• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Xite

Självklart bestämmer man över sin egen kropp. Men man måste vara medveten om att det man gör med den påverkar andra. På så sätt kan man inte säga att det bara är var och ens ensak. Då skulle jag inte heller reagera särskilt starkt emot det.

Men på samma sätt som att det jag säger och gör ger intryck på sin omgivning, så gör du det.

Jag ifrågasätter inte heller hur dina egna barn mår. Men jag undrar hur du ska kunna lära dem och alla andra barn att de duger som de är, när du själv gjort om dig?

Om det syns att du opererat dig, så har du påverkat på ett sätt, syns det inte, så har du influerat på ett annat sätt: du har varit med och skapa ett ideal.

Vi är alla fasta i ideal vi själva skapat. Det handlar inte om att göra något för 'sin egen skull'. Om man tänker sig själv som ensam på en öde ö - vad skulle man bry sig om då i sitt yttre?

Allt därutöver handlar om omgivningen.

• vaxad

41:an
    TACK för dina snabba svar!!

Ska man fixa sport-bh själv eller gör dom det?
    Hur ska man veta vilken storlek man ska köpa?
    Har du köpt någon?

Har du frågat vad som händer om man inte är nöjd med storleken?
    Får man betala lika mycket då tro?
    Eller om något händer så att man måste ta ut inplantaten?

Jag har inte frågat dem så mycket, jag hade fullt upp med att välja material och storlek.
    Hur kom du fram till vilket material du skulle ha?
    Tycker man kunde ha fått någon broschyr eller något med sig hem.

Vad tycker du rent allmänt om kliniken?
    Jag vet inte riktigt vad jag tycker...

ISLA:
    Vad skönt att du inte har ont!!!
    Var har du opererat dig någonstans?
    Hur mycket har du lagt in och vilket material?
    Bukplastik, tar det lång tid att läka?

Mycket TACK till alla!!!!!

• loppalina

Hej tjejer!

Här har det varit turbulent ser jag ;)

Plastgroda: Jag känner igen det du skriver att det kliade något fruktansvär när det läkte. Jag brukade smörja in ärren med fet kräm då just för att inte klia ;)

Izadora: Depression vet jag inte om man kan kalla det men visst var man lite lynnig efter ett tag (ler).

• Plastgroda

Loppalina:
    Smart! Tänkte jag aldrig på.

• ISLA

Vaxad:Jag opererades på Citadell i Landskrona av en underbar läkare, som jag kan ringa direkt till närsomhelst under dygnet ifall det är något jag undrar över. All personal som jobbade där som jag hann träffa var verkligen helt underbara.
    Jag opererade in gelehallon inplantat i strl 375, och jag känner mig väldigt nöjd!
    Bukplastiken i kombination till bröstop gör att jag är helt sängliggande, men jag blir rörligare och rörligare för var dag. I en månad ska jag ha gördel på mig dygnet runt, och det ska ta ca 1 månad för såren att läka såpass mycket att jag kan bada i havet och vara som vanligt.

• loppalina

Hej ISLA!

Vad skönt att det går åt rätt håll :) Har du läst några bra böcker nu när du är sängliggandes? Kanske du har ett bra tips på någon bok? Vila dig o njut så länge det varar. Kram Loppalina

• Denna där

KickanF!
    Jag håller tummarna för dej imorgon. Du kan väl berätta så fort du orkar hur du trivs med storleken på dina nya härligheter. Eftersom jag ska ha 500 CC koksalt så blir det kanske någolunda lika form!
    Ha det så bra :)

• KickanF

Tack Isadora:
    börjar kännas lite pirrigt nu faktiskt. Hoppas att jag inte vaknar upp imorgon med världens ågren. Är beredd på 2 svullna stenhårda meloner som sträcker sig upp till nyckelbenen. Lät kul det där du skrev om att man skulle begränsa fallet på proteserna, men det lät vettigt det du skrev. Ska faktiskt fråga läkaren imorgon o ta med några olika BH- alternativ. Trodde inte att man behövde forma till dem när de väl var på plats. Men är lite rädd för att de ska komma för högt upp. Därför ville jag inte lyfta mina bröst även om jag var ett gränsfall. Jag har inhandlat en bygelBH, men det är min skäl inte lätt att köpa BH till bröst som man inte har ännu. ?? Fick bli en 80 D.

Var även på apoteket o inhandlade kirurgtejp. Stod o tittade på Ipren "värkkräm" som man ska smörja in med om man t ex har ont i en muskel. Aha, tänkte jag. Lär väl ha lite ont i bröstmuskeln imorgon. Köpte dock ingen. Funkar nog inte i detta läget tyvärr.

• 41:an

Hej Vaxad!
    Ja, du ska fixa en sport BH själv.
    Du tar en nylonstrumpa och fyller den med så mycket riskorn du ska ha i implantatstorlek 100ml=1 Dl ris, och tar med till affären, på så vis får du ungefär rätt storlek.
    Jag köpte min på Cubus på stortorget i Örebro.
    Jag har inte frågat om storleks missnöje, men det tror jag inte räcker för att få rabatterat nästa gång, däremot om det blir något fel med implantatet är det en annan sak men jag vet inga summor.
    Apropå materiel val så sa Per-Erik att jag var för tunn (160cm & 50kg)för att ta koksalt,och gelehallon kostar ju 10 000:- till och därför valde jag vanliga runda höga silicon implantat.
    Jag tycker att jag har fått ett väldigt bra intryck av kliniken, stort förtroende av Per-Erik, du kommer att få ett mobilnummer efter operationen som du kan ringa när du behöver när kliniken är stängd.
    Du kan gå ut på eurosilicone.com, så kan du läsa om implantaten som jag fick implanterade och ev. du också.

• KickanF

Tack även Denna där.
    Ja, det blir kanske ungefär detsamma. Beror ju på lite. Minns ej om du skrivit det innan, men hur lång är du o vad väger du ? Det har ju också rätt stor betydelse. Jag är 165 cm o är snart nere i min matchvikt 56 kg, jag plus brösten då fr o m imorgon. Har urammad A-kupa nu. Har dessutom hört att koksalt ska ge ett lite större resultat.

Svar på tråden Bröstförstoring