Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Någon av er som har fått barn efter ni har op er? Tänkte om man nu ska skaffa en liten till, kanske man måste göra om op.. ?
Hej!
Jengirl: Det är vanligt att brösten blir olika svullna, märkte på mig att jag var mer svullen på höger eftersom att jag är högerhänt. Märks oftast när man börjar på att småplocka lite och komma tillbaka till vardagen igen ;)
Hur mår ni andra nyopererade? Är ni nöjda?
Solen kikar fram här idag så jag skall ut o plantera lite och hoppas att jag får prova grävmaskinen vi har hemma i helgen ;)
41:an. Tack !
Var det koksalt du tog ? Minns ej i skrivande stund.
Jengirl:
Brösten blir nog lika stora när svullnaden lagt sig. Finns ju ingen anledning till att de skulle bli olika sen om det inte varit det innan. Jag menar du har ju lagt i lika stora implantat. Då är det nog värre för mig då mina är olika nu p g a bröstböldsop. och ojämn mjölktillströmning under amningen. (där fick jag till det !).
Ett tips: På quinna.se så finns det några exempel på bilder både före och efter operation, under graviditet och efter amning faktistk. På dem har det inte blivit någon större skillnad efter amningen.
Loppalina: jag ska gardera mig med både SportBH o bygel. O använda det som känns bäst. Ska ut o shoppa nu. Får passa på för det kan man ju inte göra på en vecka sen. Har hållt igång som attan idag för det kommer man väl inte heller att kunna göra på några dagar sen.
Hej KickanF!
Jag har runda vanliga silicon,och just nu 4 dygn efter operation känns de rätt hårda, men det kan ju även bero på den 10cm breda tejpen som sitter runt hela bröstet.
Jag var till och med ute och provade byxor utan större problem igår, men jag längtar tills stygn tejp och bandagetoppen är borta så jag kan handla nya BH:ar, tröjor och blusar.
Hej allihop,
Tänkte att jag skulle bidra med lite visdom, eftersom det var så länge sedan jag gjorde mina (december) att jag hunnit igenom alla krångligheter snart.
Jag använde nästan bara sport-BH:ar utan byglar de tre första månaderna, eftersom det kändes skönare och ärren tydligen inte läker lika bra om det skaver mot dem. Låter tråkigt, jag vet, men det kan det vara värt i längden för att slippa fula ärr.
Sedan var det det här med sullnaden som någon nämnde: Mina svullnade upp igen efter ett tag när jag blev piggare och började röra på mig mer, så jag tror att det nog är ganska vanligt. Kolla på morgonen om du är orolig - då borde de ju vara mindre svullna om det är det som gör det.
Lycka till alla coola brudar!
Kom på en till jobbig grej: När snitten läkte kliade det nåt vansinnigt av stygnen och när nerverna växte tillbaka. Har någon annan samma erfarenhet, eller är det bara jag?
Hej 41:an!!!
Vad skönt att det har gått bra för dig!!!
Ditt inlägg gjorde mig betydligt lugnare!!
Det här med smärtlindrings-pumpen fungerade den bra?
Hur länge stannade du kvar på kliniken?
Vilken storlek tror du att du kommer att få när svullnaden har lagt sig, och vad hade du innan?
Det känns skönt att höra att smärtan inte är outhärdlig, även om jag kommer att vara inställd på att det kommer att göra fruktansvärt ont...
"Linnet" man har på sig är det obehagligt eller känns det bra?
Förlåt att jag bombarderar med frågor!!
Ta det lugnt!!
Vaxad:Vist det är väl olika, men jag opererade mig i tisdags (både lyft, inlägg och en full bukplastik med navelförflyttning) och hittills har jag inte haft det minsta ont alls, endast kännt de senaste dagarna att det stramar och spänner lite.
Tycker att det verkar som om de flesta har det likadant.
Hej jag är en tjej som funderar på bröstförstoring, jag har pratat med plastikkirurggruppen och de låter trevliga ochså men är det någon annan som vet hur det är där??
Tycker synd om er som inte kan nöja er med vad ni fått. Det är så tragiskt.
Och ännu mer sorgligt blir det med att det ni gör förflyttar gränsen ytterligare.