Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jengirl:
Ja, dem har minskat lite, men även då dem 3-4 dgr efter min op. tyckte jag dem blev små jämfört med vad jag hade föreställt mig.
Loppalina:
Jag har gelehallon, jag op. mig hos jan wieslander för 35.000:-
Jag får nog ringa o kolla upp med vad det kostar. Kan du ha push-up behå på dig?? Jag fick inte ha ngt behå alls sa han, men jag har varit ute o festat då har jag haft på mig behå med bygel, eftersom jag e inte van att gå utan behå plus att mina tuttar känns lite större när jag har behå på mig.
Hej!
Välkommen tillbaka 41:an:) Vad roligt att det gått så bra! Är du nöjd än så länge med operationen o valet av strl? Vad skönt att din mamma har pysslat om dig, vilken tur du har som har en så gullig mamma ;)
Det är ju snart 1 år sedan jag opererade mig så det är inga problem med push up. Jag valde själv att ha en sport top på mig dagtid efter min op och lufta dem ömma tuttarna på nätterna :D
Hej loppalina!
Ja måste säga att jag trodde det skulle bli större, men jag får vänta och se när tejp och topp är borta.
Just nu står de rätt ut :) och det tror jag inte de kommer att göra om ett tag.
Jag är tyvärr allergisk mot kolofonium, ett ämne som finns i allt klister. Jag funderar mycket på om en operation är möjlig för mig, då jag inte kommer kunna ha plåster.
Någon annan som är allergisk mot plåster? Finns det någon annan lösning?
Många i denna tråden nu= kul, säkert bara jag vid denna tiden förstås, kl 04.40, men min 3åring väckte mig. Sen är man ju lite uppspelt nu när det bara är ett dygn kvar. Hoppas man kommer tillhöra dem som inte får så ont, men har ställt in mig på att ha mer än ont utifall. Desto större, desto mer får man väl lida säkert.
41:an; skönt att du verkar må så bra och vilken tur att bli ompysslad. Hoppas du är nöjd med storleken. Var det inte du som fick övertala din läkare att lägga in 450 då han/hon helst hade velat lägga i mindre ? Själv har jag hela tiden tyckt att det låter stort med mina 500, men inte nu när man läser här om flera som ångrat att de inte tog större. Men jag hoppas att alla blir nöjda ändå i slutändan. Man kanske får jämföra med det man hade innan !
JO, sen var det de där med vilken BH man ska ha efteråt. På min klin sa de bygel-BH ! Men det låter ju helkonstigt när jag ska ha ärren under brösten. Så idag lite sista minuten ska jag iväg o köpa en Sport BH istället. Så en dum fråga, var köper man Stay in place någonstans. Låter som ett bra alternativ o absolut mer bekvämt. Om jag nu vågar vara rebellisk o använda den istället för bygel !
Hej KickanF!
Läkaren var väl inte svår övertalad men han sa att det vanliga var 300-350ml och han tyckte 450ml skulle bli stort.
Jag tycker du gör rätt i att ta 500ml,
för mina blev inte för stora med 450ml.
Så Lycka till nu,jag ska tänka på dig.
Mitt vänstra bröst verkar läka alldeles utmärkt och jag har inte speciellt ont i det, men det högra svider och bränner det mer i själva såret när jag ska resa mig, men som jag sagt förrut så är det inte alls så farligt som jag räknat med.
Hej!
Solei: Jag tycker att du skall ringa och fråga någon läkare så får du bästa svaret!
KickanF: Det har ju varit väldigt mycket olika med vad man skall ha och inte ha när man opererat sig:?
Jag skulle inte ha någonting. Några har haft bygel bh, andra har haft lindor eller bandage:? ? Så det är ju olika med vad läkaren säger.
Jag köpte en stay in place på Stadium som jag hade på dagarna. För jag ville ha något som gav stöd och jag upplevde att jag hade mindre ont med den på :)
Så spring ut o leta efter en sport top och lycka till imorgon!
Låg i sängen, kände på brösten. Vafan det ena är ju större än det andra. Hur kan det vara så, inte synbart direkt,men kännbart. Kan det vara mer svullet tro? Det har ju aldrig varit större förut.
Vill inte att det ska vara så...
Jengirl: Det är alldeles säkert så att det bara är så att det ena är mer svullet än det andra.
Isla,
Man får hoppas det..
Hur mår du då? Längtar du inte upp från sängen?