• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • linslusen

Kickan F: Hej Hej :)
    Nej, jag hade inte full känsel i bröstvårtorna efter op:n, känseln har kommit tillbaka nu i efterhand, det tar ca 2-6mån innan känseln kommer tillbaka, i vissa fall t.o.m upp mot 1år.
    Klart att brösten ser ut om två stora bollar, du e nyopererad, det kommer vara så ett tag framöver, men med tiden så kommer dom att lägga sig på plats och mjukna upp, mina bröst har börjat mjukna upp, det började dom göra efter 3veckor ungefär. Har din läkare sagt någonting om att när du ska börja använda bh? Jag skulle börja använda bh efter en vecka, utan bygel förstås, så jag köpte en sportbh som jag hade dygnet runt i 3veckor, sen så kunde jag dra ner på det lite, det är väldigt viktigt att man följer råden som läkaren har sagt om hur länge man ska använda en Stödbh eftersom geléhallon "växer fast" i kroppen och hamnar i det läget bh lyfter upp brösten om du förstår...
    Jag tror din dotter förstår att mamma har lite ont nu :) Visserligen så förstår jag hur det känns lite iallafall, vi hade precis skaffat oss en liten hundvalp som ville vara med mig hela tiden o han kunde inte för brösten så det kändes lite tråkigt...Det är bra att du rör på dig, men kom ihåg när kroppen säger ifrån så ska du lyssna och ta det lungt, allt kommer o bli jättebra :)
    Så du kan vara lugn!

Ha det bra!

• Jengirl

Stretcha mina armar nyss, hörde nå kluck bubbelljud från ena bröstet?? Vad är de?

• lemon

Nu har jag fått svar från min dr, det var inget konstigt med ärren. Men jag fick gärna komma så kollar han! Ska boka en tid om två mån, känns lång tid om ett halvår.

Fråga om träning:
    När började ni träna? Saknar det nämligen, o vill prova på bodypump. Det är snart fyra veckor sen op. Hur har ni gjort som älskar att träna?? Vill även ut o cykla snart, kanske ska prova en liten sväng? När kan man jogga?

• KickanF

Allmänt vill jag bara säga att det är mkt som kan hända som de på klin inte sagt nåt om. tur att man kan få tips o råd här istället. Jag förstår att de inte säger nåt om det innan för de vill ju "sälja", men efteråt kunde man väl få nåt litet papper med hem om vad som kan hända. Hade känts tryggare då, så slipper man ringa ner dem. Har bl a också fått vätskeansamling under revbenen. Är svullen ovanför magen.

Jengirl: det där kluckande ljudet känner jag också igen. När jag dagen efter operatione tryckte uppe på ena bröstet så kluckade det misstänkt. skönt att höra att fler märkt av sånt.

• Mamma till 2

Alla verkar tycka att citadon har varit jättebra, men jag märkte ingenting alls ! Den tog ingen smärta eller något annat heller. Jag slutade med alla tabletter på dag 3 och det gick bra ändå. Skönt att tabletterna fungerar på de flesta ialafall !!!
    Provade också tipadol (eller vad den heter ?)Hörde att den var SÅ bra, Men likadant där, tog ingenting.
    Mmmmm. . .kanske mig det är fel på när jag tänker efter

Kram

• Jengirl

KickanF

Puuhh skönt att höra att fler hört kluckande ljudet, det lixom bubblade i bröstet på nå sätt. Läskigt.

Ahapp, vätskesamling kan man få också tycks jag läsa här. Har aldrig hört talas om det faktiskt. Dåligt att inte bli informerad om det av dr. Hur märker man att man har det? Går det bort av sig självt?

• Mamma till 2

KickanF !
    Håller verkligen med dig att man kunde få ett litet informationsblad med sig hem på vad man skulle tänka på ibörjan, vad som är normalt att känna och vad som KAN hända. Ska nog säga till om det på fredag när jag kommer dit på återbesök.

Jag fick också vätskesamling vid revbenen. Var svullen och det gjorde ont !! Tog nog 7-10 dagar innan det var borta.

• KickanF

Linslusen:
    TAck för dina stöttande svar. Jag försöker visualisera att de ska trilla ner (dock inte för mkt) o mjukna upp.

Den enda info jag fick med mig hem var att jag kunde röra mig som vanligt, skulle bara undvika tunga lyft o "grovjobbsarbete". O att jag kunde duscha direkt, tejpen ska sitta på tills de tar stygnen 25/5 (än så länge verkar den sitta). O så skulle jag ha en vanlig BH dygnet runt o ett stretchbandage som trycker ner brösten.

• KickanF

Jengirl. Jo det liksom bubblade i brösten. FAktum är att eg. är det ju inget att skratta åt men den meningen du skrev först lät rätt kul, så jag fick ett lätt skrattanfall, gjorde nästan ont kan jag säga. Att nysa o snyta sig känns också. Vad har vi gett oss in på flickor.

• Jengirl

KickanF

Hihi.. . Ja vad har vi gett oss in på? Tur att vi har varandra iaf..

Svar på tråden Bröstförstoring