• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • vaxad

Hej!! Är det någon som vet vad det kostar att byta ut inplantaten? Eller om det är någon som gjort det... Inget som är aktuellt för mig just nu eftersom mina bara är 7 veckor... Bara lite nyiken...

• mjuka bröst

tror jag gjorde fel förut... hamnade bara under övrigt..

HEJ allihop!! Jag liksom många andra har följt tråden jättelänge men nu har jag ordnat login..

Min största fundering kring bröstop. är om de blir mjuka och vilket material som blir mjukast egentligen?

Har svårt att hitta bra information då kirurger säger olika och verkar vilja promota det dom "säljer".. jag kan ju förstå att vatten i en påse och sirap i en påse (liknelse vid flytande silikon och koksalt) känns olika och att sirapen känns mjukare, men vad blir mjukast och mest naturligt i ett par bröst? Mina små bröst kan jag tycka känns lite vattniga ibland... och beror det på hur fylld påsen kring inlägget är? Kan ni med egen erfarenhet av att känna på opererade bröst snälla berätta...både killar och tjejer för den delen..
    Vill gärna ha fina bröst..men inte hårda!!
    MVH Anna

• Pernilla 25

mjuka bröst & Towe:
    Hej och välkommna hit!!!
    Hoppas att ni kommer trivas här och att ni får svar på alla era frågor och funderingar.

Towe:
    Ang. det här med cancerframkallande ämnen håller jag med algit.

mjuka bröst:
    Jag op in geléhallon för snart 5 veckor sedan. Första tiden var de väldigt spända och hårda men nu blir de mjukare och mjukare, beror kanske lite på hur mycket man masserar dem oxå.

Jag är väldigt nöjd med resultatet och ångrar inte för en sekund att jag gjorde op.

Kram Pernilla25!!!

• Pernilla 25

Benetton:
    Jag hade oxå bara tejp de första 2 veckorna. Dessutom solar man ju inte armhålorna, men om jag solar undersidan av armarna gör jag som algit.

• Benetton

Pernilla 25 och algit

Tack för era svar! Det glädjer mig att det är bara två veckor man ska ha tejpen under armarna dvs. i armhålan och sedan är den borta för alltid hoppas man...hehehee. Man vill inte ha tejpen i 12 mån i princip under armarna som på bröstvårtorna för att jag tycker man vill vara fresch och snyggt där under så fort som möjligt.

• Benetton

Towe
    Välkomen hit! Vi sitter i samma båt och funderar kring op. Det ska bli riktigt kul att skaffa sig nya bröst. Jag kan inte heller vänta längre och undrar hela tiden hur känner man sig egentligen med lite större bröst för att jag har alltid haft för små bröst men det få bli och vänta med op till hösten för min del i alla fall för att det är för varmt nu att sitta hemma de fösta dagarna och veckorna samt att jag vill få så mycket information som möjligt från våra nya kompisar här på forumet som vet vad de pratar om och sedan vara för säkert hur vill jag ha det i slutändan.

• Towe

Va bra! Det är faktiskt så jag själv tänkt, men skönt att höra det från andra också! =)

linslusen:
    Jag har tänkt operera mig på victoriakliniken, där en kompis till mig opererades, eller nackakliniken. har bokat konsultation hos båda idag =)
    Ringde och kollade upp läkarna och det visade sig att charles randquist fått en anmälan på sig nu 2005. eftersom den var så ny och under utredning fick dom inte säga vad det var för nåt. men det kan ju vara nåt som hänt som han inte alls har med att göra. ska fråga honom när jag är där sen. tycker att victoriakliniken verkar jättebra annars.

min kompis morbror jobbar som narkosläkare på nackakliniken och han rekommenderade den kliniken till henne som ska göra en bukplastik. därför tänkte jag kolla upp den också =)

När opererade du dig??

• Towe

Glömde säga tack för alla välkomnanden också! =)

• dancing_queen81

Hej! Jag ska väl också ge mig till känna. Är en tjej som läst lite på tråden för att mitt intresse är stort. Jag opererade mig för snart ett år sedan och nu känns det som jag alltid har haft de här brösten. Jag har anatomiska gelehallon och de känns perfekta. Kan kanske dela med mig av mina erfarenheter.

• Jojjsan

hejhej

Linslusen:
    Jo det känns bra i brösten! Men jag har ju fortfarande lite ont o så..men det e mest på morgonen o kvällen
    Men igår hade jag ont! satt o åkte bil i nästan 11 timmar..o det kändes kam man säga!! men idag e d bra igen

Hur länge sov ni på rygg??
    vaknar varje morgon av att jag har ont i ryggen! vill sova på sidan..men jag har inte ens viljat försöka än eftersom jag fortfarande har lite små ont o e öm..men om jag inte hade haft ont skulle jag ha kunnat sova på sidan nu drygt 2 veckor efter operation? rädd att implantaten ska flytta sig på nåt sätt..eller e det bara jag som inbillar mig??

Hej Towe!
    Jag har anatomiska gelehallon! o dom blev jätte fina! hehe om jag får säga det själv Men jag e jätte nöjd iaf!
    Ska du operera dig i höst? vilken storlek vill du ha då?

Ha det bra!!

Svar på tråden Bröstförstoring