• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

loppalina.

Jag har en kompress under snitten med kirurg tejp över.. Jag längtar så tills man får slippa det, känns som det trycker där ibland.

Något jag längtar efter är att kunna sova "normalt" igen. Ligger aldrig på rygg å sover annars, nu måste man ju det hela tiden.. puuhhh. Dessutom får man ju ryggproblem känns det som nu. Hur lång tid tog det för dig innan du kunde ligga som du ville.? Å så längtar man ju efter att få gosa med pojkvännen också..
    Ja det är mycket man inte kan göra,jag hoppas det inte tar alltför lång tid innan man är tillbaka..

• loppalina

Hej Jengirl!

Aj då lite svårt att smörja då:? Men snart kan du det skall du se.

Vi har vattensäng så jag hade det ganska bra man flyter liksom in i madrassen:D Det var däremot väldigt jobbigt när jag skulle i o ur sängen :( Ca 10 dagar så funkade det bättre :)

Det jag kunde tycka var ju att man helt plötligt lärde sig att sova på rygg (hahaha) Snart kan han ju massera dem för dig när dem inte är så ömma ;)

2:a veckan på min sjukskrivning var jag hemma själv med barnen så du skall se att du snart kan göra lite mer hemma du oxå;) Då var den äldsta 5 år o den yngsta 1½ år.

• Jengirl

loppalina.

Oj då, säkert skönt med vattensäng,men jag kan förstå att det var svårt att komma upp ur .

När får man börja lyfta å så..? Skulle åka bil idag, slet upp bildörren som vanligt (glömde bort mig) aj aj det var inte skönt . Man blir ju så himla skraj hela tiden att man ska göra något fel. När får man börja ta tag med armarna när man ska resa sig upp å så? Många frågor nu..

• KickanF

Apropå sängar. När vi köpte våra fjärrkontrollssängar på IKEA, som man kan höja o sänka både huvud- och fotändan på, så tyckte jag det var onödigt. Men nu verkar det som jag snart kommer att tycka tvärtom.

Att sova på rygg är jag van vid då lillan som snart är 1½ brukar somna på mina bröst. Huaja, vet inte hur det ska lösa sig nu. Men barn brukar vara lättanpassade, nog mest jag som kommer att sakna det ett tag, snyft. Hoppas hon kan somna så igen sen.

Fick annars den goda nyheten av min sambo idag, som kommer hem från Norge imån, att han kommer att vara hemma t o m den 17 maj tack vare norges nationaldag.

Om 2 dagar så slipper jag hålla på o vela om storleken. Ska bli så sköööööönt....

• KickanF

....... och förmdoligen göra så ooooooont, men då har man ju den här tråden att beklaga sig i. Kanon.!!

• loppalina

Hej!

Jengirl: Du känner bäst själv vad du klarar av o inte, det är så individuellt.

Kickan: Vad skönt att din sambo blir hemma såpass länge :) Tror absolut att du kommer att vara jättenöjd med din säng. På sjukhuset så hade jag högt läge hela tiden. Det kändes som att det gjorde mindre ont då:?! Vilka strl velar du mellan? Och du klaga på mig gör det iaf inget :D Har du massa "konstiga" frågor så fråga på!

• alejna

Jag op. mig för ca. 5 veckor sen, ja la in 300, MEN jag e lite besviken eftersom jag ville ha större, men doktorn ville ej lägga in större o nu känns det som att svullnaden har gått ner lite(dem känns små) och jag har en b-kupa, ville helst ha en c-kupa, jag e 173cm väger 51 kg, jag funderar på att göra dem större, så jag undrar om det e samma pris? Jag fick en "bandage" av doktorn som jag skulle ha i 4 veckor, för att "trycka" ner brösten, men jag har använt den bara några dgr, eftersom jag vill ändå att mina bröst skall "sitta uppe", jag får inte ens ha push-up behå på mig. :(

• Jengirl

alejna.

Har dom minskat mycket i strl, eller har du hela tiden känt att dom var för små?

• loppalina

Hej Alejna!

Vad tråkigt att du är missnöjd :( Tycker att du skall ta upp det med din läkare. Var opererade du dig? Vad fick du betala och vad har du för inlägg?

Jag hade inte någon linda eller bandage om mina boobisar när jag hade opererat mig. Min läkare tycker inte att det behövs.

Har hört mig för, om jag skulle vilja ha större så skulle jag få betala 21000 kr för det.

• 41:an

Hej Tjejer!
    Äntligen har jag kommit hem så jag kan läsa lite vad ni skriver.
    Har varit hemma hos min privata sjukskötersköterska (Mamma)Jag har sluppit laga mat och har bara tagit hand om mig själv.
    Min operation var ju i lokalbedövning med lugnande medel så jag var ju nervös för att det skulle vara otäckt att höra alla ljud och känna hur de ryckte i mig, men jag somnade in på direkten och kommer inte ihåg hur jag kom in till sängen igen.
    De var så gulliga, så var inte orolig Vaxad, det kommer gå jätte bra.
    Visst har jag en del värk, men inte alls som jag hade räknat med.
    det spänner och bränner, och värst är det när jag ska ur sängen , så lyckos dig KickanF med en reglerbar säng.
    Jag har också fått vattenblåsor pga att jag tydligen inte tål tejpen, men jag får bara klippa bort tejpen där blåsorna är än så länge.
    Jag har en jättetajt bandage top som ska sitta i 1 vecka (ska bli skönt när jag får ta bort den).
    Lycka till nu alla som det snart är dax för, det behöver inte bli speciellt besvärligt, och ät den medicin ni får.
    Kram 41:an

Svar på tråden Bröstförstoring