag fick celebra utskrivet(COX-2-hämmare med antiinflammatorisk analgetisk och antipyretisk effekt) men den tog jag bara en gång fick så ont i magen av den...
    Jag hade tur o klarade mej utan smärtstillande.

• algit

Hej ISLA o blåsippa1
    Nu har jag kollat ,de piller jag fick på citadell heter Diciofenac små röda saker.
    Skulle ta dem tillsammans med två panodil 500 gr.
    Gjorde underverk med mej allafall.

• Gnägget

Plastgrodan och Kickan F
    Tack för era svar, har du ringt till KS och frågat om mammografi? Det var ju kanon!
    Ska göra min op Juni på Läkarhuset i Uppsala.

• ISLA

blåsippa:Det blev ett met istället för cit, jag menade alltså citadon, inte metadon.
    Kommer inte ihåg vad mina tabletter hette, men de började på O i.a.f , och jo nog var det morfintabletter,fast nu när du säger så så blir jag osäker.

algit:kommer du ihåg vad de hette?

• ISLA

algit:De röda fick jag aldrig med hem, däremot de små vita. Kommer du ihåg vad de hette?

• ISLA

de där smileysarna lyckas jag då alltid få till

• blåsippa

Isla!

Ok Diclofenac är det nog du menar det är en medicin som är inflammationsdämpande, smärtstillande och febernedsättande.

Diclofenac används för korttidsbehandling av akut smärta vid reumatiska inflammationssjukdomar, menstruationssmärtor, migränanfall och vid smärt- och inflammationstillstånd vid skador och operationer, även i samband med tandvård.

Är ju jätte bra att de funkar bra för dej.
    (Men det är inget morfin preparat.)

Svar på tråden Bröstförstoring