Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Xite:Tycker mer synd om dig som verkligen inte har koll och dessutom slösar din energi på fel ställe. Tyck synd om dem som det verkligen är synd om.
Må väl i.a.f, för det gör jag, både före och efter op.
I mitt fall (om du nu bryr dig om att läsa vidare) så har jag alltid varit väldigt(och då menar jag vääldigt)nöjd över vad jag "fått". Men eftersom jag när jag var gravid gick upp såpass mycket så jag vägde 35kg mer än vad jag gör nu. Till följd av det så blev det en väldans massa hud över, som jag nu äntligen har blivit av med, så att jag ser ut precis som innan.
Tråkigt när en del drar alla över en kam, och i sin trångsynta värld tror att alla som opererar sig är ute efter att se ut som Pamela Anderson. För det är definiivt så jag tror att Du tänker.
Vad har jag inte koll på? Och vad vet du om vad "slösa energi" är för mig?
När man går ner mycket så får man skinn över. Det är naturligt och så ser många människor ut. Att försöka se ut som när man var 20 är inte mycket mindre bakvänt än att förbättra till något som inte ens varit.
Hur kan du kalla mig trångsynt, när du bestämt dig för hur JAG tänker? Är det mer vidsynt?
Nej, Xite:
Jag är aldrig nöjd med vad jag fått och tänker heller aldrig bli det. Jag vill ha mer kul, längre utbildning, roligare jobb och, fast längst ned på skalan, schysstare kropp. Det innebär inte att jag inte trivs, utan att jag alltid vill ha mer.
Om folk varit nöjda med vad de fått hade elden aldrig upptäckts, slaveriet aldrig avskaffats och inga anstträngningar gjorts för att bota cancer.
Jag anser att din nedlåtande attyd är idiotisk och att alla vuxna människor har rätt att göra vad de vill med sina liv, inklusive att förändra eller låta bli att ändra sina kroppar. Du har all rätt att diskutera för- och nackdelar med fåfänga och skönhetsideal, men detta är inte rätt forum. jag föreslår att du öppnar en ny tråd för dina åsikter.
Xite:Jag härmade helt enkelt dig, vist e det smidigt att da alla över en kam?
Sen var jag inte direkt 20 när jag var gravid, och nej det är sån tur var inte vanligt att folk ser ut på det viset som jag gjorde.
Det måste vara förjävligt att inte kunna vara förnöjsam i någonting. Men det problemet kan man lösa på bättre sätt än att ständigt jaga efter det som finns runt nästa hörn.
Slaveriet hade inte ens börjat du! Tror du folk är lyckligare nu? Det tror inte jag. Vi mår allt sämre.
Att förändra sin kropp är inte en privatsak. Det förändrar hela vårt samhälle. Och det är ert ansvar.
Den här tråden är utmärkt för det.
Citat från trådens början:
"Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer."
Detta är ventilation om funderingar. Och det är er jag vill prata med, eftersom ni sällan kommer till de trådarna som är kritiska.
Isla!
You gooo girl!!
Du kan inte säga något generellt om EN enstaka person, det går inte hem. Jag säger inte generella saker till dig personligen.
Hej Vaxad!
Fråga så mycket du vill.
Vi börjar med smärtlindringspumpen, den var jättebra men jag tog antingen alvedon eller voltaren tillsammans med den.
Sen fick jag också ketogan till natten, 1:a natten tog jag ingen (trodde de kanske var lite starka) men gör det så du får sova ordentligt. Pumpen ska tas bort efter 2 dygn, och det gjorde inte ett dugg ont att dra bort slangarna.
Jag kom dit strax före kl.8.00 och åkte hem (hämtades) kl.15.30 och då hade jag klätt mig själv och var rätt så pigg.
Mitt fd. bystmått var A el. liten B och får troligen en 75 D.
Bandage toppen är nog bra, för den håller allt på plats, men det ska bli skönt när den tas bort på torsdag.
Den sitter som ett korvskinn ända ner över höfterna, och den kliar pga trycket,
men som sagt ska man bli fin är det bara att lida pin.
Xite
Vad ska vi till trådarna där dom kritiska är och göra? Var och en bestämmer över sin kropp. Men du tycker att vi ska ha hela vårt samhälle på vårt samvete för att vi har op oss? Alltså ta ditt pick å pack o lämna denna tråd är du snäll.
Nej. Var och en bestämmer INTE över sin kropp, på det viset att det inte påverkar andra och samhället i stort.
Ni borde vara där och lyssna på vad det är ni gör gentemot övriga levande och kommande generationer. Det är vårt ansvar tillsammans att våra barn ska må bra.
Precis som jag har ansvar för allt som jag gör, så har ni det också. Ni kan inte avsvära er det, hur mycket ni än vill.
Och jag lämnar denna tråd precis när jag vill. Vill du inte läsa det jag skriver så låter du sonika bli.