• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • pinkie

hej!

Är det någon här som har op sig på plastikkiurggruppen?
    Ska på konsultation där snart o har inte en aning om stället. Det var svärmors rekommendation.

kram på er alla!

• Pernilla 25

Ska nog iväg och köpa min första bh efter op imorg. Ska bli intressant att se vilken stl man har nu .

Var det inte ngn mer än jag här som skulle gifta sig?? har ett svagt minne av att det var så.
    Tänkte bara höra hur allt går med planering och så.

• Towe

Hej! Hoppas alla har det superskönt ute i solen! Måste medge att jag är bra avis på er som redan opererat er som kan ligga på playan och vara supersnygga i era nya bikinis =)

Jojjsan:

Aa det måste va superskönt! Jag längtar verkligen. Det som är lite jobbigt är bara att jag absolut inte har något stöd från mina föräldrar. Eller jag har lyckats få mamma att lyssna på mig men pappa kan jag inte ens nämna något sånt för.. Bor fortfarande hemma och så, är 20.

Ska på konsultation på Nackakliniken om tre veckor. Sen fick jag en tid i september på Victoriakliniken.
    Jag ringde ansvarsnämden och kollade upp läkarna jag ska gå till och då visade det sig att Charles på victoriakliniken blivit anmäld i år. Eftersom anmälningen var så ny och under utredningen fick de inte tala om vad det handlade om. Ska fråga honom när jag kommer dit. Kan ju vara något han inte kunde göra något åt. en kapselbildning eller nåt sånt. Vi får se. Annars var det just där som jag funderat på att operera mig mest.

kram!

• algit

Hej pernilla 25:
    Spänande att handla första bh ,man blir lätt tokig på att handla bh.

Jag skrev ju om att det fanns ett mycket större utbud av bh i danmark.
    Den affären jag handlade i har en jättebra tabell på sin hemsida för att mäta vad man har för bh storlek.
    den heter www.wunderwear.dk

• Pernilla 25

algit:
    Tack för tipset, den sidan är nog värd ett besök.

• linslusen

Towe :

Jag kan förstå dina föräldrar till en viss del, det kan nog säkert alla här inne göra, dom kanske undrar varför du vill "förstöra" något fint, dig.
    Jag är också ung och jag opererade mina bröst för 4mån sen, jag gick runt o velade fram o tillbaka om jag ska säga det till mamma eller inte, men så bestämde jag mig för o göra det, hon vart inte arg som jag trodde hon skulle bli, utan hon bara tittade ut genom förnstret o sa: Okej, om det får dig o bli glad. Hon började ju självklart o fråga om risker om det är farligt osv, men förklara verkligen för dina föräldrar att det här är vad du vill, berätta om riskerna, berätta att metoderna är säkrare nu än på 60-70-talet, så kanske dom förstår.

Det kommer o ordna sig ska du se :)

Undra vad Charles har blivit anmäld för?
    Jag opererade ju mig på Victoria. Supertrevliga människor där :)

Ha det bra :)

• Jojjsan

Towe:

ok vad jobbigt..när jag berättade för min mamma först så blev hon helt galen typ o det gick inte att prata med henne om det..men sen med tiden så förstod hon att jag verkligen ville det här o vad mycket det betyde för mig så till slut accepterade hon det! och hon har verkligen tagit hand om mig o hjälp mig efter operationen! hon har varit så gullig! Jag bor också hemma och e 21..
    Var jätte rädd att berätta för min pappa o hans fru..berättade för honom bara när det var några dagar kvar till operationen..och han tog det sååå bra!!! så du behöver inte oroa dig så mycket för det där tror jag.. det e bra att det e ganska lång tid tills du ska operera dig för då hinner dom ju smälta det på vägen om du förstår vad jag menar

ah ok men du får väl fråga honom när du e där..kanske inte e nå farligt alls som du skrev..annars kan jag rekomendera kliniken här i uppsala som jag opererades på
    men du kanske bor i sthlm? förstår om du vill operera dig där då

Hade bra! Kram

• Mickaela

pinkie:

jag opererade mig på plastikkirurggruppen (gabriella Sellman) för fem 1/2 vecka sen och allt har gått jättebra. Jag blev jättenöjd och alla är jättetrevliga som jobbar där :D !!!
    Och Gabriella har heller inga anmärkningar! Fast du kanske ska operera dig hos den andra som jag inte kommer ihåg vad han heter! :D

• Swing

pinkie: Jag opererades på Plastikkirurggruppen i augusti 2004. Anatomiska geléhallon. Dr. L.B. Mycket nöjd med allt (utom att jag trots flera påstötningar aldrig fick de utlovade före- och efterbilderna). Å andra sidan har jag ingen aning om hur vanligt det är att man får sådana bilder. Kliniken är mycket seriös och gör inte onaturliga jättebröst. Nu när det gått ganska långt tid efteråt skulle jag kunnat tänka mig nån storlek större, det skiljer ju inte så mycket mellan implantaten.... Man vänjer sig fort!!

• pinkie

mickaela & swing:

oki, det är skönt att höra att det har gått bra för er och att ni var nöjda. Det är ju det viktigaste!
    Jag hade tänkt boka tid i uppsala eftersom jag bor här, men min svärmor kom häromdan o sa att hon bokat tid för mig i stockholm, helt ovetande var jag förstås. Men glatt överraskad. Hm hon ville verkligen inte att jag skulle gå till nåt annat ställe så hon bokade åt bara några dar efter att jag sa att jag ville op mig i höst.
    Hon hade tydligen op sig där för längesen o tycker de är helt underbara. Så innan jag ens hann blinka så är jag på denna resa jag me...

• pinkie

lite felstavningar i förra meddelandet ser jag nu, tröttheten visar sitt ansikte ibland.

god natt alla o sov gott!

• Pernilla 25

Hej alla!!!!

Jag ska ju gifta mig den 27:e aug. och vill hitta några sexiga underkläder till den dagen. Men de hemsidor jag har tittat på har haft lite för porriga underkläder för min smak.
    Är det ngn här som vet var det finns en bra affär med sexiga underkläder (gärna utan axelband) i Malmö med omnejd?
    Är väldigt tacksam för svar.
    Kram Pernilla!!!

• algit

Hej pernilla25.:
    Som jag sagt åk till köpenhamn för att handla underkläder.
    Annars finns kvinnligtunder i åkarp som har jätefina saker.

• algit

Har ni tänkt på en sak? De har inte stängt denna tråden fast den är tre mån.
    Varför?
    Är det för att det är sååååå många här eller?

• Jengirl

algit

Är det inte så att dom stänger den om ingen har skrivit på 3 veckor?

• blåsippa

Tråden ska stängas efter 3 månader, har de semester kanske !!!
    Men inte gör det nåt för in del...

• blåsippa

för min del menar jag , kan ju inte stava , kanske dags att krypa till kojs....

Svar på tråden Bröstförstoring