• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Kickan läk. sa till mej när han spände på bandet att klarar du att ha det så här hårt?
    Ja sa jag .
    Bra då klipper jag av det där så du kan inte ha det lösare styggt va!

• KickanF

Algit: Där ser man så olika det kan vara. Här var det precis tvärtom. Han satte på det så försiktigt o jag sa, men du kan spänna det hårdare. Apropå det, ska bli spännande att se hur det blir sen.

• Mamma till 2

Kickan F
    Jag opererades den 26 April. 2 veckor idag ! Jag hade jätte ont efteråt och av oss 4 tjejer som låg tillsammans (alla opererade brösten) mådde jag sämst ! De andra kunde gå på toa, resa sig från sängarna, äta osv. Jag bara låg och sov och hade SÅ ont !! Kunde inte röra mig !

Nu 2 veckor efter är jag nästan helt återställd. Kan sova på sidan, bära min lilla tjej osv. Tänker inte på att jag har blivit opererad.

Jag kan fortfarande känna spänningar i brösten när jag reser mig upp, och jag får ont i brösten om jag springer. Kan inte heller sträcka armarna för högt. Så även om jag känner mig helt bra så måste jag ta det lite lungt. Det tar tid för kroppen att läka och det var trots allt bara 2 veckor sedan.

Ska bli kul att se vad läkaren säger på återbesöket. Jag tror han kommer vara nöjd, för det är jag. Dom är skit snygga !! Men det lilla tråkiga är att min ena bröstvårta sitter ca 1,5 cm längre ner på bröstet än på det andra. Men det var JAG som inte ville göra något lyft, så jag får skylla mig själv. Nu blir man lite väl petig för att man har fått nya tuttar

• ISLA

algit:Okej?!? Konstigt att inte jag skulle ha ett sådant band, men det kanske beror på hur stora inlägg man tar? Jag har om man lägger ihop vad jag hade innan och vad jag la i, 575. Hur stor har du i slutresultat om man säger så?

• Izadora

Hej tjejer!

Nu blir jag lite nervös. Mina bröst sitter ju jättehögt nu. Dom har lixom krypit uppåt känns det som. Jag har ju bara tejp över på framsidan och den kan ju inte hålla ner dom.

På fredag skall jag på återbesök och från och med då är det sportBH som gäller. Det är ju inte heller särskilt nedåttryckande. Tänk om mina implantat inte faller ned naturligt utan växer fast där uppe? Hmmm??

Jag trodde oxå att det var vätska utanför kroppen ni menade förut! Att det rann från såren! Men nu förstår jag vad ni menar! Nedanför mina snitt så känns det att det är lite vätska innanför huden. Jag undrade precis vad det var men nu har jag ju läst här! ;) Magen är oxå lite svullen, har nog lite vätska där oxå.

• 41:an

Hej Tjejer!
    Har nu klarat av min första arbetsdag, 7 dagar efter min operation.
    Jag har haft mer ont i det högra bröstet tidigare, men ikväll har det ömmat mer i det vänstra man kanske har gjort rörelser på jobbet som man inte tänker på.
    Annars tycker jag att det gått riktigt OK,
    även bilkörningen går rätt så bra bara man gör rörelserna saktare.
    Imorgon ska jag på återbesök och få ta av min bandage topp, jösses vad skönt det ska bli, det kliar så jag blir galen.
    Ha det så gott

• Jojjsan

Hejsan!!

Måste bara få skriva av mig lite..

Var på kliniken o på mitt första möte med min doktor igår. Och nu vet jag inte hur jag känner längre..det kändes konstigt och nästan ingenting var som jag hade tänkt mig!!

Började med att sköterskan visade in mig i ett rum o talade om att doktorn skulle komma om ett tag, så tog hon fram en del före&efter bilder och en låda med en massa implantat i som jag kunde titta på (??) sen gick hon o där satt jag som ett frågetecken!

Sen när doktorn kom sen så pratade vi osv.. sen skulle hon titta o undersöka mina bröst o det första hon säger om brösten är: "Oj ja det här var smått" (var hon tvungen o säga så?? klart jag vet att dom e små annars skulle jag väl aldrig vilja göra det här liksom)

Men vi diskuterade implantat o hon sa vad hon tyckte och hon förstod precis vad det var för bröst jag var ute efter! så på det sättet kändes det bra!

Men sen på slutet blev jag irreterad.
    Sa att jag hade en del frågor uppskrivna o då säger hon "ok men det får gå fort isf för jag har en patient som jag ska göra ett ingrep på nu som ligger o väntar"
    Kändes inte heller så kul o höra det! Hon verkade så stressad då..

Trodde jag skulle gå från kliniken med ett leende på läpparna o vara förväntnings full men ist gick ja därifrån med gråten i halsen!

Åhh jag vet inte om jag e nojjig o kräsen när jag håller på så här?!

Läkaren verkar ju vara jätte bra annars.. hon har arbetat med bröst i nästan 15 år!
    o hon jobbar halvtid på karolinska i sthlm..o resten på den här kliniken som hon har öppnat.. så hon måste ju vara seriös då! eller hur??!

Men d vara bara d att hon va så stressad o d kändes som om jag bara var där för o köpa mig ett par linser eller nåt..

O sen tänkte jag mig att kliniken skulle se ut som d nästan gör på sjukhus..vitt och den där "sjukhuskänslan" ni vet..

Förlåt om jag skriver så mycket men det e så skönt att kunna skriva av sig här hos er som verkligen förstår o som är/varit i samma sits!

• linslusen

algit: Jag har också blivit opererad för 9veckor sen, men min läkare har sagt jag inte får träna, jag blir galen av inte få träna!! Trodde jag kunde få gå på spinning men det kunde jag glömma!!
    Vart opererade du dig nånstans?
    MEn det är väl inte så bra o börja träna 14dagar efter op? Eller??
    MAn ska ju ta det lungt!

Ha det bra!

• KickanF

Mamma till 2:
    Så ni låg 4 på samma rum, jag fick eget rum av någon anledning, men tack vare all smärtlindring så kunde jag både äta o gå på toa.
    Då kanske "det kommer ljusare tider" då även om det känns mörkt just nu. Hur lång tid tog det innan det slutade att göra jätteont ? O den värsta svullnaden la sig ?
    Jag ha mkt mer ont i högra. Lustigt för det är samma bröst som strulade när jag ammade, fick en bröstböld som jag fick ta bort. Mina bröstvårtor kommer förm också att sitta olika högt för de gjorde de innan op tack vare att jag haft mkt mer bröstmjölk i det vänstra.

• Leiah

Hej igen ISLA!!!

Är såååå tacksam för att du anstränger dig så för mig=) Ska investera i en sådan kudde snarast...
    Jo jag visste att det rann inuti kroppen, men tycker fortfarande det låter lite hemskt=(
    Jag tror absolut inte jag kommer ångra mig=) men det känns så långt bort just nu *suck*
    e det normalt att tänka på operationen dygnet runt alltid typ???
    hur känns det idag???
    Jag längatr såååå mycket till det är dags=) sååå lång tid kvar *sucka*
    Men jag får kämpa på med min vikt först...
    Tack än en gång snälla du för att du svarar på allt=)

Svar på tråden Bröstförstoring