Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej Izadora
Visst måste det vara så.Sen kanske det är annorlunda om man som jag ammat tre barn o varit utänjd redan i skinnet . Eller om man är ung och platt o spänd i skinnet typ.
Min syster som är ung 23 inga barn hon tyckte att hennes blev större ibörjan.
Men som allt annat som rör bröstoperationer är det nog olika från fall till fall.
Fast detta var en väldig skillnad.
hej hej allihop!!
Jag ska göra min bröstförstoring på strandkliniken den 19maj! längtar otroligt mycket! det här är något jag funderat på 5 år nu och har äntligen sparat ihop tillräckligt med pengar och känner att det är det perfekta tillfället att ta tag i det!
jag vill gärna ha lite tips och synpunkter från er andra som är intresserade/insatta i detta område.
jag är 173cm lång, väger 68kg. har en normal a-kupa som jag vill ska bli en liten c. jag ska lägga in gelehallon bakom bröstmuskeln genom snitt under bröstet. någon som kan tipsa mig om ungefär hur mycket jag skulle behöva lägga in? (självklart kommer min läkare och jag prova ut det innan operationen, men eftersom man är så himla nyfiken så känns det så skoj att få höra från andra:)
jag har även en fundering kring snus. jag är medveten om att man inte får röka innan operation, vilket absolut inte är något problem för mig! jag har aldrig rökt regelbundet! däremot har jag en passion :) för snus. hur är det med snusning inför operation. påverkar det någonting?
tack för svar! sköt om er allihop!
mvh //Farida
Farida.
Tyvärr så är det nikotinet som är boven. Jag skulle sluta röka, fick inte ens använda nikotintuggummi.. . Det är svårt. Varför man inte får röka å snusa är för att ärren ska läka så fint som möjligt. Och man kan fördröja läkningen om man tar nikotin, för det drar ju ihop blodkärlen och blodet strömmar inte lika fritt.
Men det är ju nå positivt att bli av med nikotinberoendet...
jengirl!
tack för ditt snabba svar!
lite lustigt, men jag hade en snus inne när jag läste ditt inlägg :) sprang till toan och la ut den med det samma! det var sista snusen på ett rba tag framöver!!! ska slänga de jag har hemma och blunda när jag går förbi snuskylen på affären :)
men nu blev jag ju jätte orolig! det är endast 10dagar kvar till min op. borde ajg skjuta upp den, nu när jag snusat enda fram till nu??!!
jag vill ju att allt ska bli perfekt!!
har du eller någon annan övriga tips att tänka på inför operationen och efter?
tack! /Farida
Hej Tjejer!
Vaxad: Vi kom överrens om mitt implantat utifrån den storleken jag valt, eftersom jag tog 450ml så blev det bäst med hög eftersom jag inte är så bred över bröstet och behövde mindre diameter på implantatet. Måtten är 12.1cm bred & 5.9cm högt,och han räknade från bröstvårtan och ut alltså ca. 6cm runt om + min egen bröstvävnad.
Förövrigt mår jag OK det har gått 5 1/2 dygn och är fortfarande inte skönt att ha min lilla på 20 månader ifamnen om jag inte har en kudde emellan, jag lyfter henne bara om nöden kräver och det är bara små lyft.
Jag ska börja arbeta på onsdag och det känns väl sådär, men det är ju bara att gå hem i värsta fall.
Tänker på dig KickanF
Farida:Man bör vara nikotinfri i 14 dagar innan op, men 10 är ju absolut bättre än inget.
Har du redan bokat tid för op innan du ens träffat läkaren? Vill inte låta negativ, men vill du inte utvärdera läkaren och kliniken innan du bestämmer dig, och kolla upp strl och höjd och allt sånt innan?
Jengirl o algit!
Ok..tack så mycket för era svar! =)
känns bara mer "accepterat" att operera sig efter man har fått barn..
Men jag vill verkligen det här..men börjar bli lite rädd nu!
Imorgon ska jag träffa min läkare för första gången! Spännande!!
ISLA!
Jag har också bokat operationstid fast jag inte har träffat min läkare än..eller jag har preliminarbokat rättare sagt.. det var tur att jag gjorde det! för dom stänger nämligen ner kliniken under sommaren o dom hade bara två operationstider kvar i juni..annars hade jag fått vänta till hösten..
Jag har slutat röka nu! (varit rökfri i en vecka) efter att ha varit en kedjerökare nr 1!! Verkligen jätte jobbigt..men vad gör man inte för sina nya boobisar!! =)
Vist är det skönt att bli nikotinfri tjejer ! Var faktiskt inte så svårt som man kan tro, man var ju riktigt motiverad om man säger så. Och jag kommer definitivt inte att börja igen.
Jojjsan!
Jag gjorde precis som du. Ringde kliniken i slutet på februari tror jag. Dom hade ganska lång väntetid men hade fått ett återbud den 7:de Maj så jag preliminärbokade den tiden och träffade inte doktorn förrän på konsultationen den 18 Mars.
Jag var oxå lite nervös inför konsultationen men det var absolut ingen fara och nån storlek behövde jag inte bestämma då. När jag gick därifrån så kände jag mig bara glad att vara ännu ett steg närmare operationen! :)