Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Isla!
Hur mår du nu?
Jengirl:Helt okej fakiskt.Känns bara när man rör sig, är ju sängliggande. Reste mig precis upp helt utan hjälp för att gå på toa (min blivande är med sonen på kalas), det var läskigt måste jag erkänna. Har vätska som runnit ner till insidan på låren, men enligt min läkare så är det vanligt och inget farligt, men det känns läskigt. Och brösten är väldigt svullna och spända idag.Själv då?
Tack för att du frågar.
Isla!
Vätska? Är det efter bukoperationen?
Jo jag mår bra, har ju varit gående några dagar så det börjar arta sig. Men det spänner fortfarande i brösten å så men jag har inte ont. Det mest jobbiga tycker jag är att man inte kan göra det man vill. Man måste tänka sig för i vissa rörelser å så, men annars så är det fiiinntt.
Jengirl !
Vi åker den 2 Juni. Längtar
Mamma till 2!
Jag den 3:e juni...
Sköööönnnnntt med sooolllleiiii..
Jojjsan:
NÅgot som jag glömde fråga om på första konsultationen var försäkringar o dylikt om något skulle gå fel, risken är ju liten men ändå. Jag menar ifall man får problem med inkapsling,inflammation etc. Om man skulle ha slätt eller textuerat hölje. Trodde att de hade foton att titta på o peka ut lite, men det fanns ju inte. Så man kan ju ta med både bild på "drömtuttarna" och något avskräckande på hur man inte vill att det ska bli. Ta med favorittröjan o prova med den. Det var lite tips....
Ni som har opererat er!
Tycker det spänner å drar och svider lite i snitten idag.. Har inte alls ont i övrigt, har ni oxå känt så ?
Jengirl:Det är precis så det känns, svider och drar i snitten om man råkar göra fel rörelse.
mmm men på mig drar det nästan hela tiden nu oavsett om jag sitter stilla eller ej...
Uja, tänk om man kunde ha ett facit om hur det ska kännas i olika sammanhang..
Heeej alla!!!:) :) :) :) :) :)
Här sitter man framför datorn. Kom hem för tre timmar sedan. Opererades vid 8.30 nån gång. Det bästa var sövningen! Skönt att domna bort! Skulle velat vara sövd i tre dagar till.
Storleken 325cc geléhallon hade jag verkligen inte behövt oroa mig över. Inte alls stort! Jag hoppas verkligen inte att dom skall krympa en hel kupa nu för då landar jag nog bara på typ B-kupa.:( Vill ju iaf ha C!
Samtidigt är jag ju lättad över att dom inte blev förstora. Ingen kommer ens att märka att jag har opererat mig eftersom jag stoppat BHn tidigare.
Jag var rädd att jag skulle ångra mig det första jag gjorde, och när jag vaknade upp så gjorde det ju ganska ont i brösten och jag tänkte att jag är en idiot, för tänk om jag ska vara helt handikappad och inte ens kunna ta hand om min dotter på flera veckor???
Dessutom var jag väldigt seg efter narkosen och funderade på hur F-N jag skulle kunna gå och kissa eller ens orka ta på mig kläderna.
Men efter att ha legat och vilat ett par timmar så kände jag mig liiite piggare. Hade fått två Citodon då oxå, och lite blandsaft:) Tuggade i mig en medhavd banan.
Sen var det dags att åka hem. Min sambo hämtade mig. Gick in på sjukhusapoteket först o hämtade ut mer Citodon +penicillin. Var väldigt trött i bilen hem men mådde annars ganska bra.
Nu har jag legat i min egen säng i knappt tre timmar. Har bara dåsat, inte lyckats somna.
Jag måste säga att jag mår förvånansvärt bra! Jag trodde när jag vaknade upp att jag skulle må som jag gjorde då i tre dagar och då höll jag som sagt på att ångra mig, men nu känns allt bra!
Jag ångrar mig inte alls! Tuttarna är ju förstås svullna nu men jag tycker att dom är finare än innan och hoppas som sagt att dom inte krymper för mycket.
Jag mätte mig imorse under och över bysten. Under var jag 72-73 cm, och mitt bystmått var 78,5.
Nu är mitt mått under bysten ungefär detsamma men bystmåttet är 88cm.
Jag tänkte hålla lite koll på hur mycket det ändrar sig nämligen.
Det skulle ju kunna vara så att bystmåttet blir något större sedan efter att bröstmuskeln ger med sig *hoppas!!* ;)
Vet ni vad jag låg och tänkte förut i sängen? Tankarna snurrade redan iväg och jag fantiserade om att lägga in ett större implantat!
Men nej, såna tankar får vi genast slå ur hågen!!! ;) Nu ska jag vara nöjd!! Det var ju så här jag ville ha det! Inte för stort!
Nu vill man ju bara att tiden ska gå så man slipper smärtan i brösten. Ligger/sitter jag still så känns det nästan ingenting. Så farligt är det inte. Jag tänker för närvarande skita i att ta Citodonet om det inte blir värre.
Jag är ensam hemma nu. Känner att det går bra. Min lilla Snutta på 7 månader är hos sin Farmor tills imorgon och sambon har åkt till en kompis. Jag känner att jag klarar mig så pass bra att han inte behöver vara hemma och ta hand om mig.
Det var min lägesrapport!!! Får hoppas att det är lite bra på TV ikväll ;)