• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Mamma till 2.

Förstår du vad jag längtar efter att få slippa ligga på rygg hela natten å sova.. . Åååååå ska bli så skönt.

Men tiden går fort, vill man vara fin får man lida pin.

Hoppas du har vant dig med din strl och att det känns bra nu.

• algit

Hej mamma till 2
    Kul att höra att du mår bra.
    Är de inte fina i bikini va!!!!! visst är det kul att prova? Inte så stora längre eller ? Man vänjer sig eller hur snart undrar du varför du inte tog lite till hahahaha.

• Izadora

Algit!
    Nejdå! Även fast jag mår förhållandevis bra så vet jag med mig att jag faktiskt är nyopererad och jag tar det självklart lugnt och försiktigt! :) Här blir det inga speciella aktiviteter före fredag. Då ska jag på återbesök! Härligt!

Mamma till 2!
    Hur är det med tuttarna? Det var väl du som tyckte att dom blev för stora? Har du vant dig nu eller har dom krympt lite?

Sen undrar jag hur länge det tog för era tuttar att sjunka ner så att det ser någorlunda naturligt ut? Mina sitter i höjd med armhålan nu. Hoppas att det inte tar allt för länge. Jag längtar verkligen tills jag kan leva precis som vanligt igen! :)

• Mamma till 2

Izadora !
    Nää, brösten är lika stora som innan. Visst ser det bättre ut efter att ha sett dom 711 gånger, men dom är fortfarande lite för stora. Hoppas att dom minskar !

Mina bröst har aldrig suttit högt upp. Det har sett ut som "naturligt fall" från början. Kan ha att göra med att jag hade lite hängbröst sedan innan. Jag går ändå med ett kardborr bandage som ska hålla dom nere, men det ska jag ta bort på fredag.

• algit

Izadora: Mina bröst har heller aldrig suttit högt uppe.
    Men det är nog väldigt olika.
    Jag hade oxå ett band på för att trycka ner dem först på dagen sen bara på natten.
    Jag tycker att de sett rätt lika ut hela tiden.

• KickanF

Hello girls, är lite trött men tänkte ändå in o kolla (måste man nästan så man är up to date). Det värmde att ni tänkt på mig. Det är nu 23 tim sen jag la mig på operationsbordet. Måste säga att jag har mkt mindre ont än jag trodde att jag skulle ha o så kändes det direkt när jag vaknade upp också. Har faktiskt just varit ute o gått en runda t o m. Bättre att vara uppe o gå så tyngdlagen gör sitt o brösten sjunker ner.
    Men de ser fina ut o varken för stora eller för små. La dock in 550, men jämfört med ristestet så blev de mindre. Låter mkt men det är en full C. Vilket jag ville ha. Dessutom är de ju svullna nu också.
    En sak tycker jag dock är lustigt o verkar lite för lätt. Läkaren menade på att jag inte behöver tänka på något utan att duscha som vanligt o torka tejpen efteråt (som ska sitta kvar i 14 dagar tills jag ska på åberbesök). Också sätta om tryckförbandet o tvätta det ibland. Inget mer !! Ja, också inte lyfta för tungt förstås. Men gå o hålla igång med hushållssysslor som vanligt. Allt som inte gör ont i princip o just nu mår jag prima.

• Mamma till 2

Vad skönt att höra du mår så bra kickanF !
    Ja, vi hade samma läkare du och jag. Han var jätte bra tyckte jag. Det ska vara bra att röra sig som vanligt, men jag var väldigt trött de första dagarna. Kroppen säger ifrån om det blir för mycket så det är bara till att köra på.

Kram

• KickanF

Hej Mamma till 2:
    Jag trodde att jag skulle vara handikappad nu, men mår faktiskt nästan som vanligt (Än så länge, kanske inte ska säga för mkt får då vaknar man kanske upp som en dö sill imorgon bitti!!) Kul att du verkar pigg o glad igen o att du kanske vant dig vid storleken. Jag har redan vant mig vid mina. De ser ungefär som de gjorde för ett halvår sen när de var "mjölkstinna" på morgonen.

Isadora:

Har samma tankar som dig om hur lång tid det kan ta innan brösten sjunker ner o ser mer naturliga ut. Jag hade ju ändå rätt mkt häng innan o gjorde inget lyft, trots att läkaren tyckte att jag nog behövde det. Tur var väl det för annars hade de hamnat ännu högre. Man kanske ska försök massera ner dem, skynda på tyngdlagen lite. Nä, bäst att ha tålamod.

• Izadora

Hej Tjejer!

Grattis Kickan F till nya tuttarna! Härligt att ha det gjort!!:)

Hmmm, olika kirurger kanske placerar implantaten olika högt från början?

Min Dr sa nämligen att först så kommer jag att tycka att brösten är stora och sitter högt upp.

Stora har dom aldrig kännts så jag hoppas att fyllnaden som just nu är mer ovanför brösten skall flytta ner och att då ska tuttarna bli lite större. Isåfall blir det nog bra till sist.
    Längtar efter att dom skall bli oömma, mjuka, "naturliga" och fina!

Jag har ju bandage/tejp både över och under men jag tycker att mina bröst ser ungefär ut som på dag två i den länken som ligger i mitt inlägg på sidan 78 i denna tråd. Och isåfall så borde dom ju faktiskt kunna öka lite i storlek.:) :)

Det var ju det första jag kunde konstatera efter op, att dom blev mycket mindre än ristestet, men jag kan ju inte säga nåt säkert för dom är ju inte färdigbakade förrän om ett halvår.;)

• algit

Kickan:Kul att du är nöjd o mår bra.
    Det med att brösten sitter högt o lågt verkar vara en till grej som blir olika på oss.
    Mina var hårda o stod rätt ut men satt inte högt.
    det blir säkert bra när det blir färdigt ändå på oss alla.

Svar på tråden Bröstförstoring